GDC 2019: Így fut a Stadián a DOOM Eternal

  • Írta: Shifty
  • 2019. március 20.
  • Videó
Link másolása
Tegnap hivatalosan is bemutatkozott a Google felhőalapú játékplatformja, a Stadia, amit a jövőben olyan játékok is támogatni fognak, mint a Assassin's Creed: Odyssey vagy a DOOM Eternal. Utóbbit mozgás közben is meg tudjuk nézni.

A Google tegnap hivatalosan is bemutatta egy ideje már pletykált játékstreaming platformját, a Stadiát, ahol az ígéretek szerint 4K minőségben, 60 fps sebességgel élvezhetjük majd a játékokat, gyakorlatilag bármilyen hardveren. A Ubisoft és az id Software is ráugrott a lehetőségre, így az Assassin's Creed: Odyssey és a DOOM Eternal is támogatni fogja a platformot.

Utóbbit az id Software vezető producere, Marty Stratton jelentette be, aki elárulta, a rajongók a Stadián is megkapják a 4K-felbontást, a játékhoz elengedhetetlen 60 fps-t, ráadásul mindezt HDR-támogatás mellett.

Közben előkerült két kamerás, de jó minőségű felvétel is, ahol egyrészt a 2016-ban bemutatott DOOM, másrészt pedig a készülő DOOM Eternal látható mozgás közben, méghozzá a Stadia platformján.

A DOOM Eternal még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal. A játék a most bemutatott Stadia mellett PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik majd meg.

11.
11.
user101
#10: Ja és még annyi, hogy google ajánlása szerint a 4k60fps-hez 20-50mbps kell ami a tömörítés mértékét figyelembe véve is impozáns minőségromlás és gyakorlatilag az átlag internetezőnek bárhol elérhetetlen... :) Tehát okoz felesleges terhelést ha a casual gamerek rászabadulnak ? De még mekkorát basszus! :(((
10.
10.
user101
#8: Csak hát ez nincs igy a világon sehol ( átlag 9.1mbps ), te vagy a burzsoá középosztály, a kivétel a nem 2018-as valóság :)))

Ezek megabitek és 2018-as felmérés, reprezentatív és a google is benne volt ( tehát a legjobban álló svédek 46mbps-e a Te skálád szerint 0,045gbps !!! ):

Svédország : 46mbps
Norvégia : 40mbps
Magyarország : 34mbps
Japán : 29mbps
Németország : 24mbps
Franciaország : 24mbps
Finnország : 24mbps
USA : 20mbps
Lengyel : 19mbps
Kanada : 19mbps
Anglia : 18mbps
Ausztria : 17mbps
Orosz / Ukrán : 11mbps
Ausztrália : 11mbps
Kína : 2mbps

A google ajánlása szerint egy 1080p/60fps (24bit, NEM hdr !!! ) videóhoz 4.5 - 9mbps kell atomstabilan. Közben egy 2800mbps NATÍV képet tömörítesz ilyen szintűre !!!!!!! Ez olyan, mintha egy 120x120 pixeles 24bites 30fps videót néznél tömörítetlenül :)))) Persze ez nem így működik, de az átvitt adatmennyiség valójában ennyi, a többi már algoritmus, képzelőerő és találgatás :)

De ez csak egy dolog... Továbbra is fenntartom : MIÉRT és MINEK ? Függetlenítsünk el a streamingtől. Van VALAMID ... Az tökéletesen működik, miért csinálsz helyette MÁST ami :

- Felesleges plusz terhelést generált amit a VALAMID eddig nem csinált ?
- Rosszab minőségű lesz bármilyen formában, mint a VALAMID eddig volt ?
- Többe fog kerülni ( havidíj, több szolgáltatói díj, további szegregáció, alapdíjon felül plusz fizetsz tartalomért ) mint amennyibe a VALAMID eddig került ?
- Nem lesz elérhető bármikor, miközben a VALAMID bármikor ott van, hogy használd...
- Lassabb lesz, laggolni fog amit a VALAMID eddig nem csinált...

Azon kívül, hogy az ostoba birka gamereket minnél jobban lehúzzák és a kiadók még zsírosabbra keressék magukat egyszerűen nem értem MINEK ?

Félreértés ne essék a felhő jó dolog, én is használok céges környezetben, fejlesztek is rá és élvezem az előnyét, csak GAMING szinten ez minden téren VISSZALÉPÉS...
8.
8.
BlazeH
#6: Azt miből gondolod, hogy a több millió eladott konzolhoz és PC-hez kevesebb paks kell mint a Google szerverparkjához? A hálózati terhelés nincs kihasználva jelenleg sem, itt figyel a gigás digi net és az idő 99.9%-ában 5-10 Mbpsnél többet nem használunk belőle itthon.
7.
7.
FekaFOB
A teljesség igénye miatt szeretném megjegyezni, hogy az említett platformok mellet Nintendo Switch-re is meg fog jelenni a játék. Én még azt a verziót is milliószor jobban preferálom mint egy streaming szolgáltatást.
6.
6.
user101
Aha értem ... Van 7,5 Gigabit adat amit másodpercenként át kell tolni a hálózaton késleltetés nélkül, plusz az irányítás... Nem, nem lesz szarrá tömörítve, leskálázva és szét filterezve... Pláne nem lesz gond például az usában ahol magyarországhoz képest is sokkal szarabb a net ellátottság...

Kérdem én: ( akárki akármilyen f@szságot állít ) egy 5-10 évente elköltött 150k huf egyszeri költség + a játékok árainál és nulla hálózati terhelésnél miért jobb, ha megöljük az internetet, építeni kell még 5 paksot és Teri néninek a szomszédban majd 10 perc lesz, mire a gmailba be tud jelentkezni, mert páran játszani szeretnének...

Ez egy kurv@szar megközelítése a problémának ( amit ráadásul az ingyen élősködő cégek mesterségesen generálnak ).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...