Már ez a tény mindenképpen a játék javára válik, hiszen a Lyukas Arc már párszor bebizonyította, hogy az egyébként jó ötletet is teljesen el lehet rontani a kivitelezés során.
Az ötlet márpedig kitűnő, várható sikerét köszönheti a már említett Battlefield kipróbált játékmenetének és az egyik leghíresebb sci-fi világ ötvözésének. Elkerülhetetlen e két játék összehasonlítása, hiszen a Battlefieldnek új konkurenciával kell szembenéznie. Amellett, hogy a Battlefront több tekintetben is (járművek, helyszínek, kasztok) nagyobb számokat fog felmutatni, az sem elhanyagolható, hogy az fps rajongóknak már igazi csemege lesz egy nem második világháborús játékkal játszani.
A Star Wars név garancia a hangulatra, amelyet megfejel az a tény, hogy játszhatunk az eddigi filmekben látott összes nagyobb frakció oldalán, azok jellegzetes kasztjaival, saját bolygóikon. Így végre végigjátszhatjuk a legismertebb csatákat. Négy frakció közül választhatunk: felkelők, birodalmiak, droidok és a klón hadsereg. Velük harcolhatjuk végig a játék gerincét alkotó Galactic Conquest játékmódot. Minden frakció 6 kasztra tagolható: 4 általánosra és 2 különlegesre. A különböző frakcióknál megvannak az egymásnak megfelelő kasztok, így a katona, nehézfegyverzetes, mesterlövész és a pilóta. A frakciónkénti különbségek nem csak külsőben jelentkeznek, hanem a jellegzetes fegyverek, tüzelési sebesség, mozgékonyság területén is. A maradék kettő kaszt pedig az adott frakció jellegzetessége, különleges egysége lesz (pl.: kém, csempész). A meglátogatandó bolygók listája is hosszú. Minden bolygó egyedi hangulatot és játékmenetet fog kölcsönözni, hiszen más lesz erdőben harcolni, mint kopár, hóval borított dombok között. Figyeltek a készítők arra, hogy az egyes bolygók lakossága a harcoló felek közül mindig a - filmek története szerint - hozzájuk közelebb állót válasszák. Így az Endoron a birodalmiak és a lázadók harcába becsatlakoznak az ewokok is a lázadók oldalán. Olyan bolygókon játszhatunk majd, mind a Geonosis, a Yavin IV, a Naboo, a Tatooine, a Hoth, vagy a Kamino.
Járművek terén is szép számmal válogathatunk: előreláthatólag 30 közül. Irányíthatunk például speeder bikeot, mely gyors, de gyenge. Az erdős pályákon motorozva rengetek mókának lesz majd alapja, hiszen a fáknak ütközve rendesen össze törhetjük magunkat, gyenge lézerfegyverének használata helyett pedig elegánsan el is üthetjük ellenfelünket. A várható járművek közül kiemelném az AT-ST-t, AT-AT-t, az X-Winget, a Tie Fightert és a Republic Gunshippet.
A játékmenet szinte teljesen azonos lesz a Battlefield-ével: Lesz mindkét oldalnak minimum 1-1 kezdőpontja, de általában a védők kezén lesz több outpost és a támadóknak kell egy pontból kiindulva elfoglalni azokat. Ha elhalálozunk csata közben, akkor visszakerülünk a kezdő respawn pontra (természetesen ha még nincs újabb). Minden egyes outpost egy ilyen respawn pont, így elengedhetetlen a minél több pont birtoklása. Elfoglalni akkor tudjuk, ha a környékéről visszaszorítottuk az ellent és egy elég feltűnő helyen, meghatározott ideig tartózkodunk. Természetesen jelentősen meggyorsítja ezt a folyamatot, ha minél több csapattársunk tartózkodik a környéken. A küldetések célja, hogy eljussunk a legtávolabbi pontig és ott egy adott feladatot végrehajtsunk (a Battle of Endor nevű pályán például a Halál Csillag pajzs generátorát kell elpusztítanunk).
Győzelmet azonban arathatunk úgy is, ha előbb fogy el az ellenfél utánpótlása. Az utánpótlás egy adott szám, mellyel a csapatok a játék kezdetén többnyire egyenlően rendelkeznek. Ha a csapatodból meghal valaki, akkor eggyel csökken ez a szám, ha pedig az ellenfél elfoglal egy fontosabb pontot, akkor akár több pontot is veszíthettek. Harc közben lehetőség nyílik légi támogatás kérésére is, ha az ellenséget nagyobb tömegben fedezed fel.
A játék PS2-re, Xboxra és Pc-re jelenik meg. A Battlefront a legjobb játékélményt – mondanom sem kell – multiplayer módban nyújtja. Igazából erre is tervezték, skirmishben, botok ellen már nem ugyanaz a hangulat. A konzolokon neten keresztül 16-an, míg LAN-on 32-en játszhatnak, ugyanakkor pc-n, neten 32-en, LAN-on 64-en harcolhatnak.
Grafikailag a játék viszonylag jól megállja a helyét. Éppen a magas játékos létszám miatt nem kell csodára várni. A screenshotokat és előzetes videókat megnézve azonban van okunk a bizakodásra. A játékélmény vitathatatlanul egyedülálló lesz. A Battlefield 1942 várhatóan méltó ellenfélre talál a Star Wars: Battlefront személyében. Kíváncsian várom, hogy a Lucas Artsnak sikerül-e a Star Wars névhez méltó játékot kiadnia. Úgy érzem igen, ezért ajánlom minden fps rajongónak, Csillagok Háborúja fanoknak pedig kötelező darab!
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.