Már 13 millió játékosnál jár a Starfield, 2024-ben sincs megállás

  • Írta: zoenn
  • 2023. december 21.
  • Hír
Link másolása
Az év végéhez közeledve a Bethesda eldicsekedett azzal, hogy a sci-fi szerepjátékuk már meghaladta a 13 millió játékost - kaptunk is egy érdekes infografikát. Továbbá mesélt egy kicsit a 2024-es terveiről is.

A Bethesda elárulta, hogy 2024 folyamán teljesen új módokon fedezhetjük fel az űrt, februártól nagyjából hathetente folyamatosan frissülni fog a Starfield új funkciókkal, tartalmakkal és életminőséget megcélzó javításokkal.

Kapunk új hajóépítési lehetőségeket és dekorációkat, a testeszabási lehetőségeink jelentősen kibővülnek majd. Beállíthatjuk hajónk teherbírását, sérülését, a hitelek összegét és a rakományok elérési távolságát. A túlélési mechanika is finomodik, de testreszabhatjuk a nehézséget a saját szánk íze szerint.

Ha ez nem lenne elég a szerepjáték egy exportálásra lehetőséget adó segédprogramot és egy új Creation Kitet kap, ami remek hír a modgyártók számára, nem véletlen, hogy az ő segítségükkel szeretné kitolni a Microsoft a Starfield szavatosságát. Akár hosszú-hosszú évekre.

Újra bebizonyosodott, hogy 2024 folyamán érkezik az első nagyobb sztoribővítmény, a Shattered Space.

Emellett a játék átlépte a 13 millió játékost, azaz pár hét alatt további 1 millióval bővült a játékosbázis. A felfedezők összesen 22 millió játéknapot gyűjtöttek össze, átlagosan 40 órát töltöttek a Starfielddel. Több mint 26 millió órát foglalkoztak hajóépítéssel, és közel kétmilliárd bolygót látogattak meg.

A legveszélyesebb csoport az Ecliptic volt, amely 12,2 millió halálesetért felelt, míg az Ashta volt a leghalálosabb létforma 1,7 milliószor ölve meg a játékosokat. A Battlemeal Multipack volt a legtöbbet fogyasztott élelmiszer, a képességek között pedig a Sense Star Stuff volt a leggyakrabban használt.

29.
29.
Extol
A Starfield egy jól megkomponált médiahazugság
24.
24.
Doomsayer
#23: Ez már nem a Starfield, most már az Alan Wake 2-ről volt szó. Amúgy ha már Starfield, ott egyetértek a látvány kritikáddal, de az a poén, hogy egyénként nem is fut olyan jól a gépemen, mint az AW2... Amihez azért tuti kellett tehetség. Well, it just works.
23.
23.
Seraph
#20: A gépigény mai gépekre, de a látvány viccnek is rossz 2023ban.
22.
22.
delphijos
Ennek a játéknak a legnagyobb baja hogy egy hatalmas galaxis ( ami jól hangzik ) megvalósítás miatt feláldozták a kohéziót , az érzést hogy az ember egy egységes “közös” világban játszik. Mész bolygóról bolygóra ( gyorsutazással ) a legtöbbön semmi sincs , vagy ugyanaz mint máshol, és nem érezni hogy “ugyanabban” a világban vagy, a helyszínek ( bolygók ) között lenne valami kapocs. Szerintem kisebb lépték ( mondjuk csak a Naprendszer ) jobb lett volna. Minden bolygón sok helyszín, akinek az hiányzik repkedhet köztük…. Így nekem olyan mint egy OW játék hatalmas térképpel ugyan, de ott csak pár város van, köztük semmi ( oda se tudsz menni ) csak a városok közt ugrálni, és a térképen kívül nem is érzed hogy hogy “ugyanott” vagy. A RPG élményből meg az von le sokat hogy a különböző frakciókat le lehet “tudni” egy játékon belül, semmi jelentősége ( súlya ) nincs hova lépsz be ( mit választasz) mert utána beléphetsz mindenhova is. Persze ez is csak egy vélemény.
11.
11.
markoci555
minden milliónál hír fog megjelenni, egy game pass játékról? nem unjátok?
9.
9.
zakkantlaci
Azért érdekes, hogy a Gamekapocs 2023 év játékai szavazásnál, az "év csalódása" címnél a Starfield is helyet kapott. Most, ha ennyire über király játék, akkor miért?
4.
4.
Seraph
#2: Skyrimnek ez a cipőfűzőét se tudja bekötni, és a modderek se nagyon foglalkoznak vele mert alapjaiban olyan elcseszett az egész Starfield hogy azon modokkal se lehet segíteni.
3.
3.
axodox
Szerintem Bethesda az Oblivion és a Fallout 3 körül volt a csúcson - pontosabban New Vegas volt a legjobb, de azt nem ők csinálták. Skyrim és Fallout 4 is jó volt, bár én már ezekben is láttam a fokozatos lebutítást (pl. questek, crafting, character fejlődés, dialógus rendszer stb). Fallout 76 már mutatta merre megy a szekér, és utána Starfield demonstrálta a dolgot letisztázva is. Igaziból e két utóbbinál már a bemutatókon egyértelmű volt, hogy hatalmas gond van (a nincsenek NPCk és az 1000 bolygó esete).

Ugyanakkor nincs minden veszve, Obsidian és InXile meg van MSnél, onnan várhatóak szerintem jobb RPGk még. Viszont Bethesda szerintem már nem sokat ér, komolyabban gatyába kell rázni, ha MS sikereket akar elérni. Hiába a "sok" játékos, ha közben Steamen új reviewkon 50%-on a játék (és amúgy is csak 66%), ez a jövőben majd úgy jelentkezik, hogy következő játékon (a minőségétől függetlenül) kevesebb lesz.

Illetve nem is várok hirtelen javulást. BG3 idén tarolt, de nekik ez a harmadik hasonló játékuk (Divinity Original Sin I/II után), miközben folyamatosan felfelé ívelt a szinvonal. Mindeközben Bethesda lefelé ment.
2.
2.
Kamukaze
#1: Igen, legalább akkora ‘’bukta’’ mint a Skyrim, amit a mai napig is életben tartanak. Jaa, hogy ezt a modderek teszik? És ez ki a f*szt érdekel?! Kaptak egy alapot, amiből a modderek egy teljesen játékosbarát gémet csinálnak, aztán mindenki eldöntheti ezekbő mi az amit felhasznál. A Bettinek meg más dolga nincs, mint foltozgatni technikailag. Sajnos butaságot mondtál..
1.
1.
Seraph
Bukta és egy rakás szar akárhogy próbálják fényezni. Ezek a számok meg nem jelentenek semmit gamepass mellett.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...