A PC-s játékosok már jó ideje nem hallhattak a Kingdom Under Fire sorozatról, s mikor megtehették sem valószínű, hogy sok részletet memorizáltak róla. Az első epizód egy számítógépekre kiadott stratégiai játék volt, mely ugyan tartalmazott jó ötleteket, de messze sem volt azon a szinten, hogy egy napnál tovább foglalkozzunk vele.
Konzolra gémer!
Legalábbis mi, PC-s játékosok nem. A később megjelent Xboxos változatok ugyanis meglehetősen jó visszhangra leltek a játékosok között, s így a legutóbbi, már Xbox 360-ra megjelent Circle of Doom után a fejlesztők elérkezettnek látták az időt egy valódi második rész kiadásához. A KUF 2 előtt tehát nagyon komoly feladat áll: meg kell győznie a multiplatform közönséget, hogy igenis létezik jól összerakott akcióalapú stratégiai játék, ami a mostani felhozatalban bevallhatóan nem könnyű.
Mielőtt azonban komolyabban is belemerülnénk a játék ismertetésébe, nem árt tisztázni, hogy bár a fejlesztők csak simán KUF 2-nek keresztelték játékukat, szellemiségében inkább az xboxos (s egyben legnagyobb sikert arató) The Crusadersre hajaz majd a program. A történet szerint a Circle of Doom hősei, Regnier és Kendal nagy nehezen megszöktek Encablossa sötét dimenziójából, ám ez járt egy kellemetlen, előre nem látható mellékhatással. Hazatérve, kétségbeesve veszik tudomásul, hogy 150 év telt el az encablossai háború óta, s hogy világuk most a sötét erőből született mutánsok hadainak terrorja alatt nyög. A feladat tehát adott: rendet kell rakni, méghozzá a legstílusosabb, legtöbb csatával és vérengzéssel járó módon. A sztoriban több, rég nem látott karakter is vissza fog köszönni, plusz a fejlesztők szerint Kendalnak minden eddiginél fontosabb szerep jut a végkifejletben.
Csatazaj
A játékmenet a stílus miatt kissé megváltozik, s a fejlesztők igyekeznek a legjobbat kihozni a jelenlegi hardvergenerációból. A lényeget a hatalmas csatákra helyezik, és itt ezt biz szó szerint kell érteni, mert az új motor ezúttal több száz katona egyidejű lekaszabolását teszi lehetővé, mindezt akár online is, sőt, a KUF 2 az Interneten fogja leginkább otthon érezni magát. A játék afféle MMO stílusban is játszható lesz (a készítők szeretik ezt MOARTS-nek nevezni, de erre inkább nem pazarolnám a karaktert), ami úgy néz ki, hogy kapunk egy lemodellezett, hatalmas világtérképet, melyen hajókázva (az úgynevezett "anyahajónkon"), s a többiek hajójával találkozva kezdeményezhetünk online csatákat. 160 helyszínen vívhatjuk majd meg háborúinkat a legkülönfélébb játékmódokban (kapunk kooperatív küldetéseket, meglesz minden eddigi mód, és újdonságként feltűnik majd a várostrom), akár 15 kontra 15 fős összecsapásokban is. Impresszíven hangzik, az biztos, kíváncsi leszek, hogy oldják meg mindezt, pláne annak tudatában, hogy egy szerveren összesen tízezer (!) regisztrált játékos lehet jelen egyszerre!
Az eddigi két oldal (az emberek szövetsége és a Sötét Légió) mellé belép az Encablossa is, rengeteg új egységgel, melyek minden eddigitől különbözni fognak. A harcok most is a hősegységekre épülnek, de a hack 'n slash elemek háttérbe fognak szorulni az RTS stílussal szemben. A ma már szinte kötelező RPG behatások itt sem fognak hiányozni, azaz minden egyes katonánk (legyen az hős, vagy sima baka) tapasztalati pontokat szerez a csaták során - akár netes, akár egyszemélyes, vagy épp skirmish játékról legyen szó. A készítők sok-sok skill megszerezhetőségével kecsegtetnek, s akárcsak egy RPG-ben, itt is teljesen személyre szabhatjuk majd hőseinket. Ahogy anno már a Warcraft 3 óta minden fantasy RTS-ben, itt is helyet kapnak a pályákon a varázstárgyak, melyeket megtalálva és felszerelve további extrákhoz juthatunk. Lesz tehát tartalom bőven.
Konverziók?
Érdekessége a KUF2-nek, hogy a konzolokra és PC-re tervezett változatok egész más alapokra épülnek. A számítógépes változat sokkal komolyabb hangsúlyt fektet a multiplayerre; mind az irányítás, mind az egész játékdesign az Internetre lett kialakítva. A konzolos változat ezzel szemben inkább az egyszemélyes módra támaszkodik, és a történetet erősen hősközpontú kampányban kívánja prezentálni. Manapság nem nagyon divat különbséget tenni a platformok között, pláne nem ilyen drasztikus módon, ám ennek ellenére szimpatikus a lépés, hisz az Endwar is jól példázza, hogy egy konzolos RTS milyen negatív visszhangot kaphat a hardcore PC-s játékosoktól.
A vadiúj FameTech 2 engine-nel megtámogatott anyag elképesztően jól néz ki, pláne ha figyelembe vesszük a hadseregek méreteit. Az összes karakteren millió shader feszít, a poligonszám valahol az egekben tanyázik, míg a fejlesztők égre-sörre esküdik, hogy mindez stabil 60 fps-sel szakít az összes mai konzolon. A PC-s változat gépigényéről egyelőre sajnos nincs semmi hír, pedig nem ártana, mert első ránézésre azt mondom, ideje kidobni a HD 3870-emet...
Summázás
Ennyi információ épp elég hozzá, hogy lássuk, különleges játék készül a srácok műhelyében. A megjelenés elvileg idén esedékes, noha a játék még nem lelt kiadóra, és az ilyesmi sosem jó ómen. Persze nem hiszem, hogy sokáig tart majd a vállalatok jelentkezése, noha igaz, hogy az egyedi stílus és megközelítés elrettentő lehet az olyan cégeknek, amelyek a tuti profitra mennek. Én mindenesetre bízom benne, hogy még idén harcolhatok az online csatamezőkön, több tucat társammal karöltve. Ha így lesz, biztosíthatlak benneteket, hogy beszámolunk az élményről!
Legalábbis mi, PC-s játékosok nem. A később megjelent Xboxos változatok ugyanis meglehetősen jó visszhangra leltek a játékosok között, s így a legutóbbi, már Xbox 360-ra megjelent Circle of Doom után a fejlesztők elérkezettnek látták az időt egy valódi második rész kiadásához. A KUF 2 előtt tehát nagyon komoly feladat áll: meg kell győznie a multiplatform közönséget, hogy igenis létezik jól összerakott akcióalapú stratégiai játék, ami a mostani felhozatalban bevallhatóan nem könnyű.
Mielőtt azonban komolyabban is belemerülnénk a játék ismertetésébe, nem árt tisztázni, hogy bár a fejlesztők csak simán KUF 2-nek keresztelték játékukat, szellemiségében inkább az xboxos (s egyben legnagyobb sikert arató) The Crusadersre hajaz majd a program. A történet szerint a Circle of Doom hősei, Regnier és Kendal nagy nehezen megszöktek Encablossa sötét dimenziójából, ám ez járt egy kellemetlen, előre nem látható mellékhatással. Hazatérve, kétségbeesve veszik tudomásul, hogy 150 év telt el az encablossai háború óta, s hogy világuk most a sötét erőből született mutánsok hadainak terrorja alatt nyög. A feladat tehát adott: rendet kell rakni, méghozzá a legstílusosabb, legtöbb csatával és vérengzéssel járó módon. A sztoriban több, rég nem látott karakter is vissza fog köszönni, plusz a fejlesztők szerint Kendalnak minden eddiginél fontosabb szerep jut a végkifejletben.
Csatazaj
A játékmenet a stílus miatt kissé megváltozik, s a fejlesztők igyekeznek a legjobbat kihozni a jelenlegi hardvergenerációból. A lényeget a hatalmas csatákra helyezik, és itt ezt biz szó szerint kell érteni, mert az új motor ezúttal több száz katona egyidejű lekaszabolását teszi lehetővé, mindezt akár online is, sőt, a KUF 2 az Interneten fogja leginkább otthon érezni magát. A játék afféle MMO stílusban is játszható lesz (a készítők szeretik ezt MOARTS-nek nevezni, de erre inkább nem pazarolnám a karaktert), ami úgy néz ki, hogy kapunk egy lemodellezett, hatalmas világtérképet, melyen hajókázva (az úgynevezett "anyahajónkon"), s a többiek hajójával találkozva kezdeményezhetünk online csatákat. 160 helyszínen vívhatjuk majd meg háborúinkat a legkülönfélébb játékmódokban (kapunk kooperatív küldetéseket, meglesz minden eddigi mód, és újdonságként feltűnik majd a várostrom), akár 15 kontra 15 fős összecsapásokban is. Impresszíven hangzik, az biztos, kíváncsi leszek, hogy oldják meg mindezt, pláne annak tudatában, hogy egy szerveren összesen tízezer (!) regisztrált játékos lehet jelen egyszerre!
Az eddigi két oldal (az emberek szövetsége és a Sötét Légió) mellé belép az Encablossa is, rengeteg új egységgel, melyek minden eddigitől különbözni fognak. A harcok most is a hősegységekre épülnek, de a hack 'n slash elemek háttérbe fognak szorulni az RTS stílussal szemben. A ma már szinte kötelező RPG behatások itt sem fognak hiányozni, azaz minden egyes katonánk (legyen az hős, vagy sima baka) tapasztalati pontokat szerez a csaták során - akár netes, akár egyszemélyes, vagy épp skirmish játékról legyen szó. A készítők sok-sok skill megszerezhetőségével kecsegtetnek, s akárcsak egy RPG-ben, itt is teljesen személyre szabhatjuk majd hőseinket. Ahogy anno már a Warcraft 3 óta minden fantasy RTS-ben, itt is helyet kapnak a pályákon a varázstárgyak, melyeket megtalálva és felszerelve további extrákhoz juthatunk. Lesz tehát tartalom bőven.
Konverziók?
Érdekessége a KUF2-nek, hogy a konzolokra és PC-re tervezett változatok egész más alapokra épülnek. A számítógépes változat sokkal komolyabb hangsúlyt fektet a multiplayerre; mind az irányítás, mind az egész játékdesign az Internetre lett kialakítva. A konzolos változat ezzel szemben inkább az egyszemélyes módra támaszkodik, és a történetet erősen hősközpontú kampányban kívánja prezentálni. Manapság nem nagyon divat különbséget tenni a platformok között, pláne nem ilyen drasztikus módon, ám ennek ellenére szimpatikus a lépés, hisz az Endwar is jól példázza, hogy egy konzolos RTS milyen negatív visszhangot kaphat a hardcore PC-s játékosoktól.
A vadiúj FameTech 2 engine-nel megtámogatott anyag elképesztően jól néz ki, pláne ha figyelembe vesszük a hadseregek méreteit. Az összes karakteren millió shader feszít, a poligonszám valahol az egekben tanyázik, míg a fejlesztők égre-sörre esküdik, hogy mindez stabil 60 fps-sel szakít az összes mai konzolon. A PC-s változat gépigényéről egyelőre sajnos nincs semmi hír, pedig nem ártana, mert első ránézésre azt mondom, ideje kidobni a HD 3870-emet...
Summázás
Ennyi információ épp elég hozzá, hogy lássuk, különleges játék készül a srácok műhelyében. A megjelenés elvileg idén esedékes, noha a játék még nem lelt kiadóra, és az ilyesmi sosem jó ómen. Persze nem hiszem, hogy sokáig tart majd a vállalatok jelentkezése, noha igaz, hogy az egyedi stílus és megközelítés elrettentő lehet az olyan cégeknek, amelyek a tuti profitra mennek. Én mindenesetre bízom benne, hogy még idén harcolhatok az online csatamezőkön, több tucat társammal karöltve. Ha így lesz, biztosíthatlak benneteket, hogy beszámolunk az élményről!
Kapcsolódó cikk
ez nagyon-nagyon-nagyon jó lesz! remélem....
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.