Hol csúszott félre az új Mass Effect fejlesztése?

  • Írta: fojesz
  • 2017. június 8.
  • Hír
Link másolása
Az új Mass Effect korántsem sikerült olyan jól, mint amire a rajongók vagy akár a készítők számítottak. A Kotaku utánajárt, hogy hol csúszhatott félre a Mass Effect: Andromeda fejlesztése.

A Mass Effect: Andromeda korántsem részesült olyan meleg fogadtatásban, mint a korábbi részek, úgy tudni, az Electronic Arts az új rész miatt parkolópályára tette a sorozatot, és a játékot fejlesztői montreali BioWare-t is alaposan átszervezte. De vajon hol csúszott félre a projekt fejlesztése? A Kotaku újságírója ennek járt utána.

Az úriember nyomozása során számos részletre fény derült, így például azt is megtudtuk, hogy bár a játék fejlesztési ideje kifejezetten hosszúra nyúlt, az Andromeda lényegi részét a megjelenés előtti 18 hónapban dobták össze a srácok. A halogatás, majd a látványos kapkodás részint annak köszönhető, hogy a készítők több izzasztó ötletbe is belevágták a fejszéjüket, ezeket pedig csak nagyon nehezen tudták elengedni.

Ilyen például, hogy az űrben maguk a játékosok is repülhettek volna, az igazán ambiciózus ötlet azonban az volt, hogy a játék bolygóit a No Man's Skyhoz hasonlóan, véletlenszerűen generálta volna a program. Ezt a rendszert végül azért dobta ki a montreali brigád, mert nem találták túl szórakoztatónak, ugyanakkor rengeteg időt öltek a megvalósításába és persze a narratíva megfelelő felépítésébe.

A változásokat a teljes csapat megsínylette, leginkább azonban az animációs részleg szenvedett, ami folytonos kapacitáshiánnyal küzdött - állítólag a srácok maguk is látták, hogy a sokat kritizált arcmimika katasztrofális a játékban, ez is ennek a folyamatnak az eredménye.

Ezen az sem segített sokat, hogy az Andromedát (is) hajtó Frostbite motorral is meg kellett harcolniuk: a fejlesztői beszámolók szerint a Frostbite a legtöbb esetben remekül helyt áll, azonban nekik egy sor plusz fícsörre fel kellett készíteniük. A játék bolygói például sokkal nagyobbak a motor által eredetileg támogatott pályáknál, és a komplett animációs rendszert is úgy kellett belefoltozniuk a rendszerbe.

A BioWare Montreal egy viszonylag fiatal és tapasztalatlan stúdió, már ami a projektjeiket illeti, és állítólag az is megzavarta őket, hogy az edmontoni a főhadiszálláson valakik valamiért úgy érezték, hogy meg kell őket menteni. Az első direktorukat, Gérard Lehianyt (ő korábban Pókember-játékokon dolgozott a Beenoxnál) a tapasztalt Mass Effect-íróra, Mac Waltersre cserélték, amit a montreali csapat egy része úgy értékelt, hogy Edmontonban átléptek egy határt, és túlzottan beleavatkoztak a munkálatokba.

A beszámolók szerint a Mass Effect: Andromeda Metacritic-átlaga jó 10-15 ponttal marad el az EA elvárásaitól.

13.
13.
kastorhun
A DAI és az ME 3 mai napig kimaradt nálam, az utóbbi még érdekel is, de DA2 még középszerűnek se igen nevezhető, egy borzalmas indie szagú akció játék. Az ME2 pedig mai napig az egyik legjobb Bioware játék (szerintem).
12.
12.
leviske
#10: Maga a sztori nem alapjaiban rossz, sőt trilógia felvezetésnek remek lett volna. Csak a kivitelezés igénytelen lett (mind karakter kreálás, mind küldetések, mind animációk szintjén). Azt hiszem a legjobb döntés tényleg az, ha az ember úgy veszi, hogy a 3-al és Shepard-el véget ért a franchise. Hatalmas kár. Pláne így, hogy valószínűleg az esetleges folytatás olyan távolra esett ezzel, hogy ennek a történései úgyse fognak számítani semmit.
11.
11.
GAMEROD
Nagyon egyszerű, ott csúszott el az egész hogy az író és a jobb programozók leléceltek. Kb. olyan mintha egy étterem vezető szakácsa felmond, aztán az újonccal akarnának ugyanolyan kaját csináltatni. Nem elég hogy több sebből vérzik technikailag a játék, de már ebben is megjelentek az ismétlődő küldetések és mellékküldetések. Engem nem szórakoztat egyáltalán az állandó vezeték szkennelés és az ismétlődő pályaelemek.
10.
10.
tyber16
#9: Pedig pont gondolkoztam hogy adok egy esélyt neki, az ára is eléggé lement de ezek után már csak azért se fogom megvenni a játékot. Azt hiszem inkább lenyugtázom magamban hogy a 3 után nincs mass effect játék.
9.
9.
leviske
Na ez a hír most felhúzott... Eddig azzal nyugtattam magam, hogy az EA meg a konzolok voltak a nagy gonosz, akik miatt butítani kellett a játékon. Erre kiderül, hogy a stúdió az erőforrásai többségét olyan fejlesztésekre használta el, amikre SENKINEK nem volt igénye a franchise rajongói közül. Random generált bolygók egy Mass Effect játékba? Minek? A második rész összes pályája elfért volna a kezdő bolygón, mégis imádta mindenki. Hogy lehet egy ilyen ismert franchise-t olyan fogalmatlan emberek kezébe adni, akik azt se tudják miért szerette meg a közönség a címet?

Ráadásul az erőforrás hiány nem magyarázza meg, hogy 3 év alatt hogy sikerült meglévő jelenetekből is kivágni az arcanimációt.: https://www.youtube.com/watch?v=M4LPhG7L1qM

Nagyon fájó, hogy most az EA-től is megkapták a megfelelő időt és nem voltak képesek vele élni. Az ilyen semmirekellő bandák miatt áll majd a kiadó vissza arra a taktikájára, amiben egy az egyben sz*rtak a minőségre.
7.
7.
tundrish
#5: Igen, sajnos mostanában alap elvárás az open world, ami viszont nem feltétlenül tesz jót egy sztori alapú, részletesen kidolgozott rpg-nek. Mind a DAI-ban, mind az MEA-ban (de említhetném a hasonló hibába eső Fallout 3, 4-et is) olyan fokon lett inkonzisztens a világ, hogy az ember képtelen elhinni, hogy egy társadalom így életképesen működhet. Ami pedig hiteltelenné teszi az egész sztorit, ami pedig az alapját kéne, hogy adja a játéknak.
6.
6.
Prax
Ha van egy jo cim, ami milliokat er, azt miert kell egy tapasztalatlanabb studionak adni? Olcsobban kihozzak, aztan nagyobbat kaszal az ea? Nem jatszottam vele, csak nehany videot lattam, az egesz jonak tunt, mondjuk a mimika tenyleg szanalmas volt. Azt jon vmek itt gk-n, hogy az egyik direkt vagott olyan fejet :D szerintem ha kicsit kotlottak volna rajta, akkor vegeredmenyben sokkal jobban jottek volna ki.
5.
5.
CaiusC
#1: A DAI-val egyetértek, a DA2 nekem személyes kedvencem. (Igen, tudom a hibáit, de annak ellenére, vagy inkább azzal együtt).
Nálam a MEA pontosan ott bukott el, ahol a DAI: nyílt, üres világ, teli MMO-s "napi questekkel". Még így sem mondhatom, hogy utálom, de a trilógiát jobban szerettem.
Szerintem egy sztorialapú szerepjátéknak, amelyik a döntésekről szól, főleg ha többféle lehetőségek és befejezések vannak, az újrajátszhatóságot is kellene támogatnia. Az én szememben ez az újrajátszhatósági faktor csökken a 100+ óra szarlapátolással.
4.
4.
Mr.Dead
Szerintem az ME sorozat legnagyobb hibája hogy kijött a második rész. Az első rész egy jó kis rpg undoritó akciórészekkel, a három meg egy tps hentelde, nagyon kevés beszéddel, kevés rpg elemmel. (bár nálam jobb mint az első) Ha kivennénk a második részt, akkor kapnánk egy közepes/majdnem jó sorozatot.
3.
3.
Egnar
Jó kis játék lett az Andromeda, imádom, nekem a legnagyobb csalódás a Mafia 3, nagyon szeretném szeretni de sajnos iszonyatosan elcseszték...
1.
1.
Hab
Szerencsére nekem nem voltak túl nagy elvárásaim a játékkal szemben. Aztán jött az ellenkampány, aminek hála végül kellemesen csalódtam a játékban.
DA2 és DA: I-nél mindenképp jobb lett.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...