Jól teljesít a Steamen a Metro Exodus

  • Írta: sirdani
  • 2020. február 20.
  • Biznisz
Link másolása
Közel egyévnyi várakozás után lejárt az Epic Games Store-exkluzivitás, és a 4A Games posztapokaliptikus alkotása végre ellátogatott a Steamre is. Az eddigiek alapján ráadásul egészen jól teljesít az új platformon a játék.

A tavalyi év egyik legnagyobb botránya volt videojátékos körökben, amikor a Metro Exodus kiadásáért felelős Koch Media úgy döntött, hogy a játékot egy időre kizárólag az akkor még éppen csak útjára elindított Epic Games Store felületén teszi elérhetővé a PC-s játékosok számára.

Február 14-én azonban megtört a jég, és a Metro Exodus ellátogatott a Steamre is. A friss információkból pedig kiderült, hogy a Valve platformján eddig 200 ezer példányban kelt el a játék, ami így egy év eltelte után meglehetősen szép eredménynek számít. Érdekesség, hogy a vásárlók legnagyobb csoportja egy ázsiai országhoz köthető, melyet ugyan nem neveztek meg pontosan, ám könnyű kitalálni, hogy feltehetőleg Kínáról van szó.

A tavalyi Metro Exodus tesztünket az alábbi linken olvashatjátok el, a játék PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on érhető el.

85.
85.
user101
#84: Én másképp látom: A buta, minden fantáziát és értelmet nélkülöző, faék egyszerű aréna shooterből : csináltak egy komoly történet alapú, NPC-kkel kooperáló, fizikai fejtörőket felvonultató, el-elgondolkodtató komplex játékot... Hát adjatok hálát Nagymester Gabennek, és hódoljatok be ... Hallelujah! Többet köszönhettek Neki, mint a teljes játékiparnak együttvéve!
84.
84.
#82: Ezzel én is így vagyok, mi több, nekem a HL is tetszett. Akkoriban az nem jött be feltétlenül, hogy egyes részeken valódi fegyverekkel valódi (gép irányította) emberek ellen lehetett menni, másnak meg pont amiatt tetszett.

Viszont az FPS zsáner nem feltétlenül az előnyére változott tőle. Részben igen, de előtte az FPS egy labirintus volt, ahol túl kellett élni a szinteken és ki kellett jutni, utána pedig egy cső lett. Amúgy a régi FPS is single és koncentrált élményt ad.
82.
82.
kryszisz
#78: És mennyivel jobb, koncentráltabb élményt is adott, mint bármelyik FC epizód (az elsőn kívül természetesen, nem véletlenül azt tartják a legjobbnak sokan, pedig közel sem volt hibátlan). Szerintem az FPS az a műfaj, aminek nem igazán áll jól az ow jelleg, max, ha semi openworld, mint mondjuk a Stalker.
78.
78.
#76: Ja, meg csőjátékot csinált az FPS műfajból, amivel meg kb most a világ FPS single playereinek eléggé nagy gondja van ...
76.
76.
kryszisz
#69: Hát mondjuk fizika terén a mai napig odavág kb. minden FPS-nek, a hangulatról nem is beszélve. Gondolom az index is azért fogyott el varázsütésre az Alyx bejelentés hallatán, mert annyira semmitmondó cím a HL-.-
75.
75.
kryszisz
#71: Szerintem fogalma sincs mit jelent az a szó, hogy anakronizmus... gondolom az eredeti SW trilógia is szar, mert csúnya a CGI egy Tsaládos iramban mellé téve..
72.
72.
Macifasz
#70: Igen, őt kifelejtettem. Mindkettőnek nagyon nagy szerepe volt benne. De crytek kollégának a legelső Wolfenstein is szar lenne, meg ocsmány, szóval... :-D
70.
70.
prodigy1990
#65: A Wolfenstein 3D rakta le az alapokat 1 évvel az első Doom előtt jelent meg.
50.
50.
#49: Sry
Nincs szerkesztés gomb... . Baráti családoknál játszanám ki pár hétvégi összejövetelen.
41.
41.
Heldengeist
Legalább annyi volt bennük, hogy nem 60€-ért dobták fel steamre. Sokáig a kívánság listám elején volt, aztán 1 hónappal a megjelenés előtt kicsesztek velem és úgy a közösségükkel. Ha eddig nem volt sürgős bekik, hogy megvegyem, most már ne is legyen. Várok amíg bebukik 10 alá.
39.
39.
kryszisz
#37: Akkor jólvan, tényleg sorry, ha személyeskedésnek tűnt vagy ilyesmi, csak szarkasztikus akart lenni, semmi offense:) Mostanság én inkább bal lábbal kelek, de pont azért, mert nem vagyok külföldön, kis országunk nagy valósága pedig annyira nemgyerebe:/
37.
37.
#35: Semmiképp nincs harag. Az a helyzet, hogy most külföldön vagyok és úgy van az ágy, hogy csak bal lábbal tudok felkelni.
35.
35.
kryszisz
#33: Nem volt személyeskedés vagy sértődés, nms-el egy nyamvadt percet nem játszottam, burnout-ból a paradise volt meg, az is csak pár óra erejéig, addig mondjuk lekötött. Divisionnek viszont egyik része sem az a fércmunka, aminek a ubi-ra rosszallók beállítják (hisz te is minden mostani Ubisoft játékot minősítettél ugye) Csupán a tendenciát jegyeztem meg, hogy a napokban tőled szinte csak "ez rossz, az rossz" hsz-t olvasni, ami nem baj, szó se róla, csak ténymegállapítas volt. Remélem nincs harag.
33.
33.
#31: Személyes sértődés nem igazán vág bele most egyik folyó témába sem és emellett is sok olyan játék van, amire meg én mondom, hogy hulla jó és sokaknak nem tetszik, de nagyon. Ezzel érdemes együtt élni tudni és nem átesni a személyeskedő oldalra, amikor kifogytunk azokból az indokokból, hogy pl miért lenne jó egy Burnout, vagy egy No Man's Lie... ha már ezt tartjuk fontosnak a téma mellett.
29.
29.
# többek

...Pedig hogy elképzelte az Ubi, hogy most ezekkel a nagyszerű biznisz-játékokkal ripityára fog gazdagodni, aztán nem más az összes, mint egy szív mélyéről érkező nagy felmutatott középső ujj a gamereknek. Az ilyenek, meg hogy hány milliárdan játszanak vele és ezért sikeres egy játék meg nettó ferdítés, hiszen a max 3-10 eurós áron eladható, meg ingyen osztogatott (For Honor) játékipari métely hulladékokkal nem lehet nagy zsozsót szakítani, csak a népet kiidegelni.
26.
26.
kryszisz
#24: Hát a Ubi sajnos lenyilatkozta anno, hogy kevesebb fogyott belőle, mint várták, én is vagy 75% off-al zsákoltam be kb. 3-4 hónappal a megjelenés után, ez azért sokmindent elmond egy liveservice gém "sikerességéről". Pedig - ahogy mondod - nagyon jó játék, és baromira nem copy-paste, ezt max azok mondják, akik megnéztek róla 2 trailert azt csókolom. Exodust nem próbáltam még, de ha ez a semi openworld dolog annyira "élvezetes" benne, mint a már említett TR-ekben, akkor maradhattak volna inkább a lineáris megoldásnál, mindenki jobban jár.
20.
20.
#19: Én nem kövezlek meg, amiért letorrentezted volna, de azért igen, hogy az amint helyett mihelyst írtál. De ez legyen a legnagyobb baj.
18.
18.
#15: Amúgy tényleg a kiadó volt a hülye. Teljesen biztos vagyok benne, hogy ha úgy jön Steam-re a Metro, ahogy kellett volna, akkor nagyon jó eladásokat produkált volna az elejétől, mert jó játék. Most oké, hogy jól megy Steam-en (mi mást tenne), de sok vevőt elvesztettek, amiért torkonhuggyozták őket, mint a hóembert. Sokan lekalózkodták a játékot emiatt, vagy gamepass-ben végigvitték. A kalózok tetemes része nem fogja most ezért megvenni Steam-en, a gamepass felhasználóknak meg felesleges megvenni a játékot most is és később is.

De mindezt úgy mondom, hogy engem spec nem zavar, hogy ha rákattintok egy játék ikonjára, akkor melyik storefront megy le a tálcára 1 másodperccel az előtt, hogy bejön a játék ablaka.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...