The Callisto Protocol - most már nem szaggat, csak akad

  • Írta: sirdani
  • 2022. december 4.
  • Letöltés
Link másolása
A Striking Distance Studios csapata rögtön belekezdett a vészhelyzeti tűzoltásba, és máris kiadott egy optimalizációs patchet a játékhoz, mely a shaderek kezelésén ugyan javít, ám a PC-s teljesítmény így is siralmas.

Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, közel sem indult felhőtlenül a The Callisto Protocol megjelenése; a játék a milliós árkategóriájú videokártyákon is akadozott ,és a kifagyások sem voltak éppen ritkák, így a játék steames értékelése hamar a földbe állt. Most viszont némileg javulni látszik a helyzet!

A legújabb patch ugyanis a fejlesztők ígérete szerint javítja a játék shader-összeállítási problémáit, melyek azokért a hatalmas szaggatásokért voltak felelősek, amiket egy-egy új helyszín vagy nagyobb tér betöltésekor tapasztalhattunk. A probléma kiküszöbölésének a lényege, hogy a shader-összeállítási folyamatok mostantól már rögtön a játék indításakor kezdetüket veszik, szóval a frissítés telepítése utáni első indításkor érdemes mindenkinek egy pár perc komolyabb diavetítésre számítania a főmenüben.

A patchet egyébként jól fogadta a közönség, a játék negatív értékelései némileg enyhültek, a "Többnyire negatív" kategóriából már a "Vegyes" szintre lépett elő a játék. Ami a teljesítményt illeti, a helyzet egyelőre változatlan. A legújabb driverekkel és a legnagyobb teljesítményű gépekkel sem lehet a játékból maximális részletesség mellett 60 fps-t kicsikarni, a CPU-kihasználtságon sem változtattak, illetve a sugárkövetéses árnyékok is még mindig pixelesnek tűnnek. Aki tehát PC-n akadásmentes és folyékony élményre vágyna, annak bizony még várnia kell egy ideig.

21.
21.
KopyAti
#9: Ritkán értek veled egyet, de sajna most tök igazad van.
19.
19.
JohnSpartan
Èn nem èrtem ezt a lehúzásos dolgot... PS4-re vettem meg ès semmi baja... Igaz hogy sajnos csak másfèl órát tudtam eddig vele csapatni mert most sok a meló de, szerintem iszonyat jó lett! Kifejezetten tetszik benne hogy semmi iránymutatás nincsen! A garfika eszméletlen lett PS4-hez mèrten, el sem tudom képzelni milyen lehet PS5-ön...

Az hogy meg nem "para" az meg teljesen egyèn függő... Biztos vagyok benne hogy itt is lesz bőven para faktor.
18.
18.
Limpi
Azt kifelejtettem, hogy a DualSense kontroller rezgéseit tényleg nagyon hangulatosra megcsinálták (pl. a mikor a nagy ventilátor mellett áll a karakter).
De azért abban is vannak furcsaságok: amikor egy szellőzőben gyalogolok, akkor a fém lemez minden kis rezdülését érezni, viszont ha eközben még egy b@szott nagy robbanás is van, na az már egész pontosan 0 rezgést okoz (ahelyett, hogy maximumon rezegne a robbanás idejére). Más helyen viszont volt robbanás, ahol nagyot rezgett!!! (Tudom, bár csak ez lenne vele a legnagyobb baj :), de azért ezt még csiszolgathatnák.)
17.
17.
Limpi
Mázli, hogy PS5-re vettem meg, mert nekem semmiféle szaggatásos / akadásos gondom nincs vele.
Viszont pech, hogy egyáltalán megvettem, mert se nem ijesztő, se nem izgalmas, sőt, megkockáztatom: unalmas. :(
Pech, hogy PS5-re vettem meg, mert ott elállás nem nagyon van.
(M$ rendesebb az XSX-el, mert ott a gyakorlatban 14 napon belül el lehet állni. Legalábbis nekem sikerült már párszor.)
Ennél nagyobb csalódás mostanában nekem csak a Cyberpunk 2077 volt, viszont az "szerencsére" akkora botrány volt, hogy mindkét óriáscégnél vissza lehetett kérni a pénzt, amit meg is tettem. (Előtte azért végigjátszottam, de sok köszönet nem volt abból sem.)
Hozzá kell tenni, hogy nem vagyok Dead Space rajongó.
Meg lehet, hogy ki is öregedtem már ebből az egészből. :)
Az tuti, hogy le kéne szoknom az előrendelésről.
Csak sajna annyira nincs (számomra) jó PS5/XSX játék, hogy már bármi sz*rral kapcs. azt remélem, hátha az lesz majd jó.
Hogy valami jót is írjak: a grafika tényleg jó, különösen a karakterek részletes kidolgozása (na nem a szörnyeké, hanem csak az embereké, amelyek valódi színészeken alapulnak). (De a TLoU Part II és Part I karakterkidolgozásánál azért csak egy leheletnyivel jobb szerintem.)
Röviden: szép, de sz@r. XD
12.
12.
delphijos
#4: Nem szabad gyógyszerre inni…. És főleg nem utána kommentelni.
11.
11.
Fata Morgana
#10: Ez könnyen lehet hogy így van.
Csak azon filózom hogyan gondolták ezt az egészet, pláne hogy volt összehasonlítási alapjuk, erre kidobnak egy ilyen khm... game-t.
10.
10.
Ps fanboy
#9: Szerintem egyébként pont a Dead Space Ramake miatt is dobták ki minnél hamarabb. Tudták, hogy ha utánna vagy később jön ki, esélye sincs, hogy ezt megvegyék.
9.
9.
Fata Morgana
PS4 PRO-n nyomom inkább nyomnám a grafika nekem nem nagyon adja homályos inkább 10 éves játékokat idéz fel bennem, akárcsak a játékmenet.Nem tudom menyire bug-os pl. a Trófea lista nincs is a játékhoz pedig elvileg 3-at kiszedtem, inkább várok amíg helyre rakják a game-t ami csalódás számomra, a Dead Space-nek a közelében sincs, többet nem is rendelek elő ilyen semmirekellő játékot, főleg ha csőrendszerű, ami ráadásul egy fos.
Addig az Evil West-el tolom amiben eddig nem csalódtam, nem akar a játék több lenni mint ami valójában, nagyon hangulatos a szörny-darálás, főleg ha van már tápolva pár képesség.
8.
8.
Ps fanboy
#6: Semmi kombó? Viszont a shooter része állítólag nagyon jó. Ez igaz?
6.
6.
Csabzz
#4 Igen,release napján beletoltam 3,5 órát. Levettem DX11-re, meg egy két dolgot lekapcsoltam, szóval a stutter-ing megszűnt, de a 3,5 óra után azt mondtam hogy köszi, nem vagyok kíváncsi rá, iszonyat monoton amit a steam kommentekbe jeleznek hogy "dodge,dodge, üt,üt, dodge dodge..." féle harcrendszer, és a jumpscare-ek is olyan sűrűn lettek téve hogy aztán nem is jumpscare-ek már. Refund lett nálam és belekezdtem a Dead Space 1-be és szabim alatt inkább a DS trilógiát tolom végig (még az egyet se toltam végig, de az izgalmasabb a Calisto-nál)
5.
5.
Ps fanboy
Mármint a kopaszon kívül, aki sci-fi reformot várt egy ilyen játéktól.
4.
4.
Ps fanboy
Akad itt olyan bunkó aki már próbálta?
3.
3.
delphijos
Én SX-en játszom ugyan, de haverom PC-s, egy 3070-el nyomja, és a “siralmas” az nagyon erős túlzás. Az RT se pixeles. Nem a legjobb port, de azért ez fényévekre van egy CP megjelenéstől. Most hogy láttam PC-n futni, azt mondom hogy ez NAGYON túl van tolva. Ami feltűnő , hogy új pálya rész betöltésekor van egy “fix” “döccenés”. És senki se nézi meg, hanem veszi át a “katasztrófa” hírt….
2.
2.
Chdz
#1: A legnagyobb cracker csapatok már bebizonyították, hogy a Denuvo rossz hatással van a teljesítményre, és stuttert is okozhat. Megértem, hogy a terméküket akarják védeni a haaarrrtól, de így meg a legit vásárlókat szopatják agyon. Amíg tényleg nem vágják rendbe, vagy veszik ki belőle én biztos, hogy nem adnék ki érte pénzt.
1.
1.
hedzsooo
Itt legalabb nem kell majd varni 1/2 evet sem 1 nagyobb learazashoz...

Komolyabbra forditva a szot, mar ezerszer megtortent ez mas jatekok eseteben is. Sot, nagyobb koltsegvetesu cimek is jottek ki gatya allapotban (Van amelyik PC-re, van amelyik konzolokra jott ki xarabb allapotban, + volt amelyik mindegyik platfromra maskeppen erkezett elegge a beharangozotthoz kepest...), nem is ertem miert nem kepesek tanulni egymas hibajabol meg mindig, miert kell a sajat karukon edzodniuk... :)))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...