Aki figyelemmel követte a Biomutant legutóbbi, igen tartalmas gameplay trailerét, az láthatta, hogy a nyílt világú akciójátékban komoly szerepet kapnak majd a szerepjátékokra jellemző karakterfejlesztési elemek, a fegyvereink személyre szabása, illetve a craftolás. Habár ezek a rendszerek gyakran kellő komplexitást adnak egy akciójátéknak, az utóbbi évek tapasztalata azt mutatja, hogy sokszor kaput nyitnak a mikrotranzakciós rendszereknek is - ki ne szeretné a karakterét felvértezni egy erősebb stukkerrel, pár ritka alapanyaggal vagy egy-két kozmetikai extrával?
A játék kreatív igazgatója, Stefan Lungqvist az ausztrál Well Played magazinnak adott interjút, ahol szóba került a játék DLC-stratégiája és általánosságban a premier utáni monetizáció. Lungquist elárulta, hogy jelenleg nem gondolkodik semmi ilyesmin a csapat - a játék még a hivatalos megjelenési dátumát sem kapta meg, továbbra is intenzív fejlesztés alatt áll, a stúdió célja pedig az, hogy amikor a Biomutant a játékosok kezébe kerül, egy abszolút teljes, hiánytalan élményt kapjanak a pénzükért. Csakis ezek után lehet szó esetleges DLC-tartalmakról, ezt azonban a fejlesztő véleménye szerint először ki kell érdemelniük egy tartalmi szempontból kerek alapjátékkal.
Ami pedig a mikrotranzakciókat illeti, Lungquist teljesen egyenes választ adott: szó sem lehet ilyesmiről a játékukban. Úgy tűnik, hogy a generáció legnépszerűbb monetizációs stratégiája mára egy messziről elkerülendő kifejezéssé vált a fejlesztők körében is. Legutóbb a Star Wars: Squadrons fejlesztőcsapata, az Electronic Arts szárnyai alatt tevékenykedő Motive Studios jelentette be jó előre, hogy hanyagolják az efféle fizetős extrákat, ami a Battlefront II fiaskója után kimondottan jól hangzik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.