Dübörög a Palworld, azonban az internet népe nem maradéktalanul boldog
- Írta: aronsz
- 2024. január 22.
Eladott példányok tekintetében a Palworld iszonyatosan erősen indított. A január 19-én, korai hozzáférésben megjelent játék, alig nyolc óra alatt elérte az egy, majd 24 órán belül a kétmillió eladást. Kevesebb, mint két nap alatt meglett a 3, majd vasárnap délután túlléptek a 4 millión. Ehhez óránként 86 ezer vásárlás volt szükséges.
Az egyidejű játékosok száma is hasonló, exponenciális tengelyen növekedett. Bár a megjelenés után pár órával a szerverek a 300 ezer játékos alatt is küzdöttek, a hétvégén elérték, illetve túllépték a fél millió, majd a 800 ezer játékost, majd végül 1,291,967 egyidejű játékos csúccsal zárták a hétvégét.
Ezzel a Steamen minden idők 5. legjobb helyezését érte el a vonatkozó statisztikában. Ha pedig csak a fizetős játékokat nézzük, akkor második helyen áll. Ugyan a rekordtartó PUBG mára ingyenes, a rekord beállításának pillanatában még fizetni kellett érte.
Azonban ez a fajta hírnév előtérbe hozott néhány kétes kérdést is a játék, illetve a kiadó körül. Már a megjelenés óta is “Pokémon fegyverekkel” névvel illették gyakran a játékot, a népszerű franchise-zal való hasonlatosság tagadhatatlan. A játékbeli “haverjaink” a Palok kísértetiesen hasonlítanak a Pokémonból ismert lényekre.
Emellett a lények gömbbel történő befogása is az ismert franchise-ra jellemző. Azonban az is igaz, hogy a Palworld mechanikái sokkal szélesebb körben teszik lehetővé az interakciót a játékosok számára.
Egy másik kérdéses pont a fejlesztőcsapat hozzáállása a mesterséges intelligencia használatához. Az egyik korábbi játékuk, az AI: Art Imposter konkrétan erre épített. A játékiparban pedig ez jelenleg kényes téma, mivel sokan úgy érzik, hogy a mesterséges intelligencia elveszi sokak munkáját az fejlesztési folyamat során. A Palworld fejlesztőinek blog posztja alapján a lények dizájnját egyetlen frissen végzett hallgató csinálta.
Európában vannak próbálkozások arra, hogy szabályozzák a mesterséges intelligencia használatát, illetve kötelezzék a cégeket arra, hogy nyilvánosságra hozzák, hogy hol és miben vették igénybe az AI segítségét. Hasonló szabályozás lépett életbe a Steamen is, a Valve kötelezi a játékfejlesztőket, hogy konkrétan határozzák meg, milyen folyamatokban alkalmazták azt.
Az X-posztokon túl egyelőre hivatalos panasz vagy jogi lépések nem történtek, sem a mesterséges intelligencia, sem pedig szellemi tulajdon jogosulatlan felhasználása miatt a játékkal kapcsolatban.
Még az a szerencse, hogy régen nem így volt, és a jövőben sem ez folytatódik majd...XD
A tavalyi év játéktörténelmi szempontból csúfos évvel, úgy érzem lezárult egy korszak. A kiadók zsarnokságának korszaka, ahol minden a profitnak lett alárendelve. A jövőt úgy képzelem el, mint privát/kis fejlesztők piacát, ahol a legtöbb előállított szellemi termék AI-al lesz legyártva, a nagy cégek pedig el fognak tűnni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.