Ezúttal Észak-Kalifornia körzeti bíróságán indítottak csoportos pert az Electronic Arts ellen, a vádlók szerint ugyanis a stúdió a Dynamic Difficulty Adjustment rendszerét kihasználva úgy nehezíti a sportjátékok meccseit, hogy azok fokozott mikrotranzakciós (és egyben lootboxos) vásárlásra késztessék a felhasználókat - jelentette a GamesIndustry.biz.
A dinamikusan változó nehézségi fokozat mögött álló rendszer tagadhatatlanul létezik, az Electronic Arts 2017-ben még a védjegyét is lefoglalta, a felperesek szerint pedig a Madden NFL, az NHL és nem utolsósorban a FIFA szériája már az ezt megelőző évtől kezdve alkalmazta azt.
Az EA állítása szerint ez a technológia abban segít, hogy a játékok mesterséges intelligenciája mindig az adott játékos tudásához igazodhasson, ezzel izgalmasabbá téve a kihívást. Ezzel szemben a pert indító Jason Zajonc, Danyael Williams és Pranko Lozano úgy vélik, hogy a rendszer (a játékosok beleegyezése nélkül) szándékosan úgy fokozza a nehézséget, és gyengíti a saját megszerzett sportolóink képességeit, hogy ezzel a felhasználókban frusztrációt és elégedetlenséget idézzen elő, és a véletlenszerű jutalmakat tartalmazó Player Packek vásárlására késztesse őket.
A GamesIndustry.biz felkereste az EA-t is kommentár reményében, a stúdió képviselője pedig mindössze annyit árult el az üggyel kapcsolatban, hogy tagadják a vádakat és készen állnak a jogi védelemre.
Erre épül az összes modern játék.
Már nem szórakozásként épül be az ember mindennapjaiba, hanem munkaként.
Első fecske a WoW volt, végül a bethesda fejlesztette tökélyre a skyrim-mel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.