Hiába is ostorozzák sokan a mikrotranzakciókat, az üzleti modell él és virul PC-n. A Superdata legfrissebb jelentése szerint a digitális bevételek megduplázódtak 2012 óta: öt éve még 11 milliárd dollár folyt be innen, míg idén ez a szám 22 milliárdra nőtt.
Az elemzőcég jóslata szerint a PC-s és konzolos játékok eladásai nem nőnek olyan ütemben, mint a mikrotranzakcióké: az eladások csak 2020-ban duplázhatják meg a 2012-es adatokat. Öt éve még 5 milliárd folyt be a teljes játékok értékesítéséből, 2017-ben pedig csak 8 milliárdnál járunk.
Ezzel szemben a játékon belüli eladások tovább nőnek majd a becslések szerint: 2022-ben akár 25 milliárd dollár is befolyhat mikrotranzakcióból. Így már abszolút érhető, hogy az AAA-kategóriás játékok fejlesztői miért erőltetik annyira a lootboxokat és a hasonló finomságokat.
Bár a játékosok egy rétege panaszkodik arra, hogy a kiadók a túlzottan is erőltetik ezt a modellt, a nagy többség továbbra is bőszen nyitogatja a pénztárcáját új tartalmakért. A Superdata szerint a nagy kiadók akár le is mondanak a 60 dolláros játékárakról, látva, hogy a free-to-play címek milyen népszerűek. Persze az is elképzelhető, hogy a közelmúlt tapasztalataiból kiindulva a kormányok szabályozni fogják ezt a piacot, így a kiadók kénytelenek lesznek visszatérni a régi modellhez.
MMO-ban letojom 1ébként ezt a dolgot, de pl. az EA bekaphatja részemről a jelenlegi üzletpolitikájukkal. Remélem, h a Disney beint nekik! :-)
A mikrotranzakció az már más tészta, azt mindig is rühelltem, amikor a játék ingyenes és azzal lehet felgyorsítani mindent, vagy előnyre szert tenni, az undorító, de a másik eset is az, amikor csak kinézetet veszel... mi a bús k*rva életnek? Csgo a legjobb példa, minap láttam egy palit aki tele volt rakva mindenféle legdrágább cuccokkal, és ha belőtte akárki, akkor rögtön nyavajgott hogy biztos csal... itt nem a palival van gond hanem az eszmével, amit nem csak ő képvisel...
nem tudom hogy a south park-nak van igaza-e hogy tényleg csak pár ember költ rendesen vagy a tömegekből gyűlik-e be ekkora összeg, de ilyenkor érzem, hogy döglődik a játékipar, kijön majd 1-2 jó játék, amivel majd én 5-10 év múlva játszok, addig is az 5-10 évvel ezelőtti játékokkal nyomom inkább, ezt az időszakot meg átvészelem valahogy.
en: dlc
ti: ?
De igen, lehet elszóltam magam, a DLC tényleg nem mindenképp maga a mikrotranzakció. A DLC maga a tartalom és a fejlesztők döntik el min keresztül adják és/vagy hogy kiegészítőnek vagy annál kevesebbnek tekintik.
Egyébként jobb, mégpedig azért mert a mikrotranzakció és f2p kombó lényege, hogy cserébe évekig kapsz ingyenes tartalmat. Egy Battlefront szintű játékhoz max 2 évig kapsz támogatást, utána jön a Battlefront III és az összes eddigi pénzt amit beleöltél dobhatod ki a francba.
ui: sztem jobb volt a dlc-ert fizetni, igaz annak is van hatranya, de valahogy az jobban elviselheto volt. vagy a fene tudja...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.