A jelenlegi generációs konzolok legnagyobb újítása, hogy a bennük megtalálható NVMe SSD-knek köszönhetőn elképesztően sokat gyorsult a játékok töltési ideje. Közben a Microsoft már javában dolgozott azon, hogy az elképesztő adatmennyiséget, amit a GPU-ra zúdítanak, azzal ne a processzornak kelljen először megbirkóznia. A DirectStorage API pontosan azért született, hogy egyrészt gyorsabb töltési időt, valamint még részletesebb játékvilágokat kapjunk. Az új API segítségével ugyanis az adatok beolvasása és a különböző, szükséges fájlok elérése párhuzamosan történik, vagyis egyszerre több olvasási feladatot tud egymás mellett futtatni a rendszer.
Az ehhez szükséges SDK már elkészült, vagyis a fejlesztők a megjelenés előtt álló játékaikban már alkalmazhatják is a megoldást, de azon sem lepődnénk meg, ha utólagos sebtapaszok formájában a már megjelent címek némelyike is kapva kapna majd az alkalmon, hogy gyorsítson a töltési időn. Ráadásul az új API nem csak Windows 11-en, de Windows 10-en is tökéletesen fut, vagyis azok sem maradnak ki belőle, akik még nem váltottak az új operációs rendszerre.
Egyelőre csak a Forspoken kapcsán ismert, hogy a játék már úgy jelenik majd meg októberben, hogy használni fogja a technológiát, aminek egyik alapfeltétele, hogy rendelkezzünk egy 5000 MB/s sebességű NVMe M.2 SSD-vel. Ha ez megvan, akkor ahogy az a Forspoken GDC-s bemutatójából is látszik, kicsit több mint egyetlen másodperc is elegendő lesz ahhoz, hogy betöltsön a játék.
Volt vagy 20-25 perc összesen mire az asztalról eljutottam a lövöldözésig.
Persze ez sem volt ebben a formában jó, de azért jobban megbecsültem a játékot. Régebben minden játékot jobban megbecsültem mint mostanában. Nehezebb is volt játékhoz jutni, kevesebb játék is volt, kisebb volt a választék.
Emiatt a töltési idő miatt pedig nem hiszem hogy SSD gamingre váltok. (PS5-öm van, ott szeretem a gyors töltést, de PC-n kb. mindegy)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.