A jelek szerint már a Google is belátta, hogy a Stadiának annyi - legalábbis ezt támasztja alá a Business Insider cikke. A lap úgy tudja, a Google szép csendben változatott a prioritásokon, és már csak a kapacitásának 20 százalékát fordítja a szolgáltatás bővítésére, a főszerepet pedig az időközben Google Stream névre keresztelt technológia bérbeadása kapja.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google már nem igazán érdekelt a blockbuster címek leigazolásában, és inkább az indie címek támogatását szeretné elnyerni - exkluzív megjelenésekről pedig szó sem lehet. Ezzel párhuzamosan a cég több iparági szereplővel is tárgyal/tárgyalt arról, hogy használja a felhős technológiát a játékai meghajtására: a felvásárlása előtt állítólag a Bungie-t is foglalkoztatta egy saját platform létrehozása, míg a Capcom demókat futtatna a Google Streamen. Az érdeklődők között állítólag a Peloton is ott volt.
A Google nem kommentálta a Business Insider értesüléseit, de a Stadia pályafutását látva nem lenne meglepő, ha lenne valóságalapja a cikknek: nem sokkal azután, hogy a platform Magyarországon is elrajtolt, a Google bejelentette, hogy felhagy a first-party játékfejlesztéssel, és bár a cég szerint a szolgáltatás él és virul, nem volt túl biztató, hogy több fontos ember is elhagyta a fedélzetet. Habár nem verték nagydobra, lehetett tudni, hogy a Google megkísérli a Stadia alatt futó technológia bérbeadását, hogy bárki építhessen rá szolgáltatást - az első partner az AT&T volt, amely a Batman: Arkham Knight demóját tette elérhetővé így.
Ebből azt kell leszűrni, hogy ha a netes közegből érkező, abban létező óriás cég, aminek a világ összes pénze és erőforrása a rendelkezésére áll belebukott, az ismét bizonyíték arra, hogy ez a koncepció egy ordas nagy ..... tévedés.
A cégeknek a legjobb volna ha működne, a játékosoknak pedig a legrosszabb. Egyelőre viszont megvalósíthatatlan.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.