Habár a tavalyi E3 előtt szárnyra kaptak olyan pletykák, miszerint a Windows 10 is megörökölné az Xbox One bűvös Xbox 360-emulátorát, végül semmi ilyesmit nem jelentett be a Microsoft. A minap az Xbox-részleg vezetője, Phil Spencer szólalt meg a témában, a Twitteren világított rá, hogy mit gondol erről a cégük.
Nos, a jó hír, hogy Spencer egyáltalán nem zárta ki azt, hogy a jövőben PC-n is játszhassunk az Xbox 360-as játékainkkal, viszont a tweetje alapján nem valószínű, hogy belevágnak az emulátor portolásába. Ahogy írta, az Xbox 360-as játékok futtatása azért működhet Xbox One-on (és a Project Scorpión), mert ott fix hardverrel kellett megoldaniuk a visszafelé kompatibilitást, PC-n azonban a sok különböző konfiguráció miatt jóval több munkát igényelne az emuláció tisztességes megvalósítása.
A visszafelé kompatibilitás egyébként 2015 novembere óta része az Xbox One fícsörlistájának, a konzol már több mint 300 Xbox 360-as játékot képes futtatni. Spencer korábban azt mondta, az Xbox One-tulajok közel fele használja is a funkciót.
Tudod, ezért van itt ez a mondat: azonban a sok különböző konfiguráció miatt jóval több munkát igényelne az emuláció tisztességes megvalósítása.
Pontosan ezek miatt a problémák miatt, a profi amatőrök sem tudnak normális emut létrehozni. Nem azért, mert alkalmatlanok rá, hanem mert valaki úgyis rinyálni fog, hogy neki nem megy valamiért oszt ők meg találják ki, miért nem.
Egy középkategóriás PC pedig sokszorosan erősebb még az Xbox One-nál is, nemhogy a 360-nál. Egy 6 éves i7-2600 és egy 3,5 éves R9-290 vagy GTX780 kétlem, hogy ne lenne elég az emulációhoz, ha egy ekkora cég, mint a MS nekiül. Ezeknek a hardvereknek a teljesítményét pedig az i3-ak és RX470/GTX1050 Ti kártyák verdesik.
#2: Ez vagy úgy működne, hogy a játékokat egybeépített emulátorral Windows Store-ból lehet leszedni, vagy az emut lehet onnan tölteni és dobozos játékokkal megy, vagy mindkettő.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.