Az Activision felfedte a Call of Duty matchmaking szisztémáját

  • Írta: aronsz
  • 2024. február 1.
  • Érdekesség
Link másolása
Sokáig csak találgattak a játékosok, hogy mi alapján szedi össze a népszerű shooter a játékosokat egy-egy meccsre, most végre az Activision elárulta, hogy miket vesznek figyelembe.

Az Activision egy blogposztban fedte fel, hogy miként is működik a rendszer. Ebből kiderült, hogy az ügyességet ugyan figyelembe veszik, de nem ez a döntő tényező. A legelső szempont az a ping, a második pedig a meccskeresés ideje. Azaz a cél egyértelműen a hasonló régióban lévő játékosok minél gyorsabb összeszedése.

A harmadik tényező csak, hogy mennyire különböző módokkal játszik az adott játékos, milyen pályákon volt legutóbb, milyen ügyes, milyen eszközről játszik, illetve be van-e kapcsolva a voice chat.

Na de mit is néznek pontosan az ügyesség meghatározásánál? Kifejezetten nem részletezték azonban elmondták, hogy a killek és a halálok valamint a győztes és a vesztes meccsek aránya, illetve a játszott módok és pályák diverzifikáltságát is figyelembe veszik.

Néhány gyakran feltett kérdést is megválaszoltak. Kiderült például, hogy a játékidő vagy a játékban elköltött pénz sem számít, ahogyan a partnerek és a tartalomgyártók sem részesülnek különleges bánásmódban.

Az Activision állítása szerint a rendszer jól működik. Sok szempontot figyelembe vettek és az alapján próbálták a rendszert kialakítani úgy, hogy a lehető legtöbb időt töltse minden játékos meccsben és a lehető legkevesebbet annak keresésével. Illetve, ahogy a múltban, úgy a jövőben is várhatóak különböző tesztek a rendszerrel kapcsolatban, hogy lássák, továbbra is ez-e a jó irány.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...