A tavalyi év legkiemelkedőbb szerepjátékához megérkezett az első letölthető tartalom. Az Operation Anchorage azon túl, hogy rövidke játékidővel bír, a korábbi koncepciótól teljesen eltérő játékmenetet kínál. A DLC-t úgy kell elképzelni, mint egy beépülő harci szimulátort az alapjátékba, feladat pedig nem lesz más, mint a kommunista Kínától visszafoglalni Alaszkát.
Tíz dollár, az akkor is tíz dollár marad, vagy, ahogy tetszik 800 Microsoft pontba fáj a tartalom levadászása az internetről, s tekintettel arra, hogy szűken 370 MB-ot foglal el a merevlemezen, el lehet gondolkodni azon, hogy megéri-e a némi plusz. Rajongóknak mindenképp, de figyelembe kell venni azt, hogy a Bethesda eltér az eddig megszokott játékmenettől, nem képezi szerves részét a történetnek, bármikor visszatérhetünk egy újrajátszásra az Anchorage világába, ugyanakkor küldetésfolyam nincs szinthez kötve, újoncok magukhoz hasonló kaliberű ellenfeleket kapnak majd az arcukba, így érdemes a későbbiekben egy táposabb karakterrel is visszatérni, s így már a kihívás is üdvözítőbb lehet. A kreatív lehetőségek hívogatóak, de ha túl leszünk rajta csak pislogunk: „- Csak ennyi volt?".
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163179_normal_dlc1.jpg)
Négy új küldetés lesz a jutalmunk, melyek sorrendben követik egymást, Gamescore vadászoknak pedig négy achievement érhető el, összesen 100 megszerezhető pontért, a szokásos új fegyvereken és ruházaton felül. PC-n a telepítés is kisebb bonyodalmakkal jár: tudvalevő a csomag csak a legfrissebb patch megléte esetén hajlandó elindulni, ám a magyarországi valamint a lengyel példányok nem kompatibilisek a nemzetközi javítással, így hosszas keresgélés után találtam csak meg a megfelelő foltot, ami után végre működésre bírtam az expanziót. A Data Files menüpontban aktiváltam a plugint, aztán feltárult újra Capital Wasteland, ott ahol abbahagytam a kalandot a nukleáris utópiában.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163180_normal_dlc2.jpg)
Elsőre semmi változást nem érzünk, a táj ugyanaz, új küldetés sem jelenik meg a Pip-Boy-unkon, ám amint belépünk Rivet City-be, rögtön egy figyelmeztetés üti meg a fülünket: új rádiójelet észleltek Capital Wastelandon, de inkább tűnik vészjelzésnek, mint tudósításnak. Nosza keressük meg a Brotherhood Outcast egyik csapatát, akik rábukkantak egy különös technológiára, ám most baj van – mivel az utolsó szobában bennrekedt egy csapatuk. A szimulátorba, amelyet korábban elit katonák kiképzésére használtak, most be kell lépnünk, hogy kiderítsük mi a gebasz oka. A szimulált ütközetben pedig Alaszkát kell megszabadítanunk a megszálló kommunista Kínától, amikor még minden szép volt, nem égette le a radioaktív felhő a lakosság arcát.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163181_normal_dlc3.jpg)
A Pip-Boy interfészében férhetünk hozzá az ütközethez, ám még mielőtt mindenki önfeledt mókázásra számít, leszögezem, hogy ha a szimulátorban meghalunk, akkor a való életben is. Az új terület pedig teljesen eltér a barnásszürke, kopár és sivatagos Wastelandtól: Alaszka ropogós hóval borított világát a fagy uralja, lankás emelkedők és fenyvesek tarkítják, a magasban pedig mindig kék az ég. Szinte már üdítő a természet illata, ám ez csak addig tart, míg először tűzet nem nyitnak ránk. S ebben a DLC-ben erőteljesen a harcon lesz a hangsúly, a békés turizmust elfelejthetjük. Ugyan kevésbé agresszívebb karaktereknek lehetőségük van a lopakodásra is, de ez mégis csak a lövöldözésről szól – s mivel szimulátor, a korábban megszokott inventoryhoz sem férünk majd hozzá.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163182_normal_dlc4.jpg)
Fegyvereink azok közül kerülnek ki, amiket a küldetésben zsákmányolunk. A legdurvább egyértelműen a Crysis-es körökben sem ismeretlen Gauss puska, amivel gyakorlatilag darabokra szaggathatjuk ellenségeinket, vagy az AFAK az említésre méltó még. A csetepaték pörgősek, s némi szakértelemmel könnyedén abszolválhatóak is, ám vannak a kínaiaknak elit csapatai is, nevezetesen a Dragoons bandája, akik mesterei a lopakodós harcmodornak, bizony párszor a világ végére kívántam őket (ja, hogy ott vagyunk, bocsi).
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163183_normal_dlc5.jpg)
A Chimera páncélosa is megizzasztott, néha már egy kevés dumcsinak is örültem volna az NPC-kel, nos erre igen kevés alkalmunk lesz, legtöbbször megyünk előre és darálunk, a vége felé már csapatosan is, bár az intelligencia azért nem könnyítette meg a helyzetemet többedmagammal sem. Az ellenfelek holttestei egy villanás kíséretében eltűnnek, emlékeztetve arra, hogy ez nem az igazi valóság. Nem pakolhatunk fel lőszert, stimpakokat nyakra-főre, sűrűn kutakodnunk kell muníció után. Sunyizós beállítottságúaknak bizonyára jól jön az az új perk, ami a Cover Ops névre hallgat, amellyel a zártörés, a Science és a Small Arms képzettségeket turbózhatjuk fel. Zsákmányolható még a kínaiak Stealth Armor-je, amivel álcázási mutatóinknak adhatunk +15-ös bónuszt. Közelharcra gyúróknak ideális még Shocksword kardja, ami az alapsebzést megbolondítja egy kis elektromossággal is.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163184_normal_dlc6.jpg)
Mivel a Fallout 3 olyan tényleges kiegészítő lemezt nem kap, mint az Oblivion a Shivering Isles esetében, csupán hasonló letölthető tartalmak ütik majd a rajongók markát. Az egész kaland három óránál többet nem emésztett fel nálam, kicsit húztam is a számat – RPG mániákusoknak talán nem is tetszik ez a fajta FPS stílus, amiért majd' 3000 forintot kell kicsengetni. Lövöldének kitűnő, az új eszközök sem utolsóak – grafikai téren ugyan a havas táj más stílust képvisel, javulásnak semmi nyoma, régi technikai bugok sem tűntek el.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163185_normal_dlc7.jpg)
Az Operation Anchorage egy kitűnő küzdelem, ami pont akkor ér véget, mikor igazán belejöttünk volna. Kár, mi több a PS3 tulajok erről lemaradnak. Hamarosan jön a The Pitt című küldetés, valamint az igazi csemege, a Broken Steel, amelyben a szintlimitet 20-ról 30-ra emelik, új befejezéssel, így a kaland nem szűnik meg, szabadon bejárhatjuk az egész Wastelandet, jólesően figyelhetjük a döntéseink következményeit évek múltán is.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163179_normal_dlc1.jpg)
Négy új küldetés lesz a jutalmunk, melyek sorrendben követik egymást, Gamescore vadászoknak pedig négy achievement érhető el, összesen 100 megszerezhető pontért, a szokásos új fegyvereken és ruházaton felül. PC-n a telepítés is kisebb bonyodalmakkal jár: tudvalevő a csomag csak a legfrissebb patch megléte esetén hajlandó elindulni, ám a magyarországi valamint a lengyel példányok nem kompatibilisek a nemzetközi javítással, így hosszas keresgélés után találtam csak meg a megfelelő foltot, ami után végre működésre bírtam az expanziót. A Data Files menüpontban aktiváltam a plugint, aztán feltárult újra Capital Wasteland, ott ahol abbahagytam a kalandot a nukleáris utópiában.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163180_normal_dlc2.jpg)
Elsőre semmi változást nem érzünk, a táj ugyanaz, új küldetés sem jelenik meg a Pip-Boy-unkon, ám amint belépünk Rivet City-be, rögtön egy figyelmeztetés üti meg a fülünket: új rádiójelet észleltek Capital Wastelandon, de inkább tűnik vészjelzésnek, mint tudósításnak. Nosza keressük meg a Brotherhood Outcast egyik csapatát, akik rábukkantak egy különös technológiára, ám most baj van – mivel az utolsó szobában bennrekedt egy csapatuk. A szimulátorba, amelyet korábban elit katonák kiképzésére használtak, most be kell lépnünk, hogy kiderítsük mi a gebasz oka. A szimulált ütközetben pedig Alaszkát kell megszabadítanunk a megszálló kommunista Kínától, amikor még minden szép volt, nem égette le a radioaktív felhő a lakosság arcát.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163181_normal_dlc3.jpg)
A Pip-Boy interfészében férhetünk hozzá az ütközethez, ám még mielőtt mindenki önfeledt mókázásra számít, leszögezem, hogy ha a szimulátorban meghalunk, akkor a való életben is. Az új terület pedig teljesen eltér a barnásszürke, kopár és sivatagos Wastelandtól: Alaszka ropogós hóval borított világát a fagy uralja, lankás emelkedők és fenyvesek tarkítják, a magasban pedig mindig kék az ég. Szinte már üdítő a természet illata, ám ez csak addig tart, míg először tűzet nem nyitnak ránk. S ebben a DLC-ben erőteljesen a harcon lesz a hangsúly, a békés turizmust elfelejthetjük. Ugyan kevésbé agresszívebb karaktereknek lehetőségük van a lopakodásra is, de ez mégis csak a lövöldözésről szól – s mivel szimulátor, a korábban megszokott inventoryhoz sem férünk majd hozzá.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163182_normal_dlc4.jpg)
Fegyvereink azok közül kerülnek ki, amiket a küldetésben zsákmányolunk. A legdurvább egyértelműen a Crysis-es körökben sem ismeretlen Gauss puska, amivel gyakorlatilag darabokra szaggathatjuk ellenségeinket, vagy az AFAK az említésre méltó még. A csetepaték pörgősek, s némi szakértelemmel könnyedén abszolválhatóak is, ám vannak a kínaiaknak elit csapatai is, nevezetesen a Dragoons bandája, akik mesterei a lopakodós harcmodornak, bizony párszor a világ végére kívántam őket (ja, hogy ott vagyunk, bocsi).
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163183_normal_dlc5.jpg)
A Chimera páncélosa is megizzasztott, néha már egy kevés dumcsinak is örültem volna az NPC-kel, nos erre igen kevés alkalmunk lesz, legtöbbször megyünk előre és darálunk, a vége felé már csapatosan is, bár az intelligencia azért nem könnyítette meg a helyzetemet többedmagammal sem. Az ellenfelek holttestei egy villanás kíséretében eltűnnek, emlékeztetve arra, hogy ez nem az igazi valóság. Nem pakolhatunk fel lőszert, stimpakokat nyakra-főre, sűrűn kutakodnunk kell muníció után. Sunyizós beállítottságúaknak bizonyára jól jön az az új perk, ami a Cover Ops névre hallgat, amellyel a zártörés, a Science és a Small Arms képzettségeket turbózhatjuk fel. Zsákmányolható még a kínaiak Stealth Armor-je, amivel álcázási mutatóinknak adhatunk +15-ös bónuszt. Közelharcra gyúróknak ideális még Shocksword kardja, ami az alapsebzést megbolondítja egy kis elektromossággal is.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163184_normal_dlc6.jpg)
Mivel a Fallout 3 olyan tényleges kiegészítő lemezt nem kap, mint az Oblivion a Shivering Isles esetében, csupán hasonló letölthető tartalmak ütik majd a rajongók markát. Az egész kaland három óránál többet nem emésztett fel nálam, kicsit húztam is a számat – RPG mániákusoknak talán nem is tetszik ez a fajta FPS stílus, amiért majd' 3000 forintot kell kicsengetni. Lövöldének kitűnő, az új eszközök sem utolsóak – grafikai téren ugyan a havas táj más stílust képvisel, javulásnak semmi nyoma, régi technikai bugok sem tűntek el.
![](/media/galeria/jatek/0/599/1170/163185_normal_dlc7.jpg)
Az Operation Anchorage egy kitűnő küzdelem, ami pont akkor ér véget, mikor igazán belejöttünk volna. Kár, mi több a PS3 tulajok erről lemaradnak. Hamarosan jön a The Pitt című küldetés, valamint az igazi csemege, a Broken Steel, amelyben a szintlimitet 20-ról 30-ra emelik, új befejezéssel, így a kaland nem szűnik meg, szabadon bejárhatjuk az egész Wastelandet, jólesően figyelhetjük a döntéseink következményeit évek múltán is.
Az Operation Anchorage DLC értékelése: 8.2 pont
Kapcsolódó cikkek
Tk a witchernek is dlc-nek nevezhető az a két küldetéstörténete?! Na jó ez költői kérdés volt. (gondolom igen)
fura ez a kifejezés (DLC) Pc-re:)
már lassan nem lesz kiegészítő sem. apropó: fallout 3-hoz lesz e kiegészítő? vagy maradnak a tucatnyi dlc-éknél, azaz letölthető tartalmak mellett a bethesda srácai?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.