Ultimate Fighting Championship. Amerikai mixed martial arts küzdősportszövetség, mely a '90-es évek elején a „There are no rules!” jelmondattal kezdte meg működését. Olyan kemény harcosok gyűjtőhelye, akiket mindössze annyira sikerült szabályozni, hogy megtiltották nekik a fojtogatást, a másik szájába való belenyúlást, a szemkinyomást, és a fejtaposást. Ezen kívül nagyjából minden megengedett ahhoz, hogy ájultra verjék egymást a szorítóban!
Az UFC 2009 Undisputed játéknak köszönhetően mi is részesei lehetünk a show-nak. A bénán animált, minden pillanatában megrendezett WWE Smackdown vs. Raw, és a pankrátor stílust megszégyenítő, szánalmasan rosszra sikerült Legends of Wrestlemania játékokat fejlesztő japán Yuke's legújabb produkciójában mi is UFC harcosok lehetünk, hogy a saját bőrünkön tapasztaljuk meg, milyen amikor negyed óráig pofozzák és rugdossák az embert. Azonban ne tévesszen meg senkit az előbb említett két játék, az Undisputed ugyanis messze felülmúlja őket, már-már Fight Night magasságokba emelve az anyagot!
Ketrecharcos karrierünk indulásakor öt játékmód közül választhatunk. Érdemes a tutoriallal kezdeni, ami szájba rágja nekünk a gombok használatát, illetve azt, hogy mit kell csinálni, ha földre kerülünk, vagy hogyan lehet kiszabadulni egy trükkös lefogásból. Az exhibition mód a szabad játékok otthona, az öt nehézségi súlyba sorolt több, mint 80 harcos bármelyikével bunyózhatunk itt, mindenféle kötöttségek, és egyéb dolgok nélkül. A classic fights-ban legendás összecsapásokat játszhatunk le újra, némi élőszereplős videó, és unlockolható extra tartalmak kíséretében, míg az online a többjátékos mókát, a career pedig a kampányt nyitja meg előttünk.
Az utóbbiban egy saját készítésű, vagy egy már meglévő karakterrel mászhatjuk meg az UFC képzeletbeli ranglétráját. Teljesen kezdőként indul a pályafutásunk, az edző felbérlése, és az első amatőr erőpróba után pedig indulhat az igazi karrier! A menedzser folyamatosan bombáz minket lehetséges ellenfelekkel, az összecsapások között pedig több hétnyi edzésre és erősítésre is van mód, hogy emberünk 100%-os erőbedobással léphessen az oktogonba.
A stílust jól eltalálták a készítők, nem azt a buta arcade bunyózást láthatjuk, mint a korábbi pankrátoros címekben, itt tényleg érezni, hogy vérre megy a harc. A püfölések alatt nem ritka, ha elhagyja a játékos száját egy „hú baze" vagy „anyááááád" felkiáltás, az ütések és rúgások annyira realisztikusra sikerültek ugyanis, hogy már a látványuk is fájdalmas. Nincs finomkodás, ezek nem brit úriemberek, nem úgy birkóznak, hogy nehogy szegény ellenfélnek véletlenül is lejöjjön a plezúr a térdéről. Itt fröcsög a vér, ha valaki a földre kerül, és nem tud védekezni, akkor addig ütik a fejét, míg a bíró le nem fújja az egész meccset!
Az irányításhoz ki kell használni a kontroller összes gombját, ami egy kicsit megnehezíti a dolgunkat, főleg akkor, ha gyorsan kell reagálni valamilyen helyzetre, de két-három délután alatt meg lehet tanulni az összes funkciót. Alapból elég annyit tudni, hogy a bal stick mozgatja a játékost, az ABXY gombokkal pedig ütni és rúgni lehet, ez egészül ki kétféle védekezéssel, két ütésirányzékkal, fogásokkal, illetve egyéb, helyzetfüggő funkciókkal. Nekem a Fight Night irányítása jobban bejött, itt is meg lehetett volna úgy oldani, hogy a jobb kar forgatásával ütünk, és akkor mondjuk a ravaszokkal rúgunk – bár lehet, hogy ezt az EA levédette, a fene se tudja.
Nem lehet viszont panasz a grafikára. A látvány csodaszép, az emberek az utolsó szemölcsig teljesen kidolgozottak, a részletes mimikáknak köszönhetően szinte élnek, a közeli képeken pedig látni, ahogy csurdogál rajtuk az izzadtság, a bőrük pedig megremeg egy-egy bekapott pofon után. A sérülés valós időben történik, egy-egy keményebb egyenest követően felszakad az emberek szeme alatti bőr, a meccs végére pedig feldagad és belilul az arcuk, a mozgásukon látni, hogy melyik testrészük fáj, mennyire fáradtak el, sőt néha még felemásan is pislognak. Kemény vizuális elemeket vonultat fel tehát az UFC 2009, a legdurvább mégis az, amikor valaki mondjuk elcsúszik a saját vérében, földre kerül, a másik ugrás közben bevisz egy horgot, majd elkezdi sorozni a fejét, de úgy, hogy szegény védekezni se tudjon. Ez garantált módszer a technikai K.O-ra, bár ha ügyes az alul lévő, akkor megfordíthatja a helyzetet, eldöntve akár az egész meccs sorsát is. A kiütés hasonlóan brutális, a játékos megszédül, a képernyő fakóra vált, az idő egy pillanatra lelassul, majd ha nem lép el onnan, akkor a következő két-három ütés kirepíti a fogvédőjét is, ő pedig úgy landol a földön, akár egy zsák krumpli.
Komoly hibákat nem tudok sorolni, a játék nagyon ütős lett, azonban az apróságok miatt le kell vonjak pár pontot. A menü például nagyon lassú, mindent külön tölt be, ha karaktert csinálunk, akkor pedig egy bő fél óra csak azzal telik el, hogy végignézzük az arcokat és a frizurákat. Nem elég pergős így a dolog, illetve sokat levon az élvezeti értékből, hogy a két játékos cserélődésén kívül szinte semmi változatosság nincs a meccsek között. A felvezető animációk unalmasak, a pályák ugyanúgy néznek ki, a szünetek is hasonlóan telnek, de ami engem a legjobban idegesített, hogy mindent hatszor ment el a játék. Meccs után csak úgy záporoznak az üzenetek, „karakter mentése, játékmenet mentése, profil mentése, kérlek ne kapcsold ki a konzolt", és még sorolhatnám. Persze ezek nem nagy hibák, de egy ici-picit mégis hangulat rombolóak, ha ezekre odafigyelnek a fejlesztők, akkor jövőre bátran adom meg a 9 pont feletti értékelést.
Egy hónap van hátra a Fight Night Round 4 megjelenéséig, de érdemes beszerezni az UFC 2009-et is, hiszen a két stílus eltér egymástól, minőségben pedig majdnem ugyanazt kapjuk. A bunyók szerelmeseinek pazarul fog telni az idei nyár, ideje kidobni a WWE-t, és a többi ratyit, eljött a minőségi összecsapások ideje!
Ketrecharcos karrierünk indulásakor öt játékmód közül választhatunk. Érdemes a tutoriallal kezdeni, ami szájba rágja nekünk a gombok használatát, illetve azt, hogy mit kell csinálni, ha földre kerülünk, vagy hogyan lehet kiszabadulni egy trükkös lefogásból. Az exhibition mód a szabad játékok otthona, az öt nehézségi súlyba sorolt több, mint 80 harcos bármelyikével bunyózhatunk itt, mindenféle kötöttségek, és egyéb dolgok nélkül. A classic fights-ban legendás összecsapásokat játszhatunk le újra, némi élőszereplős videó, és unlockolható extra tartalmak kíséretében, míg az online a többjátékos mókát, a career pedig a kampányt nyitja meg előttünk.
Az utóbbiban egy saját készítésű, vagy egy már meglévő karakterrel mászhatjuk meg az UFC képzeletbeli ranglétráját. Teljesen kezdőként indul a pályafutásunk, az edző felbérlése, és az első amatőr erőpróba után pedig indulhat az igazi karrier! A menedzser folyamatosan bombáz minket lehetséges ellenfelekkel, az összecsapások között pedig több hétnyi edzésre és erősítésre is van mód, hogy emberünk 100%-os erőbedobással léphessen az oktogonba.
A stílust jól eltalálták a készítők, nem azt a buta arcade bunyózást láthatjuk, mint a korábbi pankrátoros címekben, itt tényleg érezni, hogy vérre megy a harc. A püfölések alatt nem ritka, ha elhagyja a játékos száját egy „hú baze" vagy „anyááááád" felkiáltás, az ütések és rúgások annyira realisztikusra sikerültek ugyanis, hogy már a látványuk is fájdalmas. Nincs finomkodás, ezek nem brit úriemberek, nem úgy birkóznak, hogy nehogy szegény ellenfélnek véletlenül is lejöjjön a plezúr a térdéről. Itt fröcsög a vér, ha valaki a földre kerül, és nem tud védekezni, akkor addig ütik a fejét, míg a bíró le nem fújja az egész meccset!
Az irányításhoz ki kell használni a kontroller összes gombját, ami egy kicsit megnehezíti a dolgunkat, főleg akkor, ha gyorsan kell reagálni valamilyen helyzetre, de két-három délután alatt meg lehet tanulni az összes funkciót. Alapból elég annyit tudni, hogy a bal stick mozgatja a játékost, az ABXY gombokkal pedig ütni és rúgni lehet, ez egészül ki kétféle védekezéssel, két ütésirányzékkal, fogásokkal, illetve egyéb, helyzetfüggő funkciókkal. Nekem a Fight Night irányítása jobban bejött, itt is meg lehetett volna úgy oldani, hogy a jobb kar forgatásával ütünk, és akkor mondjuk a ravaszokkal rúgunk – bár lehet, hogy ezt az EA levédette, a fene se tudja.
Nem lehet viszont panasz a grafikára. A látvány csodaszép, az emberek az utolsó szemölcsig teljesen kidolgozottak, a részletes mimikáknak köszönhetően szinte élnek, a közeli képeken pedig látni, ahogy csurdogál rajtuk az izzadtság, a bőrük pedig megremeg egy-egy bekapott pofon után. A sérülés valós időben történik, egy-egy keményebb egyenest követően felszakad az emberek szeme alatti bőr, a meccs végére pedig feldagad és belilul az arcuk, a mozgásukon látni, hogy melyik testrészük fáj, mennyire fáradtak el, sőt néha még felemásan is pislognak. Kemény vizuális elemeket vonultat fel tehát az UFC 2009, a legdurvább mégis az, amikor valaki mondjuk elcsúszik a saját vérében, földre kerül, a másik ugrás közben bevisz egy horgot, majd elkezdi sorozni a fejét, de úgy, hogy szegény védekezni se tudjon. Ez garantált módszer a technikai K.O-ra, bár ha ügyes az alul lévő, akkor megfordíthatja a helyzetet, eldöntve akár az egész meccs sorsát is. A kiütés hasonlóan brutális, a játékos megszédül, a képernyő fakóra vált, az idő egy pillanatra lelassul, majd ha nem lép el onnan, akkor a következő két-három ütés kirepíti a fogvédőjét is, ő pedig úgy landol a földön, akár egy zsák krumpli.
Komoly hibákat nem tudok sorolni, a játék nagyon ütős lett, azonban az apróságok miatt le kell vonjak pár pontot. A menü például nagyon lassú, mindent külön tölt be, ha karaktert csinálunk, akkor pedig egy bő fél óra csak azzal telik el, hogy végignézzük az arcokat és a frizurákat. Nem elég pergős így a dolog, illetve sokat levon az élvezeti értékből, hogy a két játékos cserélődésén kívül szinte semmi változatosság nincs a meccsek között. A felvezető animációk unalmasak, a pályák ugyanúgy néznek ki, a szünetek is hasonlóan telnek, de ami engem a legjobban idegesített, hogy mindent hatszor ment el a játék. Meccs után csak úgy záporoznak az üzenetek, „karakter mentése, játékmenet mentése, profil mentése, kérlek ne kapcsold ki a konzolt", és még sorolhatnám. Persze ezek nem nagy hibák, de egy ici-picit mégis hangulat rombolóak, ha ezekre odafigyelnek a fejlesztők, akkor jövőre bátran adom meg a 9 pont feletti értékelést.
Egy hónap van hátra a Fight Night Round 4 megjelenéséig, de érdemes beszerezni az UFC 2009-et is, hiszen a két stílus eltér egymástól, minőségben pedig majdnem ugyanazt kapjuk. A bunyók szerelmeseinek pazarul fog telni az idei nyár, ideje kidobni a WWE-t, és a többi ratyit, eljött a minőségi összecsapások ideje!
nálam egy8.8-6.9 körüli lenne
egy 8,8at simán megérdemel, annak ellenére hogy 6x ment egymás után... kicsit idegesitő az tény...
Szépen lassan olvastam el, hogy mindent jól megértsek belőle. Igazán jó cikk és igazán jó játék. Igaz még olyan béna vagyok benne mint a tök, de majd belejövök!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.