SGF 2023: Szeptemberben érkezik a Lies of P, már demót is kaptunk

  • Írta: szlav
  • 2023. június 8.
  • Videó
Link másolása
Egy hangulatos előzetessel és napra pontos megjelenési dátummal köszönt be a Lies of P. Pinokkió Dark Soulsba oltott kalandja mindenképp megérdemli a figyelmünket.

A Pinokkió, mint IP egy ideje közkincs lett, de még talán senki nem használta fel olyan kreatív módon az életrekelt bábfiú történetét, mint a Neowiz csapata. A sötét, viktoriánus környezetben megálmodott soulslike fantasztikusan fest, a mai trailer pedig abszolút megadja az alaphangot a játékhoz.

A friss látnivalók mellett végre kaptunk egy dátumot és egy demót is! A Lies of P szeptember 19-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re. A játék egyből csatlakozik a Game Pass könyvtárához is. Ha azonban eddig sem tudtok várni, akkor máris tölthetitek a demóverziót az összes említett platformon.

 

Ez a hír a Summer Game Fest-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!

14.
14.
sumblinker
Annyira örültem az első trailernek, aztán amint kiderült, hogy ez is souls stílusú játék lesz, egyből elment a kedvem. Pedig az alapötlet zseniális, a viktoriánus környezetről nem is beszélve...
13.
13.
Doomsayer
#8: Nem a te véleményedet kritizálom, csak általában ez az "elitista jelenség" hátrányokkal is járthat. Természetesen sokszor nagyon is jogos és igaz, amit így állítanak, máskor viszont ha terjed a nagyképűség meg a pletyka, sok jó játékot ki sem próbál az ember. Tehát ha valaki így áll a GTA-hoz, akkor kimaradhat neki mondjuk a Sleeping Dogs, illetve ha valaki így áll a Gothic-hoz, akkor kimaradhat neki a Witcher 3. De mondok még jobbat, amikor a Diablo 2 megjelent, ugyan így elitista lett sok ember és utálattal és lenézéssel hagyták ki a Titan Quest-et, ami minden létező téren és szempontból sokkal jobb játék, mint a Diablo 2. Ott is lehetett olvasni az újságban a hivatalos tesztet, ami 100+ óra után készült és a tesztelő gyűlölettel kötött bele olyan dolgokba a TQ-ben, hogy megtelik a hátizsák és nem lehet eladni 3 percenként és játszhatatlan emiatt a játék... Holott volt benne egy bárhol+bármelyik dungeon-ben letehető teleport, ahonnan bármikor, bárhová mehettél eladni és vissza, ahányszor és amikor csak akartál. És ez még nem a netes tini szakemberek idejében volt, hanem a régen-minden-jobb-volt nagy öregek idejében.

Én azt tudom, hogy a Cyberpunk 2077-et és a The Last of Us-t is a siralmas minőségben való megjelenésben röhögve leköröző Dark Souls-nál, ami az első 3 helyezettben benne van minden idők legrosszabb PC-s megjelenései között, nálam simán minden szempontból jobb játék a Steelrising, amit ugyan így gyűlölettel kerültek ki az elitisták.

De mondom, ne vedd magadra, vagy a véleményedre, csak éppen pont a te kommentedre jutott eszembe erről megemlékezni. Hiszen a Prey (2017) is szar FPS játékként vonult be a Doom (2016) után a köztudatba, hiszen míg az utóbbi konzolon is 60 fps volt, a Prey elérte helyenként a 20 fps-t, illetve az ellenfelek mozgása is az egér+billentyűzethez volt tervezve, nem pedig kontrollerhez. Igen ám, de a Prey (2017) nem egy First Person Shooter játék volt, hanem egy immerzív szim, ahogy a Deus Ex és a System Shock is és azok állították be szarnak, akik sem a Deus Ex-et, sem a System Shock-ot nem szeretik és szörnyes COD-ot vártak a Prey-től. Tehát ha a COD rajongónak odaadod a Deus Ex-et, tőle azt fogod hallani a játékról, hogy szar, illetve ha a Flight Simulator rajongónak odaadod az Ace Combat-ot, arra az is azt fogja mondani, hogy szar.

A fenti (lenti) analógia szerint el tudom tehát képzelni, hogy számodra a Steelrising is egy nagyon rossz, copy-paste soulslike klón, holott a jobb grafika mellett vannak benne karakterinterakciók, dumálgatások, rendesen körvonalazott és plusz befektetés nélkül látható történet. De ott van a három féle befejezés, amiről az internet a mai napig úgy beszél, hogy csak két féle van, mert a legelső tesztelő, akiről mindenki másolt, csak kettőt talált meg, de ez a három is a sok mellékküldetés megcsinálásától/meg nem csinálásától, illetve a küldetések során hozott döntéseinktől függ. A játék a maga 45-50 órás futásideje alatt jól érezhető és több irányba vihető karakterfejlesztést és több fajta fegyver alapján sokféle játékmenet és harcrendszer variációt vonultat fel. Ott az állítható nehézség és persze a full zseniális és minőségi OST. De tévedés ne essék, biztos vagyok benne, hogy ez egyeseknél csak egy nagyon gagyi copy-paste soulslike, amit az egymásról másolt "animációk meg ütések súlya" dumával indokolnak.

Tehát sokszor csak azt kell látni, hogy egyéb játékok attól függetlenül, hogy soulslike elemeket kölcsönöznek(vagy RPG elemeket kölcsönöznek, vagy arcade/szimulátoros elemeket kölcsönöznek, stb ) és egy kicsit más és új dolgot mutatnak, az még lehet, hogy nem lesz tökéletes és nagy siker mindegyik, de attól még nem lesz minden third person sétálós kardozós játék egy félresikerült copy-paste soulslike, még akkor sem ha csak checkpointokon lehet benne menteni.
12.
12.
DragonBleacPiece
#9: nem szó szerint a bábuk mozgása a fapad.. hanem az irányítás, ütések, mozgás.. jézusom de buta vagy
11.
11.
xanatos0911
#9: Nem a bábu ellenfelek miatt volt fapafos, ezt nem tudom honnan szedted :) Egyszeruen nem adta az erzes. Az iranyitas es a harc/utesek mind-mind sulytalanok. Egyszeruen nem volt jo erzes jatszani, emellett a grafika sem erte el azt a szintet mint a videokban vagy legalabbis szebbre emlekeztem, plusz megolok egy babut es maris csurom ver vagy valami barnas cucc Pinocchio inge ami aztan konkretan 5-6 masodpercen belul resetel es ujra patyolat feher az ing.. lehet furan hangzik, de rettento illuziorombolo tud lenni amikor ez 20-25 masodpercenkent megtortenik. Az animaciok es az iranyitas is pl hatalmas csalodas, ez a ketto egy soulslike jatekban tokeletes kell, hogy legyen.

Ettol fuggetlenul meg nem asom el, adok majd neki egy eselyt, de ez alapjan a demo alapjan nem lesz sem elorendeles sem elso napos vetel, pedig eddig meg a ketto kozul gondolkoztam valamelyiken. Sajnalom :(
9.
9.
n_csacsi
#4 Kerlek mondd el legyszives, hogy neked mi ebben a fapad? Babukrol beszelunk, ahol a mozgas darabos. Steelrising eseteben is az volt, de mindketto jatek en szerintem segiteni probal a kezdo jatekosoknak ezzel a mechanikaval, hogy konnyebben ki tudjak kerulni a tamadasaikat. Ettol szerintem meg nem lesz fapados.

Nekem atadta a Bloodborne feelinget, habar egyelore meg csak haverom PS4-en probaltam, PS5-on majd csak hetvegen tudom.
4-en az egyetlen kivetnivalom a dodge volt, mert - most vagy a jatek vagy a kontroller miatt - neha 2x dodge-olt. Ezert leszek kivancsi majd az 5-omon, hogy ott mi a helyzet.

Hangulata, atmoszferaja nalam BB szint. Nyilvan nem eri el azt a szintet, de ettol fuggetlenul egy vegigjatszast meger.
8.
8.
DragonBleacPiece
egy NAGY gond mindig van ezekkel a copy paste soulslikeokkal: 90%-ban harcolunk ugye az említett műfajban, és pont ezt a leglényegesebb pontját a játéknak nem tudják kielégítően megcsinálni. ds 1-3 , bloodborne, sekiro stb ha 1 trilliószor meghalok az se zavar, mert olyan jó az atmoszféra meg a harc hogy kikapcsolódásként is végignyomom újra és újra mert mindig rálehet érezni hogy támadjak,mi a gyengéje az ellenfélnek stb. a klón-soulslikeokban meg mindig fapados, don quijote (sic) szélmalomharcot raknak be, idétlen kombók és spellek, látványos 2 percig tartó animációkkal való ütés amitől meg se tántorodik az ellenfél, előre scriptelt halálok, olyan érzés mintha wowoznék.
7.
7.
C0m1n65un
Sajnos nagyon fapados a dolog. Persze a végeredmény ettől még lehet majd jó. A Thymesia esetében is sokat javult a végleges játék, de a látottak alapján ez messze nem egy 60 eurós játék.
A Thymesia és a The Last Hero of Nostalgaia is sokkal jobb a műfajon belül, és a kettő együtt is csak 50 eurót kóstál.
Nem is értem ezt az árcímkét jelen esetben.
6.
6.
delphijos
#4: Ez alapján amit írsz, akkor még Steelrising szint SE.
5.
5.
DragonBleacPiece
sajna tipikus lelektelen souls clone amit minden evben kapunk,mar az elso megjelent videon lehetett latni mennyire igenytelen es impactless a harc ,akkor se ertettem mire a hype. code vein szint levego vagdosas,nagyon meh kategoria + hatasvadasz videok osszevagva,ennyi
4.
4.
xanatos0911
#3: Vissza is vonom sajnos. Nekem videok alapjan nagyon bejott. Azert mondtam a BB-t mert egyertelmuen az ihlette. De most probalgattam a demot es eleg fapados feelingje van. :(
3.
3.
delphijos
#2: Ugye ezt nem mondod komolyan. Amit láttam belőle, az mondjuk egy Steelrising szint. Ami amúgy szintén nem rossz. De Bloodborne ? ÁÁÁÁ....

https://www.youtube.com/watch?v=VRMXLNzWfFI
2.
2.
xanatos0911
Jezusom de jo hir! Remelem kepes karcolni a Bloodborne szintjet, nagyon varos!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...