Nagyjából két hete jelent meg a FromSoftware legújabb Souls-játéka, az Elden Ring, ami egyértelműen a zsáner evolúciós lépcsőfoka, és úgy tűnik, a rajongók is imádják, ugyanis a kezdeti problémák ellenére már több mint egymillióan vásárolták meg Japánban a játékot, míg világszerte több mint 12 millióan szavaztak bizalmat neki.
Összehasonlításképpen érdemes megjegyezni, hogy a stúdió legutóbbi alkotásából, a Sekiro: Shadows Die Twice-ból a premier utáni első tíz napon kétmillió darabot kapkodtak el a rajongók, míg a PlayStation 4-re megjelent Bloodborne-ból egymillió példány talált gazdára a megjelenés utáni első két hétben. A Dark Souls-sorozat legsikeresebb felvonásának, a harmadik epizódnak pedig egy teljes hónap kellett, hogy elérje a hárommilliós álomhatárt. Akkor ez elég volt ahhoz, hogy a Bandai Namco legjobban fogyó játéka legyen.
A HFW-nél a csillogásra és részletességre mentek rá, hát olyan is gyönyörű, szemkápráztató, lélektelen, élettelen alacsony szavatossággal.
Az Elden Ring-nek sikerült megteremtenie egy olyan hangulatot árasztó sötét "Dark Fantasy" világot mintha valamelyik kedvenc könyvem elevenedett volna meg.
Most 164 óránál járok 112karakter és tegnap kraftoltam fullra ( 25+) a Great Axe-t.
Nem tudom mennyi lehet még de nem kapkodok kb. 60-70 %-nál járok de továbbra sem kapkodom el tart amíg tart.
Mindenkinek további jó szórakozást!
Tipp: Van az a camp az elejèn mèg ahol a paryt meg hasonlókat lehet megvenni! Nah mellette keleti irányban van egy nagyon patent xp farm, 5 óriás, mind 1000 pènzt dob ès iszonyat csigák. Muszáj voltam az egyik katanámhoz (Magma wyrm dobja, sok sikert hozzá) farmolni kicsit mert ott ahol tartottam már 10.000 felett volt a minimum ès mèg 13 szintet kellett az inteligenciára pakolnom hogy tudjam használni! Azt meg nem tudtam összeszedni olyan helyek maradtak már csak...
Itt gyorsan összekukáztam azt a 13 szintet azt vègre tudtam használni a katanát!
- HFW-szerű játék sok van. Valószínűleg ezért is untam meg gyorsan... persze azért nem adom el, végig fogom tolni, mert azért profin összerakott cucc.
Még akkor is, ha olyan "mache" az egész. Egy kicsit minden olyan nagyon kitalált és nagyon kimódolt. Olyan közízléshez igazított komfekció-termék, amely így nem tud elég egyedi lenni. Pedig robot-dínó-posztapokalipsztikus-hitech-fantasy, meg minden (is) van benne a megfelelő lore-valegtámogatva... de az sem elég átütő azért.
- Az ER meg pofátlanul viszi tovább az az eléggé eredeti mechanikát, amit az alkotók másfél évtize kitaláltak. Egy rétegjáték a szemünk előtt lett 12 millió ember számára a kívancsiság tárgya, a világával való megismerkedés pedig sokuknak a szenvedélyévé is vált. Darabos, nehéz és nem áramvonalas... de csak annyira darabos, amennyi még jól is áll neki, sztem túl nehéz, de pont ez benne a félelmetes és motiváló és végülis ki mondta, hogy nem áramvonalas??? :)
És -bár ezen egy ideig vitatkoztam a fiammal- a HFW lehet szép, meg gyönyörű meg sokpolygonos, ha egyszer az ER reggeli megnyúlt árnyékai és a fényei és az egész összhatásában úgy ver oda a falhoz, hogy leszakad az állam...
Majd, ha megcsömörlök a nehézségtől, akkor jó lesz levezetésképp a HFW szép világa, ahol azért különösebb meglepetésre nem számíthatok. Bár egyelőre nem vágyom rá kicsit sem... Túl jó az ER.
Amúgy meg az igaz, hogy mindkettő van és hogy választani sem kell...
...de valójában filozófiájában teljesen különböző megközelítés jellemzi ezt a két játékot, és emiatt jól összehasonlítható a kettő. Az egyik egy fincsi Big Mac, a másik pedig egy egyszeri és megismételhetetlen kézműves burger, amely rusztikusságában gyönyörű, és amelynek az ízében még a husi esetleg kicsit odapirultabb részei is harmonizálnak.
Úgy érzem hogy ennek az új univerzumnak a koherenciája(pedig ebben is nagyon jók a From Software-esek, főleg ha az átlagos japán színvonalat nézzük) fel lett áldozva a változatosság oltárán - annyi ellenféltípus van olyan sok különböző animációval, amit 10+ éve futó MMO-kon kívül máshol nem láttam még. Sok mindenre rá lehet ismerni a korábbi címeikből, amiket majdnem egy-az-egyben áthoztak s valahogy nem illik ebbe az új, NemDarkSouls világba. Arról nem is beszélve, hogy a lore megfejtések amiket eddig láttam nagyjából megintcsak Dark Souls, csak pepitában. Nyílván nem ez itt a lényeg, mert a játékmenetért vesszük ezeket a játékokat, csak érdekességként gondoltam leírom.
Kábé annyira lenne értelmes, mint az ő trollkodása.
Amúgy felesleges tovább beszélgetni róla,mert akármiben is fejlődött volna aki fejben eldönti,hogy nem annak hiába beszél az ember,mert mindig van kifogás,ahogy ezt most is megtetted az írásodban.
További szép napot!
Igaz nem játszottam,de több streamer videóit néztem már és akármelyik pályarészt látom,nem látom a nagy újításokat az előző souls játékokhoz képest!
Viccen kívül le kellene ülni és végigjátszani és megtudnád miben fejlődött.
A grafikán kívül rágyúrtak a karakterekre,arcanimációkra a melléküldetések sokkal jobbak lettek.A közelharcra szintén rágyúrtak,több féle kombóval,új fegyverek amiket kibővítettek egyenként többféle támadásra.Víz alatt rész úszással,levegőben repülés.
Új gépszörnyek,grappling hook,levegőben ernyő használat,táborokban sakkszerű játék,arénaharc,mount versenyek stb..
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe,ma végeztem vele 75 óra alatt és sok mindenben fejlődött az elsőhöz képest.
Az első részben is volt ilyen rész. Ahogyan sok más játékban is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.