Megérkeztek az ünnepi szezon eladási mutatói, melyek alapján 25 százalékkal marad el a PlayStation 4 az előző évi eladási eredményeihez képest. 2019 végén 6,1 millió PS4-et szállított le a Sony a boltoknak, ami azt jelenti, hogy 2013 óta ez volt a leggyengébb karácsonyi időszak a konzol történetében.
A tendencia a bevételeken is jól nyomon követhető. A PlayStation-részleg 20 százalékkal kisebb forgalmat, vagyis 158,5 milliárd jent (1,46 milliárd dollárt) ért el, ami a Sony közleménye szerint elsősorban a visszaeső hardveres eladások és a külsős fejlesztők játékai iránt némileg visszaesett érdeklődésnek köszönhető. A vállalat ennek megfelelően módosította az üzleti évére vonatkozó elvárásait, 50 milliárd jennel (459 millió dollárral) lő a korábbi tervek alá.
Persze azért még felesleges lenne temetni a PlayStation 4-et, hiszen amellett, hogy ezek az adatok is még meglepően magasak a 2013-ban megjelent konzoltól, az utód érkezéséig még olyan exkluzív címekre számíthatunk, mint a The Last of Us: Part II vagy a Ghost of Tsushima. Arról, hogy a konzol milyen jól teljesített az eddigi élettartama alatt, az alábbi cikkünkben írtunk bővebben.
#47 +1
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.