Az Eurogamer újságírói a Microsoft főhadiszállására, Redmondba utaztak, hogy elsőként számoljanak be a Project Scorpio kódnéven futó új konzolról. Nem lépünk előre egy generációt, az sem derült ki, hogy mi lesz a masina végleges neve, az árról sem tudunk semmit, és azt sem, hogy mikor jelenik meg. Itt a tömény hardveres specifikációk kerültek terítékre.
Lássuk, milyen vas lapul a Scorpio alatt!
A processzor nyolc egyedi x86-as magból áll, egyenként 2,3 GHz-es órajellel, ami így 30 százalékkal lesz erősebb, mint az Xbox One-é. A grafikus feldolgozóegység (GPU) 4,6-szor erősebb az előző modellénél, 40 egyedi compute egységgel rendelkezik, órajelük 1172 MHz - ezzel együtt a konzol 6 teraflop teljesítményre képes.
A gépbe 12 GB GDDR5 RAM-ot pakoltak, melynek sávszélessége 326 GB/s. Ebből 4 gigát a rendszernek tartanak fent, 8 giga a játékoké lesz. A 2,5 hüvelykes merevlemeze 1 TB kapacitású, és némileg gyorsabb, mint az Xbox One háttértára. Mindezek mellé UHD Blu-ray-meghajtó társul. A tápegység a konzol házában kapott helyett.
Érdekesség, hogy a Scopiónak nincs Kinect-portja, de a HDMI-kimenet megmaradt.
Mennyivel lesznek szebbek a játékok?
Természetesen a rendszer visszafelé-kompatibilis marad, azaz a meglévő Xbox One-os játékokat is futtatja, csak sokkal szebben és gyorsabban, valamint nagyobb felbontásban.
.
A masina képességeit a ForzaTech-demóval prezentálták a kollégáknak. Minden látványjavító be volt kapcsolva, és natív 4K felbontásban futott stabil 60 fps mellett. Összehasonlításként megemlítjük, hogy a sztenderd Xbox One erejének 60 százalékát használja arra, hogy 1080p-ben fusson az autóverseny, míg a Scorpio teljesítményének 60-70 százaléka kell a 4K felbontáshoz.
Félreértés ne essék: a 30 fps-re belőtt címek nem feltétlenül fognak hirtelen 60-nal futni, de a teljesítményük sokkal jobb lesz, és nem szembesülünk screen-tearinggel. Leginkább azok az alkotások kamatoztatnak a Scorpio erejéből, melyek dinamikus felbontásskálázásra képesek. Ilyen a legutóbbi DOOM, a Halo 5, a Gears of War 4, a Battlefield 1, a Call of Duty: Infinite Warfare és a The Division - ezeknél a framerate megduplázódik és a felbontás is 4K lesz.
Az erősebb hardvernek hála a játékok is gyorsabban töltenek be.
A továbbfejlesztett textúrafilterezés kulcsfontosságú a képminőség szempontjából, az új gép itt is előrelépett, nem is keveset: 4 helyett 16-szoros anizotrop-szűrésre képes.
Játékvideók kompromisszumok nélkül
A GameDVR funkció is sokat javult, immáron minőségromlás nélkül rögzíthetünk játékvideókat 4K felbontásban és 60 fps-sel, a HEVC-kodek remek bitsebességű, kristálytiszta képminőséget eredményez. Persze az 1080p-s videók sem tűnnek el, de azok is sokkal szebbnek tűnnek majd.
Mennyibe kerül majd?
A Microsoft még nem árulta el a pontos fogyasztói árat, de ne legyenek kétségeink: a cég prémium minőségű konzolt készít, ami a legerősebb lesz a piacon, és az UHD Blu-ray-meghajtó is megdobja az árat. A Scorpio biztosan drágább lesz a PS4 Prónál, az Eurogamer 499 dolláros árcédulát tippel.
A Microsoft a júniusi E3-as konferenciáját teljes mértékben a Scorpiónak szenteli, minden jel szerint akkor derül ki, hogyan néz ki maga a gép.
Ez azért így szó szerint nem igaz. Azelső xbox-ban egy pIII-as iIntel CPU volt ( kicsit módosítva )
Én most vettem egy i5-7400-ast, még pedig azért, mert rengeteg tesztet megnézve azt látni hogy még mindig veri a 8 magos AMD FX-eket.
Konzolnál ezt sose tudjuk meg, mert az Intel nem csinált még konzolba procit :D Ergo nem értem miért megy itt a karategép, repkednek itt a szálak, magok, cache-ek meg a gigahertz-ek, tessék emberek, itt egy nagyon jó kis oldal, bármilyen procit összevethetsz bármivel, több szempont szerint, statisztika alapon:
cpu.userbenchmark.com
Sztem ez mérvadóbb, mint amit ide egyesek beböfögnek...
Minecraft stb
Rosszabb lett ettol a konzol? Nem. Csak szamomra megszunt annak a biztos pontnak lenni, ami regebben volt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.