Az Activision felfedte a Call of Duty matchmaking szisztémáját
- Írta: aronsz
- 2024. február 1.
Az Activision egy blogposztban fedte fel, hogy miként is működik a rendszer. Ebből kiderült, hogy az ügyességet ugyan figyelembe veszik, de nem ez a döntő tényező. A legelső szempont az a ping, a második pedig a meccskeresés ideje. Azaz a cél egyértelműen a hasonló régióban lévő játékosok minél gyorsabb összeszedése.
A harmadik tényező csak, hogy mennyire különböző módokkal játszik az adott játékos, milyen pályákon volt legutóbb, milyen ügyes, milyen eszközről játszik, illetve be van-e kapcsolva a voice chat.
Na de mit is néznek pontosan az ügyesség meghatározásánál? Kifejezetten nem részletezték azonban elmondták, hogy a killek és a halálok valamint a győztes és a vesztes meccsek aránya, illetve a játszott módok és pályák diverzifikáltságát is figyelembe veszik.
Néhány gyakran feltett kérdést is megválaszoltak. Kiderült például, hogy a játékidő vagy a játékban elköltött pénz sem számít, ahogyan a partnerek és a tartalomgyártók sem részesülnek különleges bánásmódban.
Az Activision állítása szerint a rendszer jól működik. Sok szempontot figyelembe vettek és az alapján próbálták a rendszert kialakítani úgy, hogy a lehető legtöbb időt töltse minden játékos meccsben és a lehető legkevesebbet annak keresésével. Illetve, ahogy a múltban, úgy a jövőben is várhatóak különböző tesztek a rendszerrel kapcsolatban, hogy lássák, továbbra is ez-e a jó irány.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.