Sokfrontos harcot folytat a Valve-féle Steam játékdisztribúciós platform a minőségi játékok felszínre hozásáért. A probléma adott: a platformon ma már sok ezer cím között bőséggel találhatóak lehúzós, értéktelen darabok, miközben rengeteg felfedezetlen kincs is bekerül a rendszerbe. Ideális esetben a komplex ajánlóalgoritmusok képesek az előbbieket elsüllyeszteni, utóbbiakat pedig felszínre hozni - ez azonban emberi segítség nélkül nagyon nagyon nehéz.
A legnagyobb gondot az jelenti, hogy a rendszer nem tudja megállapítani, hogy egy játékkal azért játszanak kevesen, mert gyenge minőségű, vagy azért, mert egyszerűen nem került be (még) a népszerű címek közé. Visszajelzés hiányában pedig az ajánlómotor nem tudja feldobni a címet az érdeklődők számára, amely így hosszú időre (vagy örökre) bennragadhat az obskúrus, elfeledett címek között.
Ha érdekelnek a további részletek, olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.