A Tencent pénzügyi jelentése szerint az online játékból származó bevételei 10,3 milliárd dollárra rúgtak a tavalyi évben, ami 25 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. A Tencent elsősorban PC-n és mobilon terjeszkedik, övé például a League of Legends, ami alapvető hajtómotorja az üzletének.
Népszerű volt továbbá a saját mobilos fejlesztése, az Honour of Kings is, ami egy új házon belüli rekordot is felállított: volt olyan nap, hogy 50 millió aktív felhasználót tudhatott maga mögött a játék. A kínai vállalat gőzerővel terjeszkedik a mobilos piacon egyébként, tavaly 8,6 milliárd dollárt fizetett, hogy többségi tulajdonos lehessen a Clash of Clans fejlesztőcégében. A Tencent mobilos üzlete éves szinten 51 százalékot hízott a tavalyi év utolsó negyedében.
A Tencent ezzel messze a legnagyobb játékipari vállalat, a lista második helyezettje, az Activision-Blizzard 6,61 milliárd dolláros bevétele uzsonnapénz ehhez képest. Mondjuk a Tencent valószínűleg ennek is örül, hiszen az Activisionbe is bevásárolta már magát.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.