A héten bemutatkozott az ötödik generációs Unreal Engine, ezzel együtt pedig azt is bejelentette az Epic Games, hogy változik a motor üzleti modellje. Habár az engine-hez alapvetően ingyen hozzá lehetett férni, az eddigi megkötés szerint 5 százalék jogdíjat kért a cég a fejlesztőktől, amennyiben a játékuk árbevétele egy negyedévben elérte a 3 ezer dollárt. A jutalékot csak a 3 ezer dollár feletti forgalom után kellett megfizetni.
Ezzel szemben az új - visszamenőlegesen, január 1. óta működő - rendszer lényegesen egyszerűbbnek és nagyvonalúbbnak tűnik: az Epic az első egymillió dollárt "ingyen" adja, és csak a további bevételekből kér 5 százalékos részesedést - ez a felállás a játék teljes élettartamára vonatkozik. Vagyis amennyiben egy fejlesztő 2 millió dollárt keres a játékával, az első egymillió az övé, míg a második egymillió után 5 százalékot, vagyis 50 ezer dollárt kell visszacsorgatnia az Epicnek. (A cég az Epic Games Store-os eladások után eltekint a jogdíjaktól.)
Az Unreal Engine licencelési módja sokat változott az elmúlt években: míg a kezdetekben szemmel látható összegekért licencelhették a csapatok a motort, az utóbbi időben egyre hozzáférhetőbbé tette az Epic az engine-t, nem kis mértékben a Unity térhódítása miatt. A Unity alapvetően nem kér jogdíjat a fejlesztőktől a motor használatáért, viszont azoknak, akiknek az elmúlt tizenkét hónapban 200 ezer dolláros bevételük volt, kötelező megvásárolni az évi 1800 dollárt kóstáló Pro-licencet, ami forráskód-hozzáférést és extra funkciókat hoz magával.
A másik részének meg nincs értelme, mert kibaszol minden egy hónap alatt 10ezernél kevesebb eladást elérő játékot, akkor majd 8700 játékos által játszott játékot kibaszol onnan, hogy ne lehessen patch-elni, fejleszteni? Vagy lehessen, csak ne lehessen eladni? És mi van, ha a következő patch-el jön bele javítás, fix, tartalom és megvennék az emberek? Hát de nem, nem eladó, kivágod onnan a játékot. Úgysem pénzből él senki ezen a bolygón. Fél év múlva meg azt, amit 87000 ember már megvett ffs.
Az, hogy mindegyik fapados, az kétségtelen és vitán felüli, bár az alapvető funkcióikat ellátják, de a megszokott QoL funkciók hiányoznak nagyon.
De, majd a Galaxy 2.0 megoldja (azt is). :)
Sajnos sokan nem tudnák kifizetni ezt a motort. Nagy lenne a kockázat, hogy a motorra kiadott hatalmas összeg a játékkal nem térülne meg. Valamint a motor fejlesztője se keresne sokat, ha a magas ár miatt csak pár csapat veszi meg.
Ingyenesen több fejlesztőhöz eljut és úgy mond a bevételből "fizetik vissza a "hitelt".
Szájkarate... lol ... dedó 2020.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.