Ismét mélyre merülünk abban a mocsárban, ami a Kinect és a hardcore játékok kombinálásából dagadt ki, és sajnos már kiderült, hogy abszolút semmi jó nem származhat belőle. Nos, a Drabon Ball Z for Kinect sem kivétel ez alól, bár, ha választanom kéne, hogy mivel kínozzanak, lehet, hogy inkább a Fable-t választanám. Az új DBZ-játék ugyanis minden szinten annyira rossz, hogy az már fájdalmas – és ezt most szó szerint is lehet érteni, mert, ha csak nem vagy Rubint Réka, valószínűleg egy menet után instant izomláz fog kialakulni a végtagjaidban. Edzésnek tehát még akár jó is lehet, bár akkor inkább betenném a YouShape Fitness-t úgy, hogy közben senki ne lásson. Mióta véletlenül megnéztem a Szex és New York-filmet úgyis mindenki azt mondja, hogy csaj vagyok.
Szóval, a DBZ for Kinect egy nagyon egyszerű játék,fő és gyakorlatilag egyetlen részét ugyanis a sztori képezi. Bár ezt idézőjelbe is tehetném, mert a sztori jelen formájában annyit tesz, hogy végigmegyünk a sorozat összes ismert és jelentős harcán, mindenféle körítés nélkül. Mondjuk tény, hogy körítés amúgy sem kell, mert az utóbbi évek DBZ-játéközöne után úgyis már mindenki vágja a teljes történetet oda-vissza még akkor is, ha esetleg az anime valamiért kimaradt volna. Tehát jönnek egymás után a nagyobb küzdelmek, Vegitával, Dermesztővel, Cellel, Buu-val és a többiekkel, nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy megverjük az egyiket, majd jöhet a következő.
Ugyan nem emlékszem már pontosan a sorozat különböző jeleneteire, de azért 90%-ra mondom, hogy körülbelül pontosan ugyanúgy játszódnak le az egyes átvezetők, ahogy azt Toriyama annak idején kitalálta. Ezért tehát piros pont jár, mint ahogy a szinkronhangokért is, akik közül ugyan nem mindenki eredeti, de azért értik a dolgukat. Amiért pedig duplán piros pont jár, az a grafika, ami egyértelműen a játék legnagyobb erőssége: tényleg eljutottunk arra a szintre, hogy már sokkal jobban néz ki, mint az eredeti mű, ezen a téren egyáltalán nem lehet belekötni.
Reméltem, hogy nem veszitek észre, mennyire próbálom kerülni, hogy a játékmenetről kelljen beszélni, de gondolom most már azért elég feltűnő. És még feltűnőbb lenne, ha ezen a ponton azt kezdeném el ecsetelni, hogyan kell tökéletes medium-rare bélszínsteaket sütni. Nos, érdemes a bélszínszeletet mindkét oldalon alaposan behinteni sóval és borssal, esetleg némi fokhagymával megkenegetni, ízlés szerint. Ezt követően alaposan mártogassuk meg olívaolajban mindkét oldalát, közben pedig tegyük oda a serpenyőt a gázra, maximum lángon, de teljesen üresen. Ha már elérte a lehető legforróbb szintet, dobjuk rá az olajban fürdő husit, és kezdjük el nézni az órát. A tűzhely erősségétől és a serpenyőtől is függ, mennyi ideig kell sütnünk, mindenesetre nálam a medium-rare szintet körülbelül 1 perc 40 másodpercnél éri el, ekkor fordítsuk meg, és a másik oldalán is süssük ugyanennyi ideig, majd a tányérra kiszedve hagyjuk pihenni 1-2 percig. Steakburgonyával és jóféle száraz vörösborral fogyasszuk. Ha igazán prók akarunk lenni, süssünk egy tükörtojást a tetejére, a nagyon-nagyon prók pedig libamájas-gombás ragut is készíthetnek mellé, de az már többszörösen haladja meg az én konyhai tudásomat.
Tehát, ott tartottunk, hogy elkezdődik a harc. Az irányításba nem sok beleszólásunk van, előttünk terpeszkedik az ellenfél, nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy ütéseket és rúgásokat imitálva kezdjünk el vadul kalimpálni a Kinect felé. Minél gyorsabban tesszük ezt, annál hamarabb fogy el az ellenfél nyilvánvalóan, közben pedig arra sem kell nagyon figyelnünk, hogy ő esetleg visszatámadna. Néha ugyan megteszi, de olyan lassan, mintha el akarna közben aludni, nyilvánvalóan azért, hogy egyszerűen ki tudjunk térni a csapás elől elhajolással, vagy a karjaink magunk elé húzásával ki tudjuk védeni azt. De, ha nem térünk ki az se baj, mert egyáltalán nem jelent semmiféle veszélyt, ha bekapunk egy-két ütést.
A kalimpálással az a célunk, hogy feltöltsünk egy mérőkét, s ha ezt sikerült abszolválnunk, kapunk egy kis átvezetőt, melyben emberünk hivatalosan is rommá veri ellenfelét, majd folytathatjuk a kalimpálást, vagy megszórhatjuk a szerencsétlent apró energiatámadásokkal – tenyerünkkel előre a Kinect felé terelve a levegőt. Ha pedig úgy érezzük, hogy testileg és lelkileg felkészültünk, megpróbálhatunk előhívni egy igazi KI-támadást, például egy böhömnagy kamehamehát. Ennek feltöltése a sorozathoz hasonlóan iszonyatosan hosszú folyamat, miközben különböző, a képernyőn létható testhelyzeteket kell felvennünk. Ezeket a Kinect nem fogja érzékelni, bárhogy is próbálkozunk, már persze akkor, ha egyáltalán el tudtuk indítani a támadást, amihez a szükséges mozdulatot szintén nem fogja érzékelni a Kinect.
Ezek közben néha bejönnek olyan átvezetők is, melyek a harcok fontosabb, a sorozatból is ismert állomásait mutatják be, és közben QTE-szerűen különböző mozdulatokat kell végrehajtanunk. Ezek általában egyszerű hajolgatásokból állnak, ám alkalmanként „összetettebb” mozgásokat is megkövetel tőlünk az anyag, amiket szintén nem fog felismerni a Kinect, így egy megoldás marad: összezúzni a lemezt és az önkormányzat által kijelölt tüzelési napon elégetni a francba, hogy lehetőleg az utókor se találhasson rá, maximum megolvadt tiktatkos doboz formájában.
Habár az első pár percben még akár élvezetesnek is tűnhet a játék, ez az érzés nem tart sokáig. Az ütögetés-rugdalózás iszonyatosan fárasztóvá és unalmassá válik az első kör után, a többi részt pedig teljesen hazavágja, hogy a Kinect nem működik. Ahogy azt már említettem, ennyi a játék, minden harc pontosan ugyanerre a sémára épül, és minden irányítható karakterünk pont ugyanúgy küzd. Habár QR-kódos kártyákkal elméletileg lehetne bővíteni a harcosok felhozatalát, az előbbi miatt nincs semmi értelme. Mint ahogy ennek az egész játéknak sincs.
A fanságról annyit, hogy nekem a DB Z teljesen kimaradt, a sima pedig jó ha láttam 20 részt.Sötét is voltam, amíg pár hete unalomból utána nem olvastam a wikin. Utána világosság vált, hogy egy sokkal régebbi és érdekesebb dologról van szó, mint aminek annak idején beállították az embereknek.
U.i.: Az anime-ket és a mangákat nagyon-nagyon messziről kerül; de ezzel jóban vagyok. Öregszem :P
Ott több oldalon mutathatnád be mi is az a Dragon Ball, és mi a te véleményed róla. Beszélhetnél a széria különböző fejezeteiről; pl erről a AF és EX-ről, amiről azt sem tudom, hogy eszik-e vagy iszák. (ne hogy elírd ide most nekem) :)
Jól megszerkesztve és érdekesen megírva biztos jó lenne.
A Sárkány golyóit nem lehet játékba önteni, a Sárkány golyóit csak bámulni lehet órákon át, miközben nem történik semmi.
bár lehet ha egybe írod senki se olvassa el
monnyuk így sem.
még jo a budokai 3 is a többit nem próbáltam.....a recpetet meg majd kipróbálom XD
Rég nem hallottam a DB-ről, ezért voltam ilyen, meg úgy látom, hogy manapság mindenki elfelejtette. Bleach Death note ezek mennek. Bleach-et én szoktam olvasni, de a többi ami megy az animax-on azoknál tudnám mondani, amit a Daks szokott mondani
Egyébként Dragon Ball forever. De csak az első szériát szerettem, Z-nek kb annyi értelme volt, hogy a Piccolo Sátán átállt az új oldalra, és Son Gokunak lett egy rá eleinte nem hasonlító fia, persze későbbiekben sem hasonlított rá, mert a végén tudós lett, meg a Goten is a bátyára kezdett hasonlítani. Vegita szerintem már erőltetett karakter volt. Dermesztő karaktere nekem bejött, de valahogy elveszett a Z-ben az a varázs amit az eredeti szériát varázslatossá tette, több volt a dráma és kevesebb a fanyar humor. A Gt egyenesen botrányos. EX nagyon gáz, a 2 AF-nál kíváncsi leszek, hogy abból esetleg mi lesz,konkrétan hátha lesz belőle anime. Én hallottam, hogy az AF mellett EX is létezik, én valahol olvastam röviden hogy miről szól az EX, azt hittem hogy valami kretén csakúgy kitalálta.
Ebben az a poén, amikor ment a hírverés a kinect és a psmove körül, mást se lehetett hallani, mint hogy a wii egy sz*r, f*s és sorolhatnám. Kinect önmagáért beszél és a ps move is no komment, nincs is rászakosodott játék. Vicc kategória, egyébként van ps-em és nagyon szeretem, de örülök hogy ps move-ot nem vettem. Ebben ez a gusztustalan. Szerintem ugyanez lesz majd a wii u esetében. A gusztustalan jelzőt egyes fórumozókra értem, nem szeretnék félreértést.
A cikkírók is azt írták konkrétan emlékszem, amikor megjelent a másik 2 rivális saját mozgásérzékelőjével, hogy hello wii, kb. ennyit erről.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.