A módosítások elsősorban a Steamen értékesítő fejlesztőket és kiadókat érinti. Az eddigi megállapodás értelmében a bevételeket úgy osztották el, hogy a játékfejlesztők 70 százalékot, a platformot biztosító Valve pedig 30 százalékot kapott minden egyes alkotás eladása után. Az új rendszer azonban október 1-től nem egyformán kezeli a játékok fejlesztéséért felelős csapatokat, hanem külön kategóriákba osztja őket.
Ennek értelmében, aki nagyobb bevételt képes elérni, az jobban jár az osztozkodás során is. A játékok, melyek forgalma - ami jöhet magából a játékeladásokból, a DLC-kből, a játékon belüli vásárlásokból vagy a közösségi piac utáni jutalékokból - eléri a 10 millió dollárt, 75-25 arányú osztozkodás elé néznek, míg az 50 millió dollárt meghaladó alkotások készítői a bevételek 80 százalékát is megtarthatják.
„Az olyan hatalmas hálózatok, mint amilyen a Steam is, számos előnnyel jár résztvevőknek, melyeket ők hoznak létre és osztanak meg egymás közt. A hozzájárulást megfelelően tükröző egyensúly megteremtése egy trükkös, de annál fontosabb tényezője egy jól működő hálózatnak. Mindig is nyilvánvaló volt, hogy a sikeres játékok és hatalmas közönségük jelentős hatást gyakorolnak a hálózatra, így a Steamnek és a hálózat minden résztvevőjének fontos, hogy elismerje a sikeres fejlesztőket, és továbbra is egy vonzó platformként szolgáljon játékaik számára.”
Ezen felül a Valve nyilvánvalóvá tette, hogy a fejlesztőknek szigorúan tilos az eladási adatok értékesítése a hálózaton kívüli harmadik fél számára. Szóval nemcsak az indie stúdiók, de a játékosok számával és az eladásokkal foglalkozó oldalak is némileg nehezebb helyzetbe kerülnek az új szabályozásoknak köszönhetően.
Ami viszont az AAA-s játékokat illeti, az utóbbi években több kiadó is távol tartotta játékát a Steamtől - legyen szó akár az Electronic Arts alkotásairól, a legutóbbi Call of Duty-epizódról vagy a Bethesda Fallout 76-járól - a kedvezőtlen bevételi elosztások miatt. Az új megállapodás miatt a jövőben várhatóan csökkenni fog a hasonlóan nagy stúdiók elvándorlása.
Pont ezért nem tartom jó ötletnek, hogy valamilyen cég magasan egyeduralkodó legyen. Mint pl facebook, google és már a steam is.
Nagyon veszélyesnek tartom, hogy minden játékom egy cég kezében legyen. Ezért amit lehet steamen kívül veszek meg.
A kis forgalmat lebonyolító (indie) fejlesztőknek meg nem nagyon van lehetőségük ugrálni. A Steam engedi be őket a legkönnyebben, úgyhogy vagy elfogadják a feltételeit, vagy árulnak ahogy tudnak, de abban az esetben az eladásaik és bevételeik töredékét tudnák csak elérni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.