A kínai Tencent a játékipar legnagyobb szereplője jelenleg, a tavalyi naptári évet több mint 10 milliárd dolláros árbevétellel zárta, és olyan cégeket vásárolt fel, illetve szerzett részesedést, mint a League of Legendset is fejlesztő Riot Games, a Clash of Clanst jegyző Supercell, az Epic Games vagy az Activision-Blizzard.
Utóbbi egyben a legnagyobb riválisa is, de még ez a cég is csak távolról figyelheti a Tencent bődületes számait. Erre bizonyíték, hogy bár az Activision örömmel újságolta el, hogy az elmúlt negyedévet rekordnagyságú, 1,73 milliárd dolláros árbevétellel fejezte be, a Tencent 3,9 milliárd dollárt könyvelhetett el, ami ennek az összegnek több mint a kétszerese.
Ez éves szinten 30 százalékos növekedést jelent a cég számára, és minden jel arra mutat, hogy az idei évet még látványosabb eredménnyel tudhatja maga mögött. Habár a bevételek nagyjából fele-fele arányban folytak be a vállalat PC-s és mobilos fejlesztéseiből, az utóbbi terület lényegesen dinamikusabban növekszik, így egyre nagyobb teret nyer magának.
Mobilfronton egyébként az Honor of Kings a Tencent egyik fő zászlóvivője, ennek a januári jelentések szerint napi 50 millió aktív felhasználója volt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.