Egy másodperc alatt tölthetnek be a PC-s játékok

  • Írta: Shifty
  • 2022. március 24.
  • Hardver
Link másolása
Az éppen zajló GDC-n a Luminous Productions megmutatta, hogy a Microsoft nemrég bejelentett újdonsága, a DirectStorage mennyire segíti majd a PC-s játékok töltési idejét. A megfelelő hardverrel akár egy másodpercre csökkenhet ez az idő.

A jelenlegi generációs konzolok legnagyobb újítása, hogy a bennük megtalálható NVMe SSD-knek köszönhetőn elképesztően sokat gyorsult a játékok töltési ideje. Közben a Microsoft már javában dolgozott azon, hogy az elképesztő adatmennyiséget, amit a GPU-ra zúdítanak, azzal ne a processzornak kelljen először megbirkóznia. A DirectStorage API pontosan azért született, hogy egyrészt gyorsabb töltési időt, valamint még részletesebb játékvilágokat kapjunk. Az új API segítségével ugyanis az adatok beolvasása és a különböző, szükséges fájlok elérése párhuzamosan történik, vagyis egyszerre több olvasási feladatot tud egymás mellett futtatni a rendszer.

Az ehhez szükséges SDK már elkészült, vagyis a fejlesztők a megjelenés előtt álló játékaikban már alkalmazhatják is a megoldást, de azon sem lepődnénk meg, ha utólagos sebtapaszok formájában a már megjelent címek némelyike is kapva kapna majd az alkalmon, hogy gyorsítson a töltési időn. Ráadásul az új API nem csak Windows 11-en, de Windows 10-en is tökéletesen fut, vagyis azok sem maradnak ki belőle, akik még nem váltottak az új operációs rendszerre.

Egyelőre csak a Forspoken kapcsán ismert, hogy a játék már úgy jelenik majd meg októberben, hogy használni fogja a technológiát, aminek egyik alapfeltétele, hogy rendelkezzünk egy 5000 MB/s sebességű NVMe M.2 SSD-vel. Ha ez megvan, akkor ahogy az a Forspoken GDC-s bemutatójából is látszik, kicsit több mint egyetlen másodperc is elegendő lesz ahhoz, hogy betöltsön a játék.

12.
12.
GAMEROD
Soha nem fog egy másodperc alatt betölteni egyik sem, mivel van egy minimum idő minden töltőképernyőhöz rendelve, amennyi idő alatt normálisan megjeleníti az információkat.
11.
11.
xanatos0911
#9: Ezek szerint nem troll vagy, csak szimplán kétbites a rendszer?
9.
9.
Viktor_The_Best
Engem az erdekel hogy ez a jatek hogy fog futni Nvidia videokartyaval. Mutogatjak itt ezt az AMD fidelity bullshitet meg minden... akkor az Nvidia DLSS-t nem is fogja tamogatni a jatek, igaz? Most akkor vegyunk ket videokartyat (AMD, Nvidia) es cserelgessuk a gepunkbe jatektol fuggoen hogy epp mivel jatszunk??? Borzaszto!
8.
8.
KopyAti
Én most pakoltam a Ps5 be egy 1TB-os WD 7000 M.2 SSD-t. Bár a rendszer azt írja, hogy 6650 Mb/s. Akárhogy is, brutál gyors.
7.
7.
honest guy
#1: Nekem is van. Viszont ha képes rá a rendszer, akkor miért ne töltsön be egy másodperc alatt?
6.
6.
csete1
Annak idején a Battlefield 1942 megjelenésekor kb úgy nézett ki a történet, hogy rákattintottam kétszer a játék ikonjára, kimentem kaját csinálni. Visszatértem, a menüben beállítottam milyen csatát szeretnék, majd a töltőképernyő alatt gond nélkül megebédeltem. :)
Volt vagy 20-25 perc összesen mire az asztalról eljutottam a lövöldözésig.

Persze ez sem volt ebben a formában jó, de azért jobban megbecsültem a játékot. Régebben minden játékot jobban megbecsültem mint mostanában. Nehezebb is volt játékhoz jutni, kevesebb játék is volt, kisebb volt a választék.

Emiatt a töltési idő miatt pedig nem hiszem hogy SSD gamingre váltok. (PS5-öm van, ott szeretem a gyors töltést, de PC-n kb. mindegy)
5.
5.
pszihoapu
mivel az erdemi hardware fejlesztes mar vagy tiz eve pang, kitalalnak minden szart, csak hogy uj hardware-t kelljen venni. rohej az egesz.
4.
4.
GemForge
#1: Ez a jelen generáció egyik legjobb húzása. Persze mint minden jóhoz, ehhez is hamar hozzá lehet szokni.
2.
2.
Heldengeist
Na most ahhoz képest, hogy annak idején a Half-Life 2 20-30 percenként másfél percet töltött.
1.
1.
Anti4730
Igen, mert senkinek sincs ideje vegig varni azt a kemeny husz masodpercet..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...