A Diablo IV legújabb szezonja rengeteg tartalmi újdonságot hoz, ám ezekre április elejéig még várnunk kell. Igen ám, a Blizzard azonban már holnap élesíti az 1.3.5-ös rendszámú frissítést, ami komoly grafikai újdonságokkal vértezi fel az ARPG-t: érkezik a ray tracing, részletesebb lesz az ambient occlusion és több karakter új kontaktárnyékot kap!
A ray tracing, azaz a sugárkövetés a kül- és beltéri árnyékolást, illetve a tükröződő felületeket is érinti majd. Sanctuary jelenleg is gyönyörű világát járva jóval valósághűbb, lágyabb árnyékokat láthatunk majd, melyek sokkal természetesebben szóródnak a környezeti felületekre. Emellett a víztócsákban és más tükröződő felületeken is jóval hitelesebben jelennek majd meg az olyan dinamikus modellek, mint a karakterek vagy a varázslatok. A fentiek végeredménye valahogy így fest majd:
A ray tracing azonban csak egyetlen adaléka a valósághű árnyékolásnak. Az ambient occlusion hasonlóan fontos szerepet játszik, főleg akkor, ha a háromdimenziós tárgyak mélységérzetéről van szó. A mélyebb környezeti árnyékolás, illetve a dinamikos karakterek kontaktárnyékainak megfelelő megjelenítése szintén sokat hozzáad az átfogó látványhoz:
A konzolosok számára pedig külön jó hír, hogy ők sem maradnak ki a fentiekből! PC-n természetesen minden újabb látványeffektet megtalálunk a ray tracing-opciók és az Ultra-beállítások környékén, Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön viszont egy külön "Enhanced Visuals" opció kerül a beállítások közé. Érdemes azonban tisztában lenni vele, hogy ezzel 30 fps-es sebességre korlátozódik a játékunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.