Az Electronic Arts is közzétette az aktuális pénzügyi helyzetjelentését, és bár a hivatalos sajtóközleményben nem térnek ki a látványosan besült Battlefield 2042-re, a befektetőknek tartott értekezleten a cég vezérigazgatója, Andrew Wilson már elismerte, hogy a játék "nem felelt meg az elvárásaiknak".
"Végül nagy kihívásnak bizonyult, hogy ezt a játékot közel két évig otthonról fejlesztették a csapataink" - mondta. "A tesztelés és az előkészületek során úgy ítéltük meg, készen áll arra, hogy a játékosok kezébe adjuk. Magabiztosan rajtoltunk, de ahogy egyre többen próbálták ki a címet, úgy vált nyilvánvalóvá, hogy alulbecsültük a teljesítményproblémákat, amelyekkel foglalkoznunk kellett volna."
Wilson azt is elismerte, hogy néhány dizájnbeli döntésük is hibásnak bizonyult: "Néhány döntésünknek nem mindenki örült a közösségben. Abszolút elkötelezettek vagyunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a játékból, és elkötelezettek vagyunk a Battlefield-rajongók felé is. Már egy sor frissítést eszközöltünk a címen, és továbbiak is várhatóak még." Az EA egyébként épp a minap jelentette be, hogy az első látványosabb tartalmi frissítéseket csak a nyáron kapjuk meg az FPS-hez, addig maradnak a kisebb fejlesztések.
Wilson szerint egyébként a Battlefield 2042 bukdácsolása durván 100 millió dolláros lyukat ütött a cég forgalmán, ami látványos összeg, ugyanakkor a kiadó így is a legütősebb negyedévén van túl. Az üzleti jelentése szerint a bevételei 7 százalékkal, 1,79 milliárd dollárra nőttek - igaz, a nyeresége papírvékony volt, 69 százalékkal 66 millió dollárra csökkent. A legfontosabb fejőstehenek az EA Sports játékai és az Apex Legends voltak - az utóbbi aktív játékostábora 30 százalékkal tudott gyarapodni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.