Nemrégiben mi is lehoztuk a hírt, miszerint Mick Gordon a továbbiakban nem hajlandó a Bethesda, illetve az id Software mellett dolgozni, akkor azonban még nem volt teljesen tisztázva a DOOM Eternal soundtrackje körüli dráma. Ma végre megtudhattuk, hogy mi okozta a szétesést, a játék producere, Marty Stratton ugyanis egy nyílt levélben többet is elárult az elmúlt pár hónap eseményeiről.
Stratton szerint sosem volt probléma Gordon munkájával, a fejlesztőcsapat (és a játékosok) mindig meg voltak elégedve azzal, amit az ausztrál úriember leszállított, így a DOOM Eternal esetében is teljes kreatív autonómiát élvezett a zeneszerző. A gondok a dátumegyeztetés és ütemezés oldalán jelentkeztek: habár a játék zenéi időre elkészültek, a gyűjtői kiadáshoz járó OST alatt erősen rezgett a léc.
Az id már a 2019-es E3-on bejelentette, hogy a játék gyűjtői kiadása mellé a játékosok külön megkapják a soundtracket is, ekkor azonban a stúdió még nem is íratta alá Mick Gordonnal az OST-re vonatkozó szerződést. Csupán 2020 januárjában egyeztek meg abban, hogy Gordon márciusra, a játék megjelenéséig leszállítsa az albumot. A szerződés szerint Gordonnak legalább 12 számot kellett volna véglegesítenie, melyekért bónuszfizetést is kapott volna, ha azok időre elkészülnek.
Februárban Gordon, miután rábólintott a korábbi feltételekre, több időt kért a stúdiótól: összesen 30 számot szeretett volna elkészíteni, ehhez azonban további hat héttel kívánta meghosszabbítani a határidőt. Ebbe beleegyezett az id csapata is, s habár az OST így lekéste a játék megjelenését, a stúdió és a kiadó még éppen nem ütköztek volna jogi problémákba - számos ország fogyasztóvédelmi jogainak értelmében teljes visszatérítést kérhettek volna a gyűjtői kiadás vásárlói, ha az nem tartalmazza a korábban beharangozott OST-t a megjelenés környékén.
Emiatt tehát kezdett egyre fokozottabbá válni a hangulat a stúdióban, hiszen komoly problémát okozott volna, ha Gordon nem készül el a megbeszélt határidőre. Előálltak tehát egy B-tervvel: a DOOM: Eternal vezető hangdizájnerét bízták meg azzal, hogy állítson össze egy mixet a játékban használt zenékből. Ezek azonban nem a teljesen tiszta, tömörítés előtti vagy lossless változatok voltak, ami persze hamar ki is bukott, miután a leszállított OST-re Gordon eredeti, jó minőségű számai mellé ezek is bekerültek. Az ausztrál zeneszerző végül csupán 11 kész számot szállított le, így a stúdiónak nem is volt választása abban, hogy felhasználja-e a sürgetve véglegesített, jelentősen gyengébb minőségű számokat.
Stratton levele szerint tehát ez vezetett Mick Gordon távozásához. Sajnos a kőkemény riffjeiről híres zeneszerző a soundtrack körüli dráma után már nem tér vissza a DOOM: Eternal DLC-csomagjaihoz sem, így azok aláfestéséért már valaki más felel majd.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.