Nem kedvelik a játékosok a Skull and Bonest

  • Írta: pandaril
  • 2024. február 19.
  • Hír
Link másolása
A Ubisoft AAAA live service játéka a kritikusok részéről sem kapott túlzottan jó értékeléseket, azonban a játékosok nem kegyelmeztek a kalózos kalandnak Metacritic oldalán.

A francia kiadó 10 évnyi fejlesztés után végre kiadta a nyílt világú, kalózos multis játékát, az eredetileg az Assassin's Creed: Black Flag spinoffjának szánt Skull and Bonest, azonban úgy fest, hogy messze nem sikerült olyan jó rajtot vennie, mint amilyenre számítottak a Ubisoftnál. Talán az sem segített a sokszor elhalasztott játék megítélésén, hogy a kiadó feje az első AAAA-játékként hivatkozott a 70 dolláros, egyébként számtalan mikrotranzakciót és battle passt tartalmazó játékra.

Hogy hányan játszanak vele így, pár nappal a megjelenés után, nagyon nehéz megmondani, mivel a Skull and Bones nem elérhető Steamen, viszont a Metacritic oldalán már jó pár kritika és felhasználói értékelés is olvasható. Kritikusi értékelések terén a PC-s verzió teljesít a leggyengébben a maga 64 pontjával, de a legjobb PlayStation 5 verzió is csak 72 pontig jutott eddig. A játékosok viszont nem voltak ilyen elnézőek, és 292 vélemény alapján kemény 2.9 pontra értékelték a játékot a 10-ből. Érdekesség, hogy ebben a kategóriában az Xbox Series-verzió teljesített a legjobban a maga 4.1 pontjával. Érdemes azért megjegyezni, hogy a két konzolplatform esetében az értékelések száma eltörpül a PC-s verzióéhoz képest, így messzemenő következtetések ezek alapján levonni nem érdemes.

Az értékelések alapján a legtöbb játékos problémája az volt, hogy a Black Flaghez képest a játék unalmas, repetitív és hiányzik belőle egy jó történet. Kérdés persze, hogy egy dedikáltan live service játék kapcsán miért várja el valaki, hogy egy izgalmas sztorit kapjon, viszont az alapvető játékmechanikák is megosztják az értékelőket (egyeseknek tetszenek a tengeri ütközetek, mások számára zavaró, hogy egy kalózos játékban, ahol kalózokkal vagyunk, nem tudunk úszni).

4.
4.
Doomsayer
Most lehet, hogy nem AAAA Live Service játék a Final Fantasy XIV, hanem "csak" MMORPG - de azt majdnem mindenki a sztori miatt játssza és nem győzik az egekbe dícsérni. A játékosközösség bizonyos része eleve kizárólag single player abban a játékban (ami ismét: MMORPG), mert még a dungeon-öket is lehet már egyedül csinálni benne a sztoriban szereplő karakterek gép által irányított társaságában. De az a durva, hogy még ezek mellett is nagyon sok jót lehet mondani róla, amit a Skull and Bones-ról nem. A lényeg, hogy még egy MMO-nál is kiemelkedően fontos a jó sztori, de amúgy is egy 70€-s multis játék se már olyan legyen, hogy van egy térkép párféle kereskedővel, meg lehet lőni egymást.

Egyébként infó a FFXIV kapcsán: holnap után 21-én indul az ingyenes nyílt béta Xbox-on a későbbi start előtt. Bill+egérrel is irányítható konzolon is (és nyilván gamepad-del is PC-n is).
3.
3.
silkgoat
Mi az hogy nem kell a live service jatekba jo tortenet? Azert a legtobb MMORPG megoldja ezt, de ott van pl a Warframe ami szinten elegge odatette magat ha a vilagepitesrol es story-rol beszelunk. Ott is grindolni kell, de valahogy a tortenetmeseles meg a frakciok elviszok a hatan, es meg evek utan sem lesz unalmas (nem is ertem magam :D)
2.
2.
xanatos0911
“Kérdés persze, hogy egy dedikáltan live service játék kapcsán miért várja el valaki, hogy egy izgalmas sztorit kapjon…”

Őő… miért ne? Az csak plusz pont es segit jobban megszeretni a jatekot is. Most oszinten, ha valaki vagy akar a Gamekapocs teszteli a jatekot akkor a negativumok kozott tuti ott lesz a gyenge story. Live service ide vagy oda, egy jo tortenet pozitiv, egy unalmas tortenet pedig negativ hatassal van a jatekosra (ram legalabbis tuti).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...