Az új Xbox is támogatja a valós idejű ray-tracinget?

  • Írta: zoenn
  • 2019. január 25.
  • Pletyka
Link másolása
Egy állítólagos Microsofthoz közeli forrás azt állítja a Redditen közzétett bejegyzésében, hogy a következő generációs Xbox-konzol is támogatja majd valós idejű sugárkövetést, pont úgy, mint a legújabb GeForce RTX-videokártyák.

A ray-tracing, vagyis a valós idejű sugárkövetés korunk egyik technológiai hívószava. Egyelőre még csak PC-n élvezhetjük ezt a funkciót, amennyiben rendelkezünk a megfelelő GeForce RTX-videokártyával, és persze, ha az adott játék is támogatja.

Egy nemrégiben közzétett Reddit-bejegyezés néhány új részletet közöl a next-gen Xboxról. Az Anubis kódnéven futó Xbox SoC állítólag támogatni fogja a ray-tracinget. A Microsoft a GDC 2019-en fogja bemutatni ezt a funkciót élesben.

A ResetEra adminisztrátorai ellenőrizték a posztot közzétevő hmqgg szavahihetőségét, és megnyugtattak mindenkit, az úriember tudja, mit beszél.

Ezek után tehát nagyon is elképzelhető, hogy a következő generációs konzolba is implementálják a még gyerekcipőben járó technológiát, a kérdés csupán az, hogy ugyanolyan minőségű lesz-e a sugárkövetés, mint korunk PC-s játékainál (BFV, Metro Exodus), vagy valamelyest butított megoldást kapunk majd. A technológia kihasználásához természetesen olyan fejlesztők is kellenek, akik hisznek abban, hogy mindez szerves része lesz a közeljövő videojátékainak.

66.
66.
frankdelgado
#65: Hála istennek ps re vannak. Felsorolnál néhányat amiért van értelme létezni?
65.
65.
kamgecam
De règ volt már amikor olyan cikket olvastam az xboxal kapcsolatban ami játékról szólt. Régi szép idők amikor az emberek még örültek a nagy exkluzív Xbox címeknek, de jó is volt!
55.
55.
Stranger
#49: Én leírtam, hogy mi van az XO-ban és mi várható. Ha nem adnak ki PC-re új hardvert szted konzolban mi lesz? Most komolyan 1-2 szériával újabb videokártya hozza el a next-gent? Az biztos hogy a köv. konzolok annyira lesznek GPU limitesek mint a mostaniak CPU limitesek.
Ennél is meglett magyarázva, hogy na madj a csodaoptimalizálás aztán nem is kaptunk miatta igazi next-gen játékot.

Jó konzol optimalizálás? Alap PS4 és XO már erősen spórol a grafikával, sokszor 1080p sincs meg. XO X megjelenése után nem is kaptunk új hardvert, de a PC ultrához képest már a BF V-t vagy Shadow of the Tomb Raider-t butítani is kellett.
A PC-sek mindig fognak rinyálni, most is elég konzoltól régebbi hardver a Metrohoz de sírnak, ezt hülyeség alapul venni.

Persze azért többet lehet kihozni a konzolokból, de RT-t várni a 4k korában bullshit. Ehhez tényleg hardver kell, nincs csodaoptimalizálás.
52.
52.
Tyrol
#50: Ha te ebből csak a háborút vetted kinés nem az ellenérvelést, akkor gratulálok! :D
51.
51.
#48: Nekem is rémlik valami. Ő verte anno a nyálát dragons dogma-ra, hogy az sose lesz pc-n.
50.
50.
Max3000
#49: Hanyagold magad szerintem.A tag csak részletezte milyen hardverek vannak a konzolban,sehol semmilyen pc vs konzol mérés nem volt.
49.
49.
Tyrol
#48: Akkor a 23-as komment szerinted mi? Ott van a szemed előtt, hogy egyből a pc-hez méri az új konzolok kialakítását, kérlek ne értetlenkedj, nekem esik rosszul, hogy nem fogod fel az egész komment szekciót és nekem kell segítenem neked, hogy felfogd. :D
48.
48.
Max3000
#46: Olvasd már vissza,sehol senki nem mérte össze a pc hardvert a konzollal anyagilag sem,meg sehogy sem.Bár már tudom ki vagy,az a múltbéli konzolzavarodott.
47.
47.
Tyrol
#45: Nyarlako nevetett ki engem azzal, hogy konzolon mi az, hogy durva az optimalizáció. Emiatt hoztam fel a pc-t, hogy ott legtöbbször leszorják az optimalizációt, szerencsére konzolon ezzel 99;9%-ban nincs gond.
46.
46.
Tyrol
#43: Úgy jönnek ide, hogy itt sokan a pc-s gaminghez hasonlítják az új konzolok árait és optimalizációját. Olvasd a kommenteket. Ha már ehhez hasonlítjuk, akkor a pc-s gaminget miért baj ha én is felhozom? :)
45.
45.
Max3000
#40: Vannak akik többet is kiadnának konzolért (kb1000 dolcsit) de nem ők hoznák a profitot az holtbiztos.Semmilyen pc pc pc pc pc nem volt itt.:D
43.
43.
Max3000
#40: Hogy a retekbe kerülnek ide a pc felhasználók?

"Anno volt egy felmeres mi az a hatar amit egy konzolert kifiztnek az emberek.
Ez kb 4-500 dollar."

Komolyan ennyire nehéz magyar mondatokat értelmezni?
41.
41.
Batman
Nézem itt az összehasonlító videókat, hogy ray-tracing on/off, de semmi különbséget nem látok. Mi értelme egyáltalán? Semmi.
35.
35.
Max3000
#22: Nekem is fontosabb lennének ezek a dolgok,mint az RT.
33.
33.
Max3000
#32: Köszönjük a nagy szakértést és a belsős információkat.Azért a zsenik is tévedhetnek,vagy értelmezési készségük is kophat.Senki nem írta,hogy lehetetlen az RT.Viszont egy baráti árral rendelkező konzolból elég nehéz kicsikarni azt,hogy natív 4k-ban,grafikai ugrás mellett még ilyen ficsőrökkel is terheljék,optimalizáljanak akárhogy.Aminek megvan a gépigénye,annak meg van.Ennyi.

". Konzllra pedig olyan gyönyörűen optimalizálták s RDR2-t, hogy egy rece sincs sima ps4-en sem"

Ez meg akkora bullshit,hogy részegen sem jelentenék ki ilyet.Bizony még xbox one x-en is vannak recék,vagy hirtelen betöltődő textúrák.Persze csodálatos a látványvilág,szó se róla.

32.
32.
Blöky
Jesszusom, már itt van az összes konzolfikázó, élettelen ember. :D A sugárkövetés lehet sokféle technológián alapuló megoldás, az Nvidia RT-je a legismertebb, az pedig iszonyatosan rosszul van optimalizálva. Biztosan nem azt fogják konzolokon használni, hanem egy másik megoldást, aminek ugyan az az eredménye, csak a hardverigénye kisebb. Ez olyan, mint a Sony checkerboarding technológiája: ha 4k TV-n játszod a Horizon-t vagy az Uncharted LL-t vagy akár a GoW-ot, észre sem veszed, hogy nem natív 4k a felbontás, mert ennyire jól trükközik az alatta futó technológia. Szerintetek 2-3 éven belül nem fejlesztik ki a RT-nek a sokkal hardverbarátabb verzióját? Főleg, hogy mindenkj tudja, hogy a konzolok megjelenésekor úgysem hozzák ki a maximumot a gépekből, hanem folyamatosan fognak fejlődni a grafika, illetve a trükköző technológiák. Lásd: ps3 (Uncharted 1 és 3 közötti különbség), ps4 (Uncharted 4 és GoW vagy esetleg a Last of Us 2 gameplay közötti különbség). Mellesleg 2-3 év, mire kijönnek az új konzolok, addig meg lemegy ezen technológiák hardverigénye az optimalizálás miatt, csökkennek az alkatrészek árai, fejlesztik a különböző játékbeli motorokat stb. A Red Dead Redemption 2 Xbox One X-en olyan látványt adott natív 4k-ban open world létére, amit pc-n sosem láttunk. Hozzáteszem, mindenki képzelje el, hogy egy mai pc-s játék milyen grafikával futna egy Xbox One X hardverű pc-n (segítek: nagyon alacsony grafikán, mert pc-n nem olyan durva az optimalizáció, mint konzolon. Konzllra pedig olyan gyönyörűen optimalizálták s RDR2-t, hogy egy rece sincs sima ps4-en sem).. Szóval simán el lehet hinni, hogy az új konzolok vinni fogják 4k-ban a RT-et. Csak gondolkodni kell, nem pedig pc-s fejjel nekimenni, hogy lehetetlen. :D
25.
25.
Heldengeist
#11: Azért ma már nem annyira egyszerű látványos különbséget elérni. A viszonylag apró dolgokért is hatalmas árat kellene fizetnünk hardver oldalon, mert ezek a dolgok már a finom részleteket érintik az egész képernyőn elszórva.

Ami pedig a FEAR MI-t illeti, nem volt buta, de ami erőssé tette, az 3 dolog volt. A környezet, az agresszió és a magas HP. Nagyobb nyitott területeken már közel sem teljesített annyira jól, a játékosok az agresszív ellenfeleket okosabbnak tartják és az MI-nek volt ideje kibontakozni, mert nem haltak szörnyet egy fejlövéstől.
24.
24.
Stranger
#22: Vagy amikor 100 méteren belül van pop-in, 500 méternél nem is töltődik be egy rakat objektum. Eléggé illúzió romboló amikor előtted nő ki a növényzet vagy ha elnézel a távolba és egy üres/homályos tájat látsz.

Sztem a 12 éves Cryengine 2 képességeit tapossuk még mindig.
https://www.youtube.com/watch?v=d2EGFQByAuc

#18
Kb. ez lesz fotorealisztikus.
https://www.youtube.com/watch?v=qlyzo9ll9Vw
https://www.youtube.com/watch?v=bXouFfqSfxg
22.
22.
delphijos
#21: Számomra pl. az egymásba logó objektumok a leg illúziórombolóbbak. Van egy szép grafika , és akkor mondjuk a szereplő lába belelóg egy tereptárgyba. Vagy FIFA-ban is láttam olyat hogy az egyik játékos keze “átnyúlt” egy másikon. Nekem mondjuk ezek normális kezelése előrevalóbb lenne az RT-nél....
21.
21.
Max3000
#18: Még a recés éleken sem jutottunk túl.
20.
20.
Batman
#18: Melyik játék? Azért van mit csiszolni azon bőven. Említhetném a ubisoft produktumait, ahol szájak mozgása le van maradva, a 2011-ben készített Red Dead modelleket vagy a gyönyörű Black Ops 4-et, a viaszbábú fifa emberekkel együtt.
18.
18.
Csoki80
#11: Szerintem a fotorealisztikus grafikát szinte elértük.
14.
14.
GAMEROD
#5: Az AMD-nek is megvannak ezek a megoldásai, de korainak érezték kiadni. 2-3 játék nem ér még meg annyit hogy ilyenbe fektessen valaki, főleg ha azok a játékok alapból lepusztult környezetben játszódnak, azokban csak egy erőltetett dolog.
13.
13.
GAMEROD
Nem vagyok konzolos, de ha millióknak megfelel az fps érték, és felhőtlenül tudnak játszani, nem pedig ilyesmiken görcsölnek akkor semmi probléma sincs. Simábban fut egy játék 60 fps-ben az igaz, de létszükségletnek nem az.
11.
11.
crashpipi
Több, mint 25 éve gémelek. Mindig voltak nagyobb ugrások, amire emlékszem, mert emlékezetes volt, mint például a 3dfx társkártyák megjelenésekor a pixelek elmosása, vagy a Carmack féle Quake 3-nál a Bezier görbék megjelenése, egy egy ugrás az árnyékoknál vagy amikor már a falon lévő textúrák és mélységet kaptak, a rongybaba fizika (Max Payne), a csonkolható testrészek a SoF-ban, egy egy okosabb mi (FEAR)... de ahogy öregszem, egyre azt látom csak, hogy mocskosul lelassult az egész... :( Akkora volt a tempó, hogy fotorealisztikus grafikát vizionáltunk tizenpárévre... :D De csak helybetopi van és pénztermelés... :(
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...