The Callisto Protocol - most már nem szaggat, csak akad
- Írta: sirdani
- 2022. december 4.
Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, közel sem indult felhőtlenül a The Callisto Protocol megjelenése; a játék a milliós árkategóriájú videokártyákon is akadozott ,és a kifagyások sem voltak éppen ritkák, így a játék steames értékelése hamar a földbe állt. Most viszont némileg javulni látszik a helyzet!
A legújabb patch ugyanis a fejlesztők ígérete szerint javítja a játék shader-összeállítási problémáit, melyek azokért a hatalmas szaggatásokért voltak felelősek, amiket egy-egy új helyszín vagy nagyobb tér betöltésekor tapasztalhattunk. A probléma kiküszöbölésének a lényege, hogy a shader-összeállítási folyamatok mostantól már rögtön a játék indításakor kezdetüket veszik, szóval a frissítés telepítése utáni első indításkor érdemes mindenkinek egy pár perc komolyabb diavetítésre számítania a főmenüben.
A patchet egyébként jól fogadta a közönség, a játék negatív értékelései némileg enyhültek, a "Többnyire negatív" kategóriából már a "Vegyes" szintre lépett elő a játék. Ami a teljesítményt illeti, a helyzet egyelőre változatlan. A legújabb driverekkel és a legnagyobb teljesítményű gépekkel sem lehet a játékból maximális részletesség mellett 60 fps-t kicsikarni, a CPU-kihasználtságon sem változtattak, illetve a sugárkövetéses árnyékok is még mindig pixelesnek tűnnek. Aki tehát PC-n akadásmentes és folyékony élményre vágyna, annak bizony még várnia kell egy ideig.
Az hogy meg nem "para" az meg teljesen egyèn függő... Biztos vagyok benne hogy itt is lesz bőven para faktor.
De azért abban is vannak furcsaságok: amikor egy szellőzőben gyalogolok, akkor a fém lemez minden kis rezdülését érezni, viszont ha eközben még egy b@szott nagy robbanás is van, na az már egész pontosan 0 rezgést okoz (ahelyett, hogy maximumon rezegne a robbanás idejére). Más helyen viszont volt robbanás, ahol nagyot rezgett!!! (Tudom, bár csak ez lenne vele a legnagyobb baj :), de azért ezt még csiszolgathatnák.)
Viszont pech, hogy egyáltalán megvettem, mert se nem ijesztő, se nem izgalmas, sőt, megkockáztatom: unalmas. :(
Pech, hogy PS5-re vettem meg, mert ott elállás nem nagyon van.
(M$ rendesebb az XSX-el, mert ott a gyakorlatban 14 napon belül el lehet állni. Legalábbis nekem sikerült már párszor.)
Ennél nagyobb csalódás mostanában nekem csak a Cyberpunk 2077 volt, viszont az "szerencsére" akkora botrány volt, hogy mindkét óriáscégnél vissza lehetett kérni a pénzt, amit meg is tettem. (Előtte azért végigjátszottam, de sok köszönet nem volt abból sem.)
Hozzá kell tenni, hogy nem vagyok Dead Space rajongó.
Meg lehet, hogy ki is öregedtem már ebből az egészből. :)
Az tuti, hogy le kéne szoknom az előrendelésről.
Csak sajna annyira nincs (számomra) jó PS5/XSX játék, hogy már bármi sz*rral kapcs. azt remélem, hátha az lesz majd jó.
Hogy valami jót is írjak: a grafika tényleg jó, különösen a karakterek részletes kidolgozása (na nem a szörnyeké, hanem csak az embereké, amelyek valódi színészeken alapulnak). (De a TLoU Part II és Part I karakterkidolgozásánál azért csak egy leheletnyivel jobb szerintem.)
Röviden: szép, de sz@r. XD
Csak azon filózom hogyan gondolták ezt az egészet, pláne hogy volt összehasonlítási alapjuk, erre kidobnak egy ilyen khm... game-t.
Addig az Evil West-el tolom amiben eddig nem csalódtam, nem akar a játék több lenni mint ami valójában, nagyon hangulatos a szörny-darálás, főleg ha van már tápolva pár képesség.
Komolyabbra forditva a szot, mar ezerszer megtortent ez mas jatekok eseteben is. Sot, nagyobb koltsegvetesu cimek is jottek ki gatya allapotban (Van amelyik PC-re, van amelyik konzolokra jott ki xarabb allapotban, + volt amelyik mindegyik platfromra maskeppen erkezett elegge a beharangozotthoz kepest...), nem is ertem miert nem kepesek tanulni egymas hibajabol meg mindig, miert kell a sajat karukon edzodniuk... :)))
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.