Az új rendszer Intelligent Delivery néven fut, és bár formálisan még csak az XFest fejlesztői eseményen mutatták be, a Microsoft már célozgatott az érkezésére, mikor megerősítette, hogy a mezei Xbox One-játékosoknak nem kell majd leizzadniuk az Xbox One X-játékok 4K-s grafikai elemeit. Most a Digital Foundry tette rá a mancsát a fejlesztés dokumentációjára, az ő cikkükből szemezgettünk.
Az Intelligent Delivery lényege dióhéjban az, hogy feldarabolhatóvá teszi a játékokat, az egyes darabkákat pedig fel is címkézhetik a fejlesztők. Egy darabka több különböző címkét is kaphat, a jelölésrendszer kiterjedhet az eszközökre vagy akár a nyelvekre is. Innentől kezdve egyértelmű a dolog: a játékosnak csak azokat az adatokat kell letöltenie, illetve feltelepítenie, amire valóban szüksége van, francia Xbox One-felhasználóként például nem kell a német nyelvű átvezetőkkel és a 4K-s textúrákkal bíbelődni, azok opcionális letöltésként jelennek meg a menüben.
Természetesen fejlesztő- és játékfüggő az, hogy mennyire használható jól a rendszer. A sportjátékok például biztosan rengeteget profitálnak majd belőle, mert itt az adatállomány java részét a különböző nyelvű kommentárok teszik ki - ezekkel most már nem kell foglalkoznunk. A rendszer egyébként a maga módján rugalmas: ha az Xbox One-játékunkat egy külső merevlemezről Xbox One X-en szeretnénk elindítani, felkínálja a lehetőséget, hogy gyorsan letöltsük az X-specifikus adatokat is.
Emellett nem nehéz elképzelni, hogy ez a darabolás a tartalomnál is működhet: ha például végeztünk az aktuális Call of Duty kampányával, letörölhetjük, hogy csak a multi maradjon rajta a merevlemezünkön, és az egyéb opcionális fícsöröktől, például a pályaszerkesztőktől is megszabadulhatunk így. Fontos adaléka emellett az Intelligent Deliverynek, hogy lehetővé válik a többlemezes játék támogatása is.
Arról még nincs hír, hogy mikor élesítheti a rendszert a Microsoft.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.