Jövő héten, március 15-én videojátékos fejlesztői eseményt tart a Google, ahol az egyik előadás arról értekezik majd Marcin Undak, a Stadia portolásért felelős vezetőjének tolmácsolásában, hogy "hogyan lehet a nulláról Windows-emulátort írni Linuxra". A leírás szerint Undak konkrétan bemutatja majd, hogy milyen megoldást fejlesztett ki a Google ahhoz, hogy a Stadián módosítás nélkül lehessen Windows-játékokat futtatni.
A jelek szerint tehát a Google - bár arról szólnak a hírek, hogy lényegében lemondott a szolgáltatásról - előállt a megoldással arra, hogy a fejlesztőknek ne kelljen portolniuk a játékaikat Linuxra ahhoz, hogy megjelenhessenek a Stadián. Ezzel valószínűleg könnyebb dolga lesz a cégnek, amikor meg kell győznie a kiadókat és a játékkészítőket, hogy az ő rendszerében is futtassák meg a programjaikat.
Habár a Google emulátort emleget a leírásban, a The Verge tippje szerint valójában egy, a Protonhoz hasonló kompatibilitási rétegről van szó. Utóbbit a Valve fejlesztette (Wine-alapokon) a szintén Linux-alapú Steam Deckhez, hogy minél több játék gond nélkül fusson az eszközön.
Kíváncsian várjuk, hogyan tud profitálni a Stadia a fejlesztésből!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.