A Spec Ops: The Line 2012-es bemutatkozásakor hiába lepte meg a szakmát és a rajongókat, a köré szerveződött masszív rajongói bázis ellenére nem robbantott kasszát, így a 2K Games és a Yager csapata inkább egészen más játékok fejlesztésébe vágott bele. Ennek ellenére évről évre visszatérő kérdés, van-e rá esély, hogy mégis folytatódjon a háborúban szolgált és annak következményeit nehezen feldolgozó katonák története.
Ezúttal a Spec Ops írója, Walt Williams öntött tiszta vizet a pohárba, miután a Twitteren feltett rajongói kérdésre kissé nyers, de lényegre törő válaszban ismét egyértelművé tette, hogy semmi esély sincs rá, hogy elkészüljön a második rész. Az indoklás szerint ugyanis a fejlesztés hihetetlenül brutális és fájdalmas volt, ráadásul akik dolgoztak akkor a játékon, inkább ennének üvegszilánkokat, minthogy rábólintanának egy folytatásra. Williams végül azzal zárta a bejegyzést, hogy nem is fogyott jól a játék.
M.E.R.T.
Az eredeti játék után minimum a farkuknál fogva húztam volna fel az első villanyoszlopra :
- a történet író,
- engine programozó,
- scriptelő és játékmenetért felelős kollégákat !!!
Ez a játék egy oriási bughalamaz, korlátolt baromság, ostoba és szégyenteljes AI, technikailag meg olyan szinten elmaradott, hogy karóba kéne húzni az egész brigádot !!!
Miért is ? Lássuk csak: Élősszőr is minden lóf@szba beleakad a karakter ( ABBA IS AMI OTT SINCS !!! ). A lövések fennakadnak láthatatlan falakon. Konkrétan legalább 20-szor haltam meg amiatt, hogy a robbanó lövedék a pofámba robbant, PEDIG SEMMI NEM VOLT ELŐTTEM. Vagy a gránát visszapattant a SEMMIRŐL !
Az AI ostoba, mint a segg, a "táááááársam b@szdmeg" kimegy megöletni magát a nyílt térre, hogy aztán meg kelljen menteni a kereszt-tűzben ( különben vége, kezdhetem újra a pályát ), hogy aztán megint kirohanjon, vagy beálljon elém és az ellent takarja...
A Scriptek befagynak és a semmiből a nyakamba spawnolja az ellent vagy épp ott állok tőle fél méterre a pofájában és NEM VESZ ÉSZRE !!!! :DDD Arról nem is beszélve, hogy a világ legidegesítőbb játékmechanikájra ( finoman : SZAR ), hogy ha nem mész pontokra, akkor végtelenségig fossa a nyakadba az ellent... T.A.P.S !
Történet ? Lehetőség ? Okés, ez még úgy ahogy elmegy, de olyan lineáris a játék, hogy 20 cm-es csőben megyek végig ( bár néha tényleg látványos AMI OTT SINCS, MERT CSAK DÍSZLET AZ A KURV@ TÁJ ! ). De nulla választási lehetőség, merev az egész, mint a f@sz! A legminimálisabb mértékik sem erőltették meg magukat. Ha a COD-jó volt parasztoknak, ez is jó lesz.
Nem! Köszi, de ilyen igénytelen szart inkább nem kérünk ... :(((
BOCSÁNAT ! Olyan szinten kurt@ fel az agyam ez a játék, hogy azt elmondani nem lehet és csak azért játszottam ki, mert fizettem én b@rom érte... >:E
Amúgy 7-es: Az MGS a saját elmondása szerint egy B-film extravaganza, a Heavy Rain pedig nem is igazán játék, inkább interaktív film mindenféle melodramatikus töntörgéssel - akinek tetszik, egészségére, de nekem egyszerűen súlytalan és erőltetett volt.
Egyrészt több befejezés van, másrészt max akkor lehet középszerűnek nevezni, ha csak a gameplayt nézed, magát a sztorit semmiképp. Már az elején is gáz van ,de aztán egyre mélyebbre megyünk egy katona megtört pszichéjébe, belesüllyedünk a mocsokba, amiből nem biztos hogy egy ember vissza tud jönni. Aztán a csavar teljesen más kontextusba helyezi az egész játékot, és rákényszerít hogy végiggondold amit az elmúlt órákban csináltál. Azt meg sem említem, hogy a felétől kezdve a játék folyamatosan trollkodik veled, a töltőképernyők beszólnak, a játékban észrevétlen változnak a textúrák, elmosódik a vonal valóság és őrület közt, a jó és rossz közöttit pedig már legalább 3-4 órája eltemette a homok. Emellett, a játék folyamatos döntések elé állít - max nem veszed észre, mert sosem mondja, talán ezért is hiszed hogy csak egyféle végkimenetel lehetséges.
Kár, hogy nem folytatják, nem volt sikeres alkotás, meg elég nehéz lehetett 2012-ben azt a fizikát a homokkal létrehozni. De ha nem is lesz folytatás, legalább megmarad egy hidden gemnek, az előző generáción.
Fejlesztőket meg megértem, ugye biztos közrejátszik ez, hogy nehéz lenne folytatni, másrészt meg sajnos anyagilag nem lett siker (meg is értem, azért én ezért a pár órás egyedi történetért meg a muszájból belekerült multiért nem adtam volna anno teljes árat), harmadrészt meg el tudom képzelni milyen lehetett nekik, hát én a végére már játszani is utáltam vele, nah nem azért mert untam, hanem mert a fejlesztők elérték a céljukat: utáltam már a karakteremet, és azt amivé vált, a motivációit, a céljait, az egyre sötétebb atmoszférát, ahogy egyre mélyebre és mélyebre süllyedtünk, gondolom ha játszani ilyen, el tudom képzelni, hogy ezt megalkotni milyen lehetett...
Szerintem ez nem a pénz,fejlesztési nehézségek vagy egyebek miatta van. Egész egyszerűen valószínűleg a játék atmoszférája hozta ezt ki a fejlesztőkből.
Ahogy az apokalipszis most után se nagyon akart a színészgárda újabb produkciót vállalni, és kőkeményen ittak meg drogoztak a forgatás alatt.
Ez nem konyorges egy kiado fele. Max ha kasszat robbantottak volna es ezzel akarjak felstrofolni a hazsit, de itt szo nincs errol.
Ott a Dredd film. Megbukott ,de kultfilm. Mindenki szeretne folytatast (keszitok,szeteplok, rajongok), de nem sirnak hogy szar volt a keszites.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.