Tegnap ünnepelte második születésnapján a PlayStation 4 egyik legnagyszerűbb exkluzívja, a Horizon: Zero Dawn. A Guerrilla Games igazán büszke lehet a fejlesztésére, hiszen Aloy kalandja mára több mint 10 millió példányban kelt el világszerte. Az évfordulót és a jókora mérföldkövet megünnepelvén a csapat a PlayStation blogján meg is osztott néhány egészen érdekes infómorzsát a játék fejlesztéséről.
Tudtátok például, hogy a Horizon játékmenetének fejlesztése már 2010-ben megkezdődött? Ekkor a csapat nagy része még az egy évre rá megjelenő Killzone 3-on dolgozott, ez pedig meg is látszik az első felvételeken. Aloy modellje ugyanis ekkor még nem létezett, így a Killzone 3 egyik pilótájával helyettesítették a fiatal vadászt. A programozók ekkor még valószínűleg el sem képzelhették, hogy miként fest majd a játék főszereplője, egészen addig, amíg a párbeszédekért felelős Jochen Willemsen egy influenzás szabadnapján meg nem látta a tévében Hannah Hoekstra holland színésznőt.
Az első ellenfélre sem ismernénk rá egykönnyen, hiszen a Thunderjaw prototípusa leginkább egy játékdinóra hasonlított, mintsem egy félelmetes gépszörnyetegre. Ahogy azt a képeken is láthatjuk, a fejlesztők különféle színes négyzetekkel jelölték a lény testének eltérő darabjait, az ebből adódó végeredmény pedig egészen aranyosan fest. Persze volt olyan szörny is, amely végül a vágólistán maradt - egy ilyen monstrumot megtalálhatunk a Killzone: Shadow Fallban, csak éppen egy dekoratív hologram formájában.
A hanghatásokért felelős csapat is elég kreatív módon végezte a munkáját és sokat merítettek a való életből. A csecsemőként feltűnő Aloy hangját például egyenesen a fő hangdizájner újszülött lánya szolgáltatta, de ennél talán jóval meglepőbb, hogy néhány gépszörny hangját valódi állatok adták. Gondoltátok volna, hogy a Watcherek jellegzetes hangjában van egy kis csivavaugatás is? Néha azonban egészen pepecselős munka várt a zajokért felelős csapatra. Csak a játékban megjelenő madárhangokhoz több mint 750 hangfájlt kellett kiválogatniuk, melyből végül csupán 30-at használtak fel.
Nagyon mókás viszont mikor, valaki betámad NG+6-ban bedobok egy "giant seed"-et és figyelem hogy 1-2 alap enemy 1-2 ütésből kinyírja a szerencsétlent.
Eleve butaság a DS-hez hasonlítani, mivel a GoW4-ben talán 1-2 igazi boss-harc van a többi csak kisebb nagyobb ellenfél de semmi extra.
Amúgy no offense, csak magas labda volt.
Vagy írjanak már egy tisztességes PS4 emulátort.
Nem lehet, hogy túl nehéz volt neked?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.