Elég csak egy pillantást vetnünk a The Medium rendszerkövetelményeire, hogy belássuk: a párhuzamos világokban játszódó kaland nem az alsókategóriás számítógépekre lett kitalálva. Mindezt természetesen elfogadhatjuk, hiszen tudhattuk előre, hogy mit várhatunk az új konzolgenerációra és a frissebb PC-s hardverekre optimalizált játéktól, az viszont más történet, amikor egy hivatalos frissítést követően hirtelen elveszítünk 20-30 fps-t.
Márpedig a DSOG és számos felhasználó visszajelzései szerint pontosan ez történt. A látványos teljesítménycsökkenés éppen alacsonyabb (1080p) felbontáson érzékelhető leginkább, ahol a magazin szerint egy NVIDIA GeForce RTX 3080-as videokártya, egy Intel i9-9900K processzorral és 16 GB DDR4 RAM-mal képtelen kipréselni a 60-as átlag fps-t - mindezt ray tracing és DLSS nélkül.
Egyelőre tehát ne lepődjetek meg, ha a The Medium nálatok is a vártnál gyengébben teljesít! Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a Bloober Team is tud a problémáról, így reménykedhetünk benne, hogy egy később érkező frissítésben megoldják az optimalizációs gondokat.
Az utóbbi időben a lengyel fejlesztők nem szereznek magunknak túl sok jó hírnevet nyers technikai megközelítésből: a CI ugye mindig is botrányos volt, a CDPR-nak se volt egyetlen jó launch-csa sem, a Bloopers az Observer óta szintén bugosan és rosszul optimalizáltan küld ki játékokat; az egyetlen jó példa ami most hirtelen eszembe jut az a People Can Fly.
arról nem beszélve, hogy a homage-zson túl nekem ez a játék ugyanúgy egy üres walking simulator-nak tűnik, mint az összes Blooper játék. Lehet hogy jók az érzelmek felkavarásában, de ne 50 euróért.
Azon kívül remekül fut, csak akkor esik 60 alá amikor mind2 világ egyszerre van.
Meg ez a Medium egy Silent Hill+Syberia+Resident Evil fan art és tényleg odamész elsőre a faliórához és azt mondja a nő kapásból, hogy messziről mondom, hogy ez nem csak egy sima óra. Két-három képernyős helyszínek vannak és ha azt várod, hogy gondolkodás nélkül kézen fogva vezessen a cucc, és minden alkalommal kiírja majd, hogy mit kell nyomni, akkor egyszerűen el fogsz rajta akadni. A tárgyaknál pl jelzi, hogy lehet rájuk nyomni, de a karakter képességeknél nem. Ja, amúgy minden benne volt a tutorialban, jó utat. :)
Én ennek azért nem csak a technikai részét nézem, mert akkor is szívesen elsétálgatnék benne az abszolút utalások miatt, ha lángoló gép mellett 30 képkockával menne csak. Ezek a sztorik meg real deep shit. Nem azért, mert annyira kiemelkedően jók, hanem azért, mert tényleg csak arra valók, hogy neked befolyásolják a hangulatodat. De ennek a játéknak mindegy, mert ez 25 fps-en is működne. A szembe jövős kamera+zseblámpa+sötét+hangok az mindig működött, amióta jól kitalálták és jól használták. Jó ez a lengyel játék. Szerintem megéri játszani vele.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.