A streamelési szokásaink alapján akar az Activision játékot ajánlani nekünk
- Írta: osan
- 2023. november 26.
A cím igazán tömör és rejtélyes lett: „A videójáték-tartalom dinamikus módosításának rendszerei és módszerei az alapján, hogy a felhasználó éppen milyen más, nem videójáték-tartalmat fogyaszt.” Ergo az Activision számon szeretné tartani, hogy éppen milyen élő- vagy streamingközvetítést nézünk, és az alapján ajánlani, esetleg generálni játékokat.
Az Exputer munkatársai vették észre a szabadalmat, ami akár a feje tetejére is állíthatja az ipart:
„A jelen specifikációk a videójátékélmény vagy tartalom dinamikus módosítására vonatkozó rendszereket, illetve módszereket ír le annak alapján, hogy a felhasználó éppen milyen más, nem videójátékos-tartalmat fogyaszt egy másik médiumon vagy platformon...” – olvasható benne.
Joshia Eatedali nevéhez fűződik a gondolat, aki egyébként mostanában nem unatkozik, hiszen több videójátékos és a médiához köthető szabadalommal is előállt olyan nagy cégek részére, mint a Twitch vagy a Disney.
Ahogy a képen is látni, szörnyen ambiciózus gondolatról van szó, de jogosan merülhetnek fel kétségeink mind a megvalósítás felől, mind afelől, hogy ez vajon hogyan befolyásolná a ma ismert játékipart. Kissé olyan, mintha egy disztópikus képzelgésben találkozna az orwelli nagytestvér és a rideg kapitalizmus, de lehet, hogy csak mi nem vagyunk túl derűlátók. A teljes dokumentumot megtalálhatjátok a WIPO (World Intellectual Property Organisation) oldalán.
egyébként nem használok semmilyen "streaming" dolgot, szóval nem érint, de tegyük fel használnék, és jogilag is elintézik, hogy lekémkedhetik - kit érdekel, mit fog ajánlani? A jelenlegi játékaim alapján sem tudnak normális játékot ajánlani, nemhogy majd filmek alapján fogja megmondani, mi lesz az, ami majd tetszeni fog...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.