Alaposan megvágták a bónuszokat a Gearboxnál

  • Írta: fojesz
  • 2020. április 2.
  • Biznisz
Link másolása
A Gearboxnál átlagon aluli bérért dolgoznak a fejlesztők, amit bónuszokkal kompenzál a cég. A Borderlands 3 sikere után vaskos prémiumban reménykedtek a csapat tagjai, azonban a vártnál lényegesen kisebb összeget kapnak kézhez.

A Borderlands 3 óriási sikert aratott, a Kotaku értesülései szerint ezért is volt sokkoló hír a fejlesztők számára, amikor a Gearbox vezérigazgatója, Randy Pitchford azt mondta nekik, hogy a vártnál lényegesebb kisebb bónuszt kapnak majd kézhez a napokban. A munkatársak több tízezres, esetenként több százezres csekkben reménykedtek, ezek híján számos jövőbeli tervükről le kell mondaniuk.

Gyorsan szögezzük le, hogy a Gearbox csapatánál különleges fizetési modell működik: a fejlesztőcég a játékipari átlaghoz mérten alulfizeti a munkatársait, cserébe viszont negyedévente bónuszt fizet nekik a nyeresége alapján. A proftitot 60-40 százalékos arányban osztják szét a stúdió (illetve a tulajdonosok) és a munkavállalók között, így ha a csapatnak jól megy, akkor a fejlesztők is nagyobb prémiumban reménykedhetnek. A Borderlands 2 például akkora siker volt, hogy több Gearbox-munkatárs is házat vásárolt az utána kapott bónuszból.

A Gearbox ezzel a modellel előszeretettel dicsekszik az állásinterjúkon is, és nyilvánvalóan ezért vállalják sokan, hogy éjszaka vagy akár hétvégéken is dolgoznak. Habár az utóbbi években a csapat több játéka is besült (Aliens: Colonial Marines, Battleborn), a Borderlands 3 óriási sikernek ígérkezett, a menedzsment pedig hat számjegyű bónuszokkal kecsegtetett a csapattagoknak.

Pitchford végül egy megbeszélésen bejelentette, hogy a bónuszok lényegesen kisebbek lesznek a vártnál, miután a Borderlands 3 költségei lényegesen megugrottak a korábbi részekhez képest. A Gearbox például Quebecben is nyitott egy stúdiót, és a fejlesztés közben történt motorváltás (az Unreal Engine 4-re) is alaposan megdobta a költségeket.

A Gearboxnak először ezeket a költségeket kell visszafizetnie a játékot kiadó 2K-nek annak érdekében, hogy bónuszt tudjon adni, a két cég szerződése miatt azonban nem csak az alapjáték 95 millió dolláros kiadását kell megtérítenie, hanem a kiegészítőkét is, ami összesen 140 millió dollárt jelent már.

A Kotaku által megszólaltatott alkalmazottak arra számítanak, hogy a fentiek miatt többen is elhagyják majd a stúdiót.

6.
6.
Hagyjuk mar ezt vegre, az Aliens nagyon jo gamma, egyik legjobb Aliens cim,a Battlebornt meg az idiota sajto es jatekosok csinaltak ki, mert azt mondogattak, hogy Overwatch klon holott 0 koze van hozza...de hozzatok fel ujra meg ujra ferditve a tenyt!
5.
5.
GAMEROD
Ez itthon is így van elég sok helyen, ha nem lenne bónusz akkor kitörölhetné az ember a valagát az összeggel.
4.
4.
Gykrizsi
#3: Hát a harmadik részt elnézve túl komolyan senki nem dolgozott. Máshogy nem tudom megitélni a dolgot. Egyes részeit elnézve sem találni kiemelkedő pontot a játékban, nem tudom azt mondani, hogy valakik legalább mindent beleadtak.
3.
3.
adamsfamily
#2: Szerintem azt mi nem tudhatjuk,hogy ki érdemli meg,mert nem láttuk,hogy a csapat egyes tagjai mennyit dolgoztak.Nem védeni akarom a Gearboxot,mert jó pár kritikán aluli alkotást adtak már ki és lényegében csak a Borderlandsből élnek(de az is maximum egy erős közepes).
2.
2.
Gykrizsi
1.
1.
McDuff
Nagyon hullámvasútazik a Gearbox az elmúlt években, volt amikor erősen rezgett a léc...ezért is kétlem, hogy valaha is bevállalják majd a Brothers in Arms folytatását :(
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...