Ugyan a jelenlegi számítógépeknek 4K-s felbontáson komoly kihívás futtatnia a legtöbb új játékot, de azért a maximális beállításokhoz ajánlott Intel Core i9-9900K és NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti párosítás egy picit túlzónak tűnik. Főleg, hogy ezúttal még a valós idejű sugárkövetésről is le kell mondanunk, szóval kíváncsian várjuk, hogy mit fog villantani az id Software csapata az „Ultra-Nightmare” grafikai beállítások mellett.
A legutóbb közzétett gépigényhez képest jóval részletesebb és egy hajszálnyit kedvezőbb azért a felállás; az NVIDIA GeForce GTX 970 például most már a magas grafikai részletességhez lett besorolva, illetve a minimum elvárás lecsúszott egészen a NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti és az AMD R9 280 szintjére. Viszont ahhoz képest, hogy legutóbb még arról szóltak a hírek, hogy megfelelő vas mellett akár az 1000 fps is elérhető a DOOM Eternalban, némileg disszonánsan hangzik a gépigény.
A specifikációk mellé pedig kaptunk egy videót is, amin a személyre szabható démonirtónk kapja a főszerepet, akivel egyébként március 20-tól már fejest is ugorhatunk az akcióba PC-n, PlayStation 4-en, Xbox One-on és Stadián. A játék később Nintendo Switchen is megjelenik.
Ultra-Nightmare gépigény (2160p / 60 fps / Ultra-Nightmare beállítások) vagy (1440p / 120 fps / Ultra-Nightmare beállítások)
- OS: 64-bites Windows 10
- Processzor: Intel Core i9-9900K vagy AMD Ryzen 7 3700X
- Memória: 16 GB RAM
- Grafika: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11 GB)
- Tárhely: 50 GB szabad hely
Ajánlott gépigény (1440p / 60 fps/ Magas grafikai beállítások)
- OS: 64-bites Windows 10
- Processzor: Intel Core i7-6700K vagy AMD Ryzen 7 1800X
- Memória: 8 GB RAM
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8 GB), RTX 2060 (6 GB) vagy AMD Radeon RX Vega 56 (8 GB)
- Tárhely: 50 GB szabad hely
Ajánlott gépigény (1080p / 60 fps / Magas grafikai beállítások)
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB), NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB), AMD RX 480 (8 GB)
- Megjegyzés: GTX 970 esetében a textúrákat legfeljebb közepes beállításra érdemes állítani
- Tárhely: 50 GB szabad hely
Minimum gépigény (1080p / 60 fps / Alacsony grafikai beállítások)
- OS: 64-bites Windows 7 vagy Windows 10
- Processzor: Intel Core i5 @ 3,3 GHz vagy AMD Ryzen 3 @ 3,1 GHz
- Memória: 8 GB RAM
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (4 GB), GTX 1060 (3 GB), GTX 1650 (4 GB), illetve AMD Radeon R9 280 (3 GB), AMD Radeon R9 290 (4 GB) vagy RX 470 (4GB)
- Tárhely: 50 GB szabad hely
Az a gépigény irreális és logikátlan lett volna, az engine-t és az előző játékot ismerve, illetve az új részt megvizsgálva és a fejlesztők nyilatkozatait figyelembe véve.
Idézek:
"Ennyit arról a kijelentésről, hogy még sokkal optimalizáltabb lesz a játék a 2016-os részhez képest. Elvileg több, mint egymillió sornyi kódtól szabadították meg az engine-t, annyira áramvonalasították, hogy hatékonyabban tudja kihasználni a régi és új grafikus kártyákat, illetve a processzorokat.
Ehhez képest azt látom, hogy minimum gépigénynek egy GTX 970 van megadva az 1080p/60FPS minimum grafikán való tartásához, ami nevetséges. 2016-ban, az első rész idején ugyanilyen kártyám volt, és az előd teljesen csutka max beállításokkal futott 1080p felbontáson, betonstabil 60FPS-sel (a két spéci extra beállítást, azaz a Nightmare Shadows és Nightmare Textures opciót leszámítva).
Na mármost a Doom: Eternal vizualitás terén bár fejlődött az elődhöz képest, de nem hiszem, hogy annyit, hogy az említett cím minimum beállításai a 2016-os Doom maximum beállításai fölött legyenek. A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok.
Abból ítélve, amit láttam, a Doom: Eternal kb. High-on nézhet majd ki úgy, mint a 2016-is rész Very High-on (maxon). Ha pedig az engine-ben történt pozitív irányú változásokat, fejlesztéseket mindemellé figyelembe vesszük, akkor egy GTX 970-nek pont, hogy Very High-on kellene majd tudni futtatnia 60FPS-sel a játékot (persze alacsonyabb felbontasú textúrákkal a 4GB-os VRAM limit miatt), és nem pedig Lowon."
Nekem pl mindig fontos volt, hogy a textúra a lehető legnagyobb legyen, de mást meg pont az nem érdekelt, hogy közelebbről homályos a fal.
Kicsit nagy a full ultra grafika gépigénye, de nem baj. Amikor anno jöttek mindig az új id játékok, akkor is ez volt, de azért kisebb gépeken is jól lehetett játszani, meg amúgy is maguk, a játékok jók voltak. Így ezek a játékok mindig alapvető benchmark eszközök lettek nekem és amikor gépet újítottam, mindig feltettem őket újra, hogy megnézzem, az előző géphez képest hogy fut.
Egyébként van egy olyan sejtésem, hogy az új konzolok megjelenésével, vagy kevéssel utána PC-n is kell egy jót fejleszteni, hacsak nem valakinek most NASA szerű gépe van.
Két év múlva meg ezzel a gépigénnyel talán ez lesz az egyetlen játék, ami mindenkinek 120 fps-el megy a gépén.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.