Kiderült, hogy miért került törlésre a Hyenas

  • Írta: osan
  • 2023. október 5.
  • Biznisz
Link másolása
Még ebben az évben megjelent volna a Sega eddigi legdrágább játéka, de mint tudjuk elkaszálták. Most volt alkalmazottak meséltek arról, hogyan is zajlott a fejlesztés kreatív része, ami végül a törléshez vezetett.

A Creative Assembly neve a Total War-játékok mellett többek közt a remek Alien Isolation miatt csenghet ismerősen, hiszen ők álltak mögötte. A csapatnak nagy álma volt egy folytatást készíteni a túlélőhorror-játékhoz, de tekintve, hogy a pénztáraknál nem szuperált olyan jól, mint a kritikusoknál, nem kapott zöldlámpát a projekt. Itt kezdődtek a bajok, többen is felálltak és ott hagyták a Creative Assemblyt. Egy megbízásos munka után állították rá a csapatot a Hyenasra, ami az elején csak Project Keaton név alatt futott.

Az eredeti koncepció a Hyenashoz teljesen más volt, mint azt a nem is olyan rég kiadott videó mutatta. Szerethető gazfickókkal képzelték el a játékot, olyan karaktereket akartak alkotni, mint Han Solo vagy mint a Firefly szereplői. A gazfickókat egy rideg világban helyezték el, egy igazán büntető játékmenettel, mint az Escape from Tarkovban is van. Hamar átalakult a helyzet, a fejesek nagyobb célcsoportot becélzó megközelítése odáig fajult, hogy a fejlesztők már azt sem tudták, hogy merre tart a játék. Közben pedig egy kifejezetten nehéz motor váltáson is átesett a projekt.

Neill Blomkamp (District 9, Chappie, Elysium – Zárt világ) a fejetlenség kellős közepén szegődött a projekthez. A fejlesztők elmondása szerint Blomkamp munkája és meglátásai felettébb hasznosak voltak. Szerinte lehetett volna az a koncepció, hogy egy digitális streaming uralta világban a karaktereink fizikális médiumokat lopnak el. Annak ellenére, hogy többek szerint is remek iránymutatást adott Blomkamp a projektnek, hamar szétváltak útjaik a stúdióval.

Ezután egyenes volt az út a bukáshoz, főleg azzal a lépéssel, hogy prémium játékból freemiummá avanzsálták, így megadva a lehetőséget, hogy teletömjék majd mikrotranzakciókkal.

Az egyik fejlesztő szerint a Sega helyes döntést hozott azzal, hogy elkaszálta a játékot, hiszen ígyis-úgyis rossz lett volna ezek után, de bosszantja őket, hogy vezetőségi döntések vezettek ide, mégis a fejlesztők és egyéb alkalmazottak fogják meginni a levét, valószínűleg leépítések által. A történteteket taglaló videót itt tudjátok megnézni.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...