A Ubisoft vezérigazgatója szerint kvadrupla-A-s játék a Skull and Bones
- Írta: osan
- 2024. február 9.
„Meglátjátok, hogy a Skull and Bones egy teljes játék... Egy nagy játék és úgy hisszük, hogy az emberek látni fogják, mennyire hatalmas és kész játékról van szó. Szóval ez egy teljesen tripla-A-s játék, egy kvadrupla-A-s játék, ami profitot fog hozni hosszú távon...” – felelte Yves Guillemot egy befektetői megbeszélés során arra a feltételezésre válaszolva, miszerint a játék ára limitálhatja a játékosközösséget.
Még a 2017-es E3 során jelentették be a játékot – ami, ha minden igaz 2013 óta áll fejlesztés alatt – és az első, 2018-as megjelenési dátum óta már többször csúszott, mint azt érdemes lenne számontartani. Az eredetileg az Assassin’s Creed IV kiegészítőjeként bejelentett kalózjáték sok eleme megváltozott már azóta, viszont az alapok, a kalózkodás megmaradt, és ha minden igaz, február 16-án bele is vethetjük magunkat a tengeri lét mivoltába, ahogy ezt a launch trailer is mutatja.
A játék körül egy viszonylag pesszimista légkör alakult ki az évek során, ez betudható a „kalandos” fejlesztésiidőnek is, de akár a live service játékok megítélésének is, ami mostanság szinte már szitokszóvá nőtte ki magát olyan alkotásoknak hála, mint a Suicide Squad-játék vagy a Gotham Knights.
Csüggedni viszont nincs okunk, hiszen Guillemot elmondása szerint a játékban „megvan a potenciál, hogy egy új ’élő élményként’ határozza meg magát hosszú távon.”
Life is Strange, Plague Tale, Sifu, Ready or Not, Helldivers 2.
Tipikusan a 40 dollár körüli kategória.
Hívhatod őket indie játékoknak, de azért érdemes megkülönböztetni őket, mert indie játék egy Super Meatboy, egy Goose game, egy Hotline Miami is, de más méretű a fejlesztés.
Ezek nem kőbe vésett kategóriák, néha csak marketing szöveg, viszont van amikor szükség van új szavakra, kategóriákra, ha a meglévők nem írják le elêg pontosan az adott fogalmat.
A GTA V-re azért mondogatták, hogy AAAA, mert egy átlag AAA játék költségének, munkaóráinak a többszörösét költötték rá.
A hírben a kiragadott mondat is erre vonatkozott, hogy teljesárú lesz-e a Skull and Bones? És erre mondta a csóka, hogy persze, hiszen AAA vagy AAAA a játék - a cégnek, és így a részvényeseknek legalábbis annyiba került.
Kar, hogy a sz@r az akkor is sz@r marad de persze hajra, bizonyitsak be majd most a kiadaskor hogy nagyot tevedek.
Ettől függetlenül logikus lehet, ha így gondolja valaki, hogy minél több az A, annál nagyobb a minőség, mert a felbontásban is a minél több K és megapixel, számításban a minél több terraflop, stb, a jobb. Meg autóknál is a supercar -> hypercar -> megacar satöbbi... De a játékoknál ez nem így van. Azok vagy indie, vagy AAA játékok.
Ami meg a játékot illeti, egy órányi demó után grafikában és tartalomban a Black Flag sokkal szebb, szerethetőbb, és organikusabb volt, és azt legalább nem tömték tele idegesítő, arcbamászóan-erőltetetten KALÓZ NPCkkel. (Komolyan minden párbeszédnél úgy érzem, hogy az adott NPC az időmet vesztegeti, annyira erőlködik h minél több scurvy rat meg piss meg bloated corpse meg ilyen hülyeség legyen a mondandójában.) A multiplayer részt meglátjuk, de PS5ön, játékosként (és nem vezérigazgatóként vagy szemellenzős-öltönyös befektetőként) nézve semmi kiemelkedő nincs a Skull and Bonesban. Ez így a kezdetek alapján alig-alig AAA cím, AAAA-nak meg végképp nem mondanám.
Ne csinálj céget :) Amúgy meg írtam is hogy attól függ mit nézünk. Üzleti szempontból ( a befektetőknek nyilatkozott ! ) tök mellékes hogy mekkora technológia újítás / mennyire összetett, ha nem hozza a számokat. A CP pl. amit emlitettél, a végén ilyen szempontból mégis siker., a nagy blama ellenére is.
AAAA-nak lehet mondani a GTA V-öt, a Red Dead Redemption 2-t.
Költségben ez a kategória volt a Cybepunk is, art design, és a hype is megvolt, meg a beígért technikai ugrás (rtx), de aztán elhasalt a minőségen meg, azon hogy kiadták a korábbi generációra is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.