Egyre szervesebben építi be a Google a mesterséges intelligenciát egyik fő termékébe, a keresőbe. A cég friss bejelentése szerint jelentősen kiterjeszti az AI Overview funkció elérhetőségét, ami nem csak világszerte minden internetező számára láthatóvá válik, de még a Google-fiókba való bejelentkezés sem lesz feltétel a használatához, tehát lényegében bárki olyan játszi könnyedséggel használhatja az AI-keresőt, mintha csak az eddig ismert sima keresővel kutatna információt. A tavaly nyáron bejelentett AI Overview-t eleinte kísérleti és korlátozottan elérhető funkcióként lehetett tesztelni az elmúlt hónapok során.
A Google keresőélmény kibővül egy úgynevezett AI Mode nevű móddal is, ami a ChatGPT Search funkciójához hasonlóan lényegében egy keresésközpontú chatbot, amivel hosszabb beszélgetések folytathatók egyes témakörökben. Ez egyelőre még csak tesztüzemben kerül bele a szolgáltatásba, és a Google One AI Premium csomag előfizetői vehetik használatba, akiknek manuálisan kell engedélyezniük a funkciót.
Az AI Mode egy külön fülként jelenik meg használt eszköztől függően a desktopos keresőben, vagy a mobilos Google alkalmazásban, hasonlóan a Képek és Hírek kategóriákhoz. A felhasználó a lekérdezés beírása után egy generált választ kap hivatkozásokkal együtt, a Google keresési indexében szereplő összes tartalomból dolgozva. A felhasználói élmény így nagyban hasonlít a Geminihez és a többi chatbothoz, de a cég hangsúlyozza, hogy a „keresés-specifikus” modell lényege, hogy a funkció hatékonyabban dolgozik valós időben szolgáltatott adatokkal is, mivel közvetlenül a webbel interaktál.
Mindez annak is a bizonyítéka, hogy a Google stratégiájában is egyre komolyabb szerepet töltenek be az AI-funkciók. További részletek a HWSW-n.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.