Végignézve az év alakulásán, igazán nem lepődhetünk meg, hogy sok más videojátékos céghez hasonlóan az Activision-Blizzard is növekvő számokkal büszkélkedhetett a legutóbbi negyedévi pénzügyi jelentésében. A június 30-án zárult, három hónapos időszakban 1,92 milliárd dollárnyi bevételt könyvelhettek el a tavalyi 1,4 milliárdhoz képest, ennek a 80 százaléka digitális eladásokból származik.
A legnagyobb forgalmat az egyes divíziók közül az Activision generálta: a 992 milliós bevételük 270 százalékkal több a tavalyinál. A Blizzard 461 millió dollárt hozott a konyhára, főként a World of Warcraftnak köszönhetően, a Candy Crusht is gyártó King pedig 2015 óta a legjobb évét futotta 553 millió dollárral.
A számokat érdemes azzal együtt kezelni, hogy a Bloomberg épp tegnap szállította a sztorit, mennyire elégedetlenek a fizetésükkel a Blizzard alkalmazottai.
A negyedévben a havi aktív felhasználók száma elérte a 428 milliót: ebből 125 milliót az Activision, 32-t a Blizzard szállított, míg 271 millió játékos a Kingtől származik. A játékosbázis növekedéséért leginkább a Call of Duty-franchise tett ebben az időszakban: a free-to-play Warzone 75 millió játékost hozott a márciusi startja óta. A széria ötször annyi bevételt hoz, mint egy évvel ezelőtt.
A jelentést követő befektetői kérdezz-feleleken a cég mobilos játékai is szóba kerültek, közölte a PC Gamer. A Call of Duty: Mobile óriási sikernek bizonyult, Dennis Durkin pénzügyi vezető szerint pedig épp ez jelzi, hogy jó úton haladnak a mobilos stratégiájukkal.
„[A CoD Mobile] korai sikere jelzi, hogy ez a fajta franchise-stratégia tényleg működik. És ez más franchise-okra is igaz lehet. Látjuk, hogy a játékosaink minél több módon szeretnének kapcsolódni kedvenc címeikhez, nemcsak mobilon, de más platformokon is. Azzal, hogy bőséges élményeket kínálunk az új platformokon, sokkal jobban be tudjuk vonni a játékosokat" – hangzott el.
Durkin befektetői kérdésre megerősítette, hogy ez a szemlélet nem csak a Diablo-franchise-ra igaz. Minden franchise minden csapata keresi a módját, hogy kihasználják az emlegetett stratégia nyújtotta lehetőségeket: hogy minél többeket érjenek el és nyerjenek meg maguknak.
A mobilra készülő Diablo: Immortal blizzconos fogadtatása igazán emlékezetes lett, bár nem olyan okból, amiért a cég szerette volna. Nemrég egy új előzetessel jelentkezett a játék, és a Blizzard tervei szerint az elkövetkező hetekben belehúznak a tesztelésbe a cég berkein belül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.