Az Electronic Arts egy rövid közleményben tudatta a nagyvilággal, hogy átszervezések következtében 350 munkavállalójától válik meg hamarosan - ez a 9 ezer fős szervezet durván 4 százalékát jelenti. A Polygon információi szerint a leépítések a marketinges, a kiadással foglalkozó és az operatív feladatokkal megbízott csapatokat érintik, emellett az orosz és a japán részlegnél várhatóak elbocsátások - utóbbi irodát teljes egészében bezárja a cég.
"Ma tettünk néhány lépést, hogy a cégünk szembenézzen az előtte álló kihívásokkal, és felkészüljön a lehetőségei kihasználására. Ahogy változik körülöttünk a világ, világos, hogy nekünk is változni kell. Olyan lépéseket teszünk, amelyeknek hála jobban tudjuk teljesíteni a vállalásainkat, finomhangoljuk a szervezetünket és megfelelhetünk a játékosok elvárásainak" - írta a közleményben az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson.
Februárban egyébként már voltak leépítések a cégnél, akkor az ausztrál részleget szervezték újra, és a Firemonkeys fejlesztőcsapattól küldtek el munkatársakat.
Az sem elhanyagolható, hogy ez a játék talán az egyik legköltségesebb projekt lehetett a BioWare fennállása óta. Csak az Andromeda került nekik durván 80 millióba, marketinggel együtt. Ami tény, hogy az Anthem-en sokkal többen és sokkal tapasztaltabb emberek dolgoztak, valamint 1 évvel tovább is tartott a fejlesztése, mint az Andromeda-é, nem mellesleg a marketing hulláma is érezhetően erősebb volt. Ebből az következik, hogy simán 100 millió feletti összegből is készülhetett. De hacsak 100 milla, akkor is sok ez az összeg...
Magyarul februárban elvileg visszahozta a fejlesztési költségeket, márciusra meg termelt némi hasznot is, de ugye ennek egy részét vissza kell forgatni a tartalomgyártásba. Tippeljünk: Legyen 140 millió a február vége és olyan 90 millió a március. Az 230 millió. Ebbe benne vannak a mikrotranzakciók által befolyt összegek is, ami februárban 3,5 millió dollár volt, de legyen ez az érték mondjuk 10 milla mostanra. 220 millió, az durván 3,6 millió eladott példányt jelent. Bár ezt nehéz meghatározni, mivel a PS és MS Store-on nincs teljes hasznuk a 60-as árcédulából, mivel ugye vannak forgalmazói százalékok is.
Eleve 5-6 millió példány volt a márciusi cél, ami a kiadó által elvárt minimális szint, mikrotranzakciós bevételek nélkül. Ha így nézzük, akkor az Anthem nem teljesít jól. Viszont meg kell várni, hogy mik a pontos értékek, mert ugye ezek csak tippek a részemről, de csodálkoznék, ha nagyon mellé lőttem volna.
A BioWare-t viszont biztos nem érinti, mert már leközölték, hogy más területeket érintett az elbocsátás.
(Bár nem hiszem, mert az Anthem azért hozott pénzt.)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.