Még májusban számoltunk be róla, hogy az Electronic Arts tarsolyában lapulhat egy újrakevert Mass Effect-trilógia, azonban akkor még 2021 márciusi debütálásról szólt a pletyka. Most úgy tűnik, hogy erre már idén októberben sor kerülhet.
Jeff Grubb, a VentureBeat egyik írója, aki a Summer Game Fest kapcsán igencsak lelkesen (és ami még jobb: megbízhatóan) szivárogtatja az infókat, nemrég egy sokatmondó "Remasster" tétellel bővítette októberre a naptárát. Habár a szójáték miatt egyértelműnek tűnik, hogy a Mass Effect remasteréről van szó, az egyik felhasználó azért rákérdezett, hogy ez most egy bejelentést, vagy megjelenést takar? Erre Grubb a jól ismert mémmel viccesen csak annyit válaszolt: "Miért ne lehetne mind a kettő?"
Reméljük, Grubb ismét megbízható szivárogtatónak bizonyul, hiszen sokan lennének, akik szívesen bújnának ismét Shepard bőrébe - ezúttal már modern körítésben.
egyébként: én már a ME3-at sem szerettem, mert a sztorijától megfájdul a fejem, akkor butaság; ahogy az összes új karakter is csapnivaló(mármint azok akik abban az epizódban tűnnek fel először)
az első részből a sztori( még jópár jelenet is ugyanaz -spoiler: a mako-s verseny az idővel jut eszembe, ami tökugyanolyan az ME 1-ben, s nem ez az egyetlen ilyen), a második részből ismert lojalitás missziók (amiknek ugyan történetbeli funkciójuk nincs sok, de legalább annál unalmasabbak - talán Drack és Liam küldetése volt valamennyire emlékezetes) a harmadikból meg a pontok gyűjtögetése lettek átemelve.
a legjobb döntés volt, hogy nem támogatták és hagyták a francba, elzavarva a csapatot valami mást csinálni.
Pedig jó játék volt, mert le tudott kötni. Agyaltam is rajta, hogy mivel folytatnám. Pl. A 2. Részbe bele szőném a kaszásokat, hogy az Andromeda galaxist is learatták (nincs messze a tejúttól, egy kaszásnak pár száz év utazás semmi, plusz az egyik Remnant állomás nagyon hasonlított egy Kaszásra). Plusz lenne egy Remnant fegyver, ami ellenük lenne jó. Meg egy térköz relé a fekete lyuk közelében, ami a tejútra vezetne. Ezt használva visszajutnának a tejútra Ryderék, de a fekete lyuk közelsége bekavarna az utazásba (muszáj haza mennie egy csapatnak, mert a Kett Birodalom nagy fenyegetést jelentene és kellene erősítés), ezért a ME3 idején érnének vissza, akkor, amikor Hackett épp beszédet tart a föld elleni támadás előtt. És eddig jutottam tömören összefoglalva. A lényeg, én az Andromédát használnám fel arra, hogy meg változtassam a ME3 végét. Ezután jönne a me4, ahol Shepard kapna egy végső lezárást, majd az kialakulo helyzet alapján jönne az Andromeda 3.
-Azon kevesek közé tartozom, akinek semmi baja sincs a végével, pedig nagyon féltem, mert persze olvastam már régen is a lázongásokat. A "kék" befejezést választottam, és nekem így lett kerek egész a történet, még ha utána két napig elég nyomott hangulatban kóvályogtam. :D
-A bolygószkennelés, hackelés és zárfeltörés hiányzott a 3-ból, örültem volna, ha azt meghagyják úgy, ahogy a 2-ben van. Nem volt túl bonyolult művelet, de legalább érezte az ember, hogy csinál valamit, és nem csak annyi a zártörés, hogy két másodperccel tovább kell nézni az ajtót.
- A sztorit mind a három részben nagyon élveztem, bár a 2-ben kicsit jobban kihangsúlyozhatták volna, hogy kinek dolgozunk... Mármint az emberek hozzánk való viszonyára gondolok, egy-két esettől eltekintve alig volt hatással a viselkedésükre, ezt hiányoltam.
Na de lassan már blog lesz komment helyett... A lényeg: aki eddig kihagyta ezt a játékot, mint eddig én, az vágjon bele. És ha jön a remaster, még jobb, de ha nem...simán játszható mind a három rész még most is.
A ME trilógia az egyik kedvencem, amit számtalanszor lejátszottam. Megvan mind dobozosban és digitálisan is. Továbbá részt vettem a 3 magyarításának az elkészítésében is, hogy eljusson azokhoz is a befejezés, akik magyarul értették és úgy játszották. És mindeközben használtam grafikai modokat hozzá, mert bizony van ilyen is. Fel lehet rakni felbontásba és ordenáré nagy textúrákkal tolni, meg is mondom, hogy jobban néz ki. De UE 3-as a cucc és max annyit lehet tőle várni, hogy szétpimpelve is csak olyan, mint ahogy emlékeztél rá, semmi több.
Az a helyzet a Mass Effect-ekkel, hogy elég nagy stílusváltást, fejlődést és mindeközben butítást is szenvedtek el a trilógia életútja során. Mind a három rész teljesen eltérő játék. Az első egy streamlined RPG volt, ahol külön mindenkinek a fegyverébe tehettél különféle lőszert és a ruhákba különböző tuningokat. Míg a másodikban már 4-5 ruha szett különböző darabaji közül mixelhettél magadnak szerkót és a különféle lőszereket, mint tárak szedegethetted fel. Pontosztós, ezer tulajdonságos skillfa a múlté, stb. A harmadiknál már komplett öltözékek voltak és az egyes külön elemi lőszerek, mint skill voltak jelen a karaktereknél. Közben az akciósított RPG-ből RPG-sített akció lett.
Korábban volt már szó remaster-ről, de lenyilatkozták pár éve, hogy a nem lesz, mert Mass Effect 1 ma már nem áll meg a lábán és mindenképp újra kéne írni majdnem az egész játékot még ahhoz is, hogy ma egy Remaster-nek el lehessen adni. A 2-vel sem más a helyzet, mert azon kívül, hogy ma is megáll a lábán, a cover shooter rész a 2 és a 3 között by design ég és föld. Mint makó jeruzsálemtől, kb. Szóval hiába ugyan úgy néznek ki a képeken, mélységesen eltérő a három játék és akkor még tudták, hogy kis munkával nem lehetne újra eladni, maxiumum remake-t lehetne készíteni, de arra az EA sosem adna pénzt (és túl gyors is lenne).
Ezért felettébb érdekel, hogy valójában mi is az a Mass Effect Trilógia Remaster, de lehet, hogy csak rárakják a modokat és nem foglalkoznak tovább az említett dolgokkal. Az olyan tipikus 2020 lenne.
#6: ezen még mindig nem tudtatok túllépni bakker? Milliószor inkább ez az ending, minthogy egy epic csata után a Normandy ellovagoljon a naplementébe, és mindenki happy. Na az lett volna az igazán ciki befejezés.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.