Mike Laidlaw, a veterán író, designer és kreatív direktor többé már nem a BioWare tagja. A Mass Effectről és a Dragon Age-ről elhíresült szakember 14 évet töltött a csapattal, távozását egy Twitter-üzenetben jelentette be.
Mint írja, "kavarogtak az érzelmei", amikor ismertette szándékát a BioWare-rel, de itt az ideje a továbblépésnek. Laidlaw szerencsésnek érzi magát, mert az iparág legtehetségesebb és legszorgalmasabb szakembereivel dolgozhatott együtt. Meggyőződése, hogy a Dragon Age világa jó kezekben lesz. Az úriember nem árulta el, hogy pontosan miért távozik, annyi biztos, hogy több időt fog fordítani videojátékozásra.
A leköszönő direktor 2003-ban csatlakozott a BioWare-hez, első jelentősebb projektje a Jade Empire volt designerként, majd már vezető designerként és rendezőként vette ki a részét az első három Dragon Age-ből. Utódját még nem nevezték meg.
Nem ez az első eset, hogy a Dragon Age-sorozat mellől felállnak a kulcsfigurák. Tavaly februárban a vezető író, David Gaider mondott fel.
Szerencsére a negyedik Dragon Age már javában készül, sőt még az esetleges ötödik részre is vannak tervei a csapatnak.
Ahhoz képest eléggé pici a bejárható terület, a grafikát meg se említem, se az animációkat.
De a DA2-re ez nem mentség, tegyük fel hogy három évet dolgoztak vele, (szerintem ez a 3 inkább csak 1), akkor is lebőgtek mint fejlesztők, hiszen a Fable 3-at csinálták 3 évig, igaz messze van a tökéletestől, de az legalább jól sikerült.
Lehet hogy a Bioware nem szerette volna annyira nagyra, mivel sejtették hogy nem tudják majd megtölteni tartalommal, de az EA közbeszólt, és mivel divat lett ez a teljes Open Worldség, ezért megparancsolták nekik a munka folyamat közepén.
De én nem tudom felfogni hogy a 2. részben mit lehet szeretni.
Fő történet konkrétan nincs(!), van 3 kövér mellék küldetés és azokon megyünk sorra.
A társaink se valami jók, van 1,2 picit érdekesebb de ennyi, a motivációjuk pedig SIRALMAS, az egyik azért jön velünk mert nincs jobb dolga, ez még viccnek is rossz.
Az egész játék csak a harcokból áll, ami unalmas egy idő után.
A bejárható terület pedig katasztrofális, 1 barlangot/területet 20x eladnak nekünk különböző pontokon levágva.
De fejbe is lövi az első rész világát, hiszen itt minden sarkon van minimum 2 vér mágus a játék vége fele.
A párbeszéd rendszer pedig gagyi és primitív.
A grafikája ronda, az új engine ellenére semmit se változott.
A soundtrack pedig középszerű.
A mellék küldetések pedig mind unalmasak, és sablonosak, szinte az összes a harcról szól.
A történetben lévő konfliktusok pedig nevetségesek, mintha valami brazil szappanoperát nézne az ember.
Viszont jó harcrendszer, és a fejlődési rendszer is a helyén van.
Ha nincs kiírva hogy Bioware, akkor azt hiszem hogy valami no name kő gagyi csapat dobta össze.
Vagy ha nincs kiírva hogy az EA adja ki, akkor pedig azt hinném hogy valami kő gagyi DAO klón.
Az Inquisition-t én végigvittem, első napos vétel volt. Ennek 2012 márciusában, rögtön a Mass Effect 3 után feküdtek neki és 2014 novemberében jelent meg. Nem mondom, hogy fú de rossz játék, de nekem az is félkésznek érződik. Ha az ember végigköveti a fejlesztés során kiadott videókat, észreveszi, hogy hirtelen hatalmasat tágult a világ a fejlesztés közbeni videókhoz képest (Crestwood videók) és a tartalom meg abban a formában eltűnt belőle. Valamint az éjjel-nappal váltakozás és az időjárás is kimaradt. Ez is száz százalék, hogy kiadói nyomásra volt és az is tuti, hogy Darrah és Laidlaw ezt tudta, hogy nem az lesz, mint amit akartak és beharangoztak, azért vágtak olyan siralmas fejet a streamek közben.
Különben tényleg nem rossz, bár én többet vártam. Unalmassá tud válni elég gyorsan a semmiben való semmittevés, de elvoltam vele 100+ órát és sok olyan pillanat volt, amikor azt gondoltam, hogy ez egy marha jó játék. Mondjuk az Origins árnyékáig sem nőhet fel, de egy access előfizetést simán megér az Inquisition is. Kábé olyasmi, mint a Mass Effect Andromeda, bár az nekem sokkal jobban bejött.
Megosztó a játék, meg kell nézned és úgy tudod majd csak eldönteni. Nekem speciel a DA2 klasszisokkal jobb játéknak maradt meg, mint az I. De ez attól is függ, hogy mit élvez az adott egyén egy játékban.
Minden ismerősöm szerint közel se tökéletes, de egy nagyon jó játék.
A második rész szó szinte minden sebből vérzik, kettő pozitívum van, a harc rendszer és a fejlődés rendszer, ezeken túl szó szerint minden borzalmas, sőt kritikán aluli.
Valószínűleg kaptak rá 1 évet hogy dobjanak össze valamit, valamiért, amikor a kiadó is tudhatta hogy 1 év alatt lehetetlen egy jó RPG-t készíteni.,
A vérfrissítés egyébként nem mindig jelent rosszat, kiváncsi vagyok, hogy az új emberke mit tud majd letenni az asztalra.
Szerintem itt az húzódik meg a háttérben, hogy az Inq. is azért lett olyan, amilyen, mint a DA2 is. A kiadó rendesen kényszerítette őket, hogy úgy csinálják a játékot, ahogy a kiadó mondja. Ezek a hapsik meg nagyon jól tudták, hogy az úgy nem lesz jó.
Hát felmondott. Stresszben, meg zsarolásban nem lehet úgy dolgozni, hogy utána még a neved is kell adnond ahhoz munkádhoz, amiben designerként és kreatív direktorként vettél részt hivatalosan, de sem "dizájnolni" nem engedtek, sem kreatívként tevékenykedni. Csak trendek alapján felállított parancsokat végrehajtatni szó nélkül.
Ez az ember tudja, mi a jó játék, és tudja, hogy kell elkészíteni, de amikor mindig azt mondják, hogy nem, nem, nem, az nem kell bele, hanem inkább mikrotranzakciók kellenek, akkor jó, hogy bedobja a törölközőt. Én ezt az alakot szívesen látnám viszont kickstarteren egy új projekttel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.