A Don't Nod ma küldte a boltokba történetének legnagyobb és legambiciózusabb játékát, a Banishers: Ghosts of New Edent, ám örömük sajnos nem lehet felhőtlen. A mérföldkövet beárnyékolja a francia játékfejlesztői szakszervezett nemrégiben közzétett jelentése, amely számos kritikus problémára hívja fel a figyelmet.
A beszámolóból számtalan részlet derül ki a Don't Nod belső működéséről, és a szakszervezet már meg is kongatta a vészharangot, hiszen több kulcsfontosságú tényező hátrányosan hat a cég munkatársaira. Többek között a stúdió vezetői gyakran egymásnak ellentmondó iránymutatásokat adnak a dolgozóknak, a határidőket figyelmeztetés nélkül változtatják, az alkalmazottakat pedig szórványosan úgy mozgatják egyik helyről a másikra, hogy nincsenek hosszú távú elképzeléseik a projektekről. Nem véletlen, hogy a "fárasztó átszervezések" teljesen kimerítik a dolgozókat, többen betegszabadságra mentek.
Ami pedig a legmagasabb szinten hozott döntéseket illeti, a fejlesztők csak 30 perccel a nagyközönség előtt értesültek a Banishers legutóbbi csúszásáról, ami remekül példázza az átláthatóság hiányát és a vállalaton belüli ingadozó iránymutatásokat.
A szakszervezet jelentésében kitértek arra is, hogy a Jusantot fejlesztő csapatot bezárták és szétosztották más projektekhez, mivel a meditatív hegymászó játék nem teljesített jól a kasszáknál.
Egy alkalmazotti felmérésből kiderült, hogy a dolgozók 30 százaléka nem ajánlja a munkahelyet másoknak, és ami a legfájóbb, a munkatársak fele nincs megelégedve a Don't Nod vállalati stratégiájával. A vezetés válasza erre az, hogy "homokba dugja a fejét" és figyelmen kívül hagyja a szakszervezet véleményét.
Hiába voltunk mi is oda a Banishers: Ghosts of New Edenért, a fentiek tudatában mégis aggódunk a francia stúdióért - kétségtelen, hogy markáns változásokra lesz szükség a jövőben.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.