Ismét perelik az EA-t a sportjátékai miatt

  • Írta: szlav
  • 2020. november 13.
  • Biznisz
Link másolása
Az Electronic Arts képviselői szinte már visszatérő vendégek a bíróságon az ilyen-olyan lootbox-botrányok miatt, a legújabb vád szerint azonban a stúdió szándékosan nehezíti a sportjátékait, hogy ezzel vásárlásra ösztönözze a játékosokat.

Ezúttal Észak-Kalifornia körzeti bíróságán indítottak csoportos pert az Electronic Arts ellen, a vádlók szerint ugyanis a stúdió a Dynamic Difficulty Adjustment rendszerét kihasználva úgy nehezíti a sportjátékok meccseit, hogy azok fokozott mikrotranzakciós (és egyben lootboxos) vásárlásra késztessék a felhasználókat - jelentette a GamesIndustry.biz.

A dinamikusan változó nehézségi fokozat mögött álló rendszer tagadhatatlanul létezik, az Electronic Arts 2017-ben még a védjegyét is lefoglalta, a felperesek szerint pedig a Madden NFL, az NHL és nem utolsósorban a FIFA szériája már az ezt megelőző évtől kezdve alkalmazta azt.

Az EA állítása szerint ez a technológia abban segít, hogy a játékok mesterséges intelligenciája mindig az adott játékos tudásához igazodhasson, ezzel izgalmasabbá téve a kihívást. Ezzel szemben a pert indító Jason Zajonc, Danyael Williams és Pranko Lozano úgy vélik, hogy a rendszer (a játékosok beleegyezése nélkül) szándékosan úgy fokozza a nehézséget, és gyengíti a saját megszerzett sportolóink képességeit, hogy ezzel a felhasználókban frusztrációt és elégedetlenséget idézzen elő, és a véletlenszerű jutalmakat tartalmazó Player Packek vásárlására késztesse őket.

A GamesIndustry.biz felkereste az EA-t is kommentár reményében, a stúdió képviselője pedig mindössze annyit árult el az üggyel kapcsolatban, hogy tagadják a vádakat és készen állnak a jogi védelemre.

12.
12.
delphijos
#11: Persze, de ez “felfedezés” így rettenetesen erőtlen. Aki teszem azt a maxolásra megy rá, annak egy idő után frusztráló lehet hogy hajkurássza a “vackokat”. Ez nem igazi kihívás.
11.
11.
Drraco
#10: A "pelyvát" is meg lehet csinálni jól. Ha nincs ráerőltetve az emberre. Ha nem limitál a játék, hogy márpedig ezen az ajtón nem jutsz át, míg tizenkét falusi harmincnégy problémáját meg nem oldod... És akkor aki szeretne, végigmehet csak a főszálon. Aki meg szeret bogarászni, az is megteheti.
10.
10.
delphijos
#9: Pont most játszom újra a TR sorozatot. Amikor az X-et vettem, akkor nyomtam a Rise-t, és úgy megfogott a látvány, hogy elsiklottam egy csomó minden felett. Persze, nem ez a játék a legjobb példa, de igenis látom ( főleg rögtön az első rész után ) hogy mennyi “pelyva” került be a játékba, hogy elnyújtsa a játékidőt. A millió haszontalan gyűjtögetni való a “mellékküldetések”.... és egyre több az ilyen game. Persze, én is türelmetlenebb vagyok már, lehet ez is a baj, de én úgy vagyok vele, inkább legyen rövidebb egy játék, de az legyen végig “feszített” tempójú.
9.
9.
#8: Galamb kísérlet :-)
Erre épül az összes modern játék.
Már nem szórakozásként épül be az ember mindennapjaiba, hanem munkaként.
Első fecske a WoW volt, végül a bethesda fejlesztette tökélyre a skyrim-mel.
2.
2.
cyberstaker
Csak egyszer törekednének arra hogy tényleg jó játékot csináljanak. Annyira undorítóan telhetetlen az EA. Amennyi energiát ebbe beleraknak, mehetne a fejlesztésre is ( ami idén kiderült hogy igazából nincs is).
1.
1.
Yanez
Nem vicc. Én már 1 éve mondogatom szószerint ugyanezt a fifa ismerőseimnek. Egyszerűen képtelenség a fifában tudás szerint teljesíteni, mert az esetek többségében lebénulnak a játékosok, a tudásuk egy kecskemajom szintjére zuhan, és az ember azt gondolja a játékosokkal van baj, újakat kell szerezni, ami mivel nem megy egy csapásra, így a legkönnyebb, ha addig vásárolunk pakkokat, míg ki nem nyitunk 1-2 jót. Aztán egy idő múlva ezek is "elkopnak". Szóval ja, itt valami nagyon nem stim.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...