Befutottak az első vélemények a Hellblade 2-ről

  • Írta: pandaril
  • 2024. április 4.
  • Hír
Link másolása
Jó eséllyel az év Xbox-játékát tisztelhetjük a Ninja Theory alkotásában. Közben kiderült, hogy a játék rendezője már nincs a csapatnál, ám hivatalos bejelentés még nem történt.

Az évekig tartó fejlesztés után idén május 21-én végre újra Senua bőrébe bújhatunk, hogy bosszújában segítsük a pszichózisban szenvedő viking nőt. Az első vélemények, élmények is befutottak a játékkal kapcsolatban az alapján a 45 perces kivonat alapján, amit a Ninja Theory biztosított a nagyobb külföldi lapoknak.

A hangulat és a horror atmoszféra, ahogy az eddigi trailerek alapján is sejthető volt, a folytatásban is nagyon erős lesz. Ami újdonság, az a harcrendszer átdolgozása lesz, ami sokkal dinamikusabb és egyben nehezebb is lett, igaz, épp csak belekóstolhattak az újságírók. Sem az IGN, sem pedig a GameSpot munkatársa sem nevezte soulslike-nak a játékot, viszont a Hellblade 2 mindkettejük szerint nehéz, a hárításhoz pontosnak kell lennünk, az ellenfelek pedig könyörtelenül kihasználják majd, ha hibázunk. A GamesRadar a játék mesteri hanghatásait emelte ki, így nemcsak a szemünknek lesz lebilincselő élmény a játék, hanem a fülünknek is.

Ahogy az első rész, így a folytatás is egy erős fókusszal rendelkező, lineáris, történet központú játék lesz a Polygon szerint, ami vélhetőleg nagyban hozzájárul majd az egyébkénti történet erejéhez. A Polygon cikke azért is érdekes, mert náluk ütközött ki Tameem Antoniadesnak, a játék rendezőjének hiánya, aki nem vett részt az eseményen. A lap kérdésére reagálva az Xbox később megerősítette, hogy a rendező elhagyta a fejlesztőstúdiót. Tameem Antoniades a Ninja Theory egyik alapítója, stúdiónál töltött több mint 20 év alatt olyan játékokon dolgozott, mint a Heavenly Sword vagy a DmC: Devil May Cry. Távozását sem ő, sem az Xbox, sem pedig a fejlesztőstúdió nem jelentette még be hivatalosan.

31.
31.
DragonBleacPiece
Witcher 3 mikor megjelent 1024x768-ban tudtam csak játszani, lowon minden meg külön low config tweakekkel, de végiglovagolni Novigradon ígyis hatalmas élmény volt, hiába nem az ,,elvárt" módon és beállításokkal toltam, szóval nem igazán volt fontos a hyper aliasing, saturated bloom és chromatic aberráció. De ha lett volna egy atomerős gépem, egy 8k RT lövöldözős game ahol egy jobb oldalt lebegő AK47-el kell fotórealisztikus terroristákat kinyírni és a Góbi-sivatag kopár vidékéről túszokat kimenekíteni nem hiszem hogy túl sokáig maradt volna a feltételezett gépemen. Ez a Seuna egy sétaszimulátor ahol a trükk hogy az okádék grafikai effektek és altató játékmenet az őrülettel van magyarázva, örülhetünk neki hogy nem a székrekedést vették fő játékmotívumnak mert akkor azon nem segítene a 16k se. De ettől függetlenül tetszene nekem is a ,,jó" grafika játékokban, csak mai modern világban a játékmenet rovására megy, nincs brutál jó hipervalós grafika és élvezetes játékélmény együtt..de van szép, a játékmenethez illő művészi megvalósítású grafika. Pl Hollow Knightban vagy Rayman Legendsben se zavar ha meghalok 50x mert a visszaúton a lelkekhez gyönyörködhetek a világban.
30.
30.
Tuhajohn
Szerintem a grafika nagyon is fontos egy játékban. Csak nem a realisztikus nagyon részletes grafikára kell gondolni, hanem a művészi megvalósításra. Például ott van a Forspoken. Igaz, hogy az egész játék borzalmas, de a grafikája az életkedvét is elveszi valakinek annyira lélektelen az egész. Szóval szerintem hangulatteremtéshez a grafika is ugyanolyan fontos része egy játéknak, mint bármi más.
25.
25.
Doomsayer
#22: Hát lehet, hogy olyat látott, hogy rámondták, hogy RT, aztán csak valami elfuserált RTAO volt a cuccban, de a többi sima raszter volt.
24.
24.
Doomsayer
#20: Én a sima 3080-at ajánlom azok közül medium grafikához.
23.
23.
Chdz
#20: Hát 4K-ra mindenképp 80+ kellene, de amúgy meg egy 4080S kéne, hogy a 4K-t azé ki is hajcsa.. Én inkább azért játszok WQHD-n azt olcsóbban kihajtod.
21.
21.
Chdz
#18: Én egy szar grafikájú játékot néha jobban élvezek, mint egy atomcsillámpónit, ha maga a játék megfog (V Rising, Cultic, Wrath: Aeon of Ruin) sokkal jobban leköt, mint bármelyik új, csak legyen jól összerakva. Viszont, ha jó a graf annak sem mondok nemet, mellé még jól is néz ki.
20.
20.
csoki0619
Srácok ha már ez a téma: épp videokártya vásárlás előtt állok, használt piacon nézelődök. Szerintetek a 3ezres szériából melyik éri meg legjobban? 4k-s tv-n megy a gép. Nem ultra setting a cél, de azért médiumon futtasson két-három éves játékokat. A 3070 már egész jó áron mozog használt piacon, de nézegettem 3080ti-ket is, talán hosszú távon az érné meg jobban, annyi h majdnem dupla annyiba is kerül. Nézegettem 3060-at, de talán az már kevés lesz a 4k-hoz.
18.
18.
Doomsayer
Egyrészt egyetértek ezzel a dologgal, hogy nem a grafika egy jó játéknak a legfontosabb része. Ha belegondolok, hogy pl a Fire Emblem Three Houses-szel volt olyan nap, hogy 11 órát toltam egy seggel és ott ettem, meg ittam a TV előtt, annyira izgalmas és jó volt... Aztán meg lehet nézni, hogy néz ki, meg hogy milyen grafikai megoldások vannak benne és még emellett is hányszor tud bezugni 25 fps alá a játék ...

De van az éremnek a másik oldala is, mégpedig az, hogy a grafika fontos része egy játéknak. Ha nem is a legfontosabb, de azért fontos. És ezt most nagyon ne vegye magára, akinek nem inge, de van egy olyan vetülete is ennek a dolognak, hogy vannak, akik a grafikát mindig félresöprik, hogy "nem kell", de ezen hozzászólók egy része igazából nem látott, tapasztalt és élt meg egy jó játékélményt egy atom jó és hozzá atom jó grafikájú játékkal. Tehát, érted, nem volt az, hogy a Witcher 3 megjelenésénél első nap full grafikán megélni egy csodát, amilyet még nem látott, vagy nem volt az, hogy ugyan ez CP2077 első nap full Ray Tracing és hatalmas lopakodás és pillázás, amíg a többiek a neten pusztulnak.

De ugyan így TLOU2, HFW, akinek tetszettek ezek és első nap: az a grafika? Lehetne folytatni bármilyen, már említett Crysis-szel, meg mindennel, de igenis számít a jó grafika, ha maga a játék is jó.

Tehát az, hogy brutál graf nélkül is lehet jó egy játék és lehet jól játszani az totál igaz... De ez nem jelenti az, hogy minden játéknak kötelező rondának lennie, vagy hogy ha rondább lenne, akkor jobb lenne.

És ki mondja meg *előre* 7800X3D és 4090 nélkül, hogy ez a Seuna 2 jobb lett volna szar grafikával 60 fps mellett? Mert aki ezt megmondja most, annak ne higgyetek el semmit sem a gaming-ről.
14.
14.
Chdz
#13: Egy 4060Ti nem is 4K kártya, az inkább a 80+ liga, de inkább majd az 5090 lesz az első olyan konstans kártya, ami upscaler (dlss, fsr, xe) nélkül is 60 fps-ben tarthat egy mai modern játékot még aktív RT-vel is. DLSS, frame-gen, meg kitudja milyen újítással még, a határ a csillagos ég. Egyébként, mint elsimítás, a DLAA gyönyörű képet adna, szerintem a legjobb AA eddig, csak a legerőforrásigényesebb is. A köv gen-nel remélem ez is gyorsulni fog.
13.
13.
Grabowsky30+
4060ti meg a 16gb ram az 1080p-re simán elég, 1440p-re már kompromisszumos beállítás kell ha 60fps a cél! 4k-zni egy ilyen gépen indie játékokkal 5-10 éves játékokkal, vagy néhány ritka kivétellel aminek nagyon nagyon jól sikerült az optimalizációja (mondjuk ilyet most egyet sem tudok mondani) tudsz játszani 60fps-el! Nyilván ha renderelést leveszed meg dlss performance-ra rakod az sokat segít, de az nem natíve 4k.
10.
10.
Grabowsky30+
Mai AAA-s játékok 4k 60fps-el futtatásához dlss nélkül, és 100% rendereléssel olyan pc kell amiből veszel legalább 4-5db ps5-öst vagy xboxsx-et. Ennek fényében elég furcsa ezektől a gépektől elvárni, hogy ezt tudják!
8.
8.
Yanez
Az az igazság gyerekek, hogy ez az fps szám b*ziság csak akkor zavaró és szembetűnő leginkább, amikor hirtelen váltogatunk egyikről a másikra. Máskülönben, ha csak az egyikkel tolod, olyan hamar hozzászokik a szemed, mint macska a bilihez. Online játékoknál talán már érezhető lehet egy kicsit a 60 hiánya, de single címeknél... meh.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...