Egy év, s a Föld örök sötétségbe borul. A Techland és a Warner Bros jövő ősszel megjelenő játéka a zombi világvége legújabb eljövetelét dolgozza fel, a Dying Light véres lesz és kegyetlen. A Left 4 Dead, a Mirror’s Edge és a Dead Island legizgalmasabb pillanataiból összegyúrt túlélő FPS egyszerre vonultatja majd fel mindazt, amit ezekben a játékokban szerettünk. Négyjátékos co-op mód, szabadfutás, harc és dráma. A halál mindent felemészt, rothadó bűz lengi be az utcákat, sokáig itt nem húzod.
A Dying Light koszos, fertőzött világa nyomasztó képet fest. Nappal élelmet, felszerelést kell keresnünk, az élőholtak lassúak lesznek és gyengék, elég kikerülni őket, de végezhetünk is velük, hulljon a mocskos férgese, nem gyászoljuk egyiket se. Éjszaka viszont már komolyabb veszélyekkel kell szembe néznünk, vegyük fel a nyúlcipőt, ugorjunk fel egy kocsira, onnan a kerítésre, majd egy háztetőre, a lényeg, hogy tűnjünk el a szemük elől. Mielőtt késő lenne.
Míg az elmúlt idők legnagyobb zombitörténete, a The Walking Dead a kilátástalan jövőt tárta elénk, addig a Dying Light világában végig ott lesz a remény az újrakezdésre. Az egyik küldetés pont erről szól majd. Láthatjuk, ahogy a hadsereg segélycsomagot dob le a környékünkön, egy hatalmas teherszállító repülő húz el a fejünk felett, csak úgy potyognak belőle a dobozok. Szívünket melegség tölti majd el, érezzük, hogy valahol valaki gondol ránk. Követve a füstöt, lassan rálelünk majd az adományra, ekkor viszont újabb problémával kényszerülünk szembe nézni, a zsákmányt fegyveresek őrzik majd. Nem leszünk egyedül, csoportunkon kívül tucatnyi idegen társaságba bele fogunk botlani, a várost magányos veteránok, békés családok, és agresszív, fosztogató banditák lakják. A csomagunkat ebben a jelenetben ez utóbbiak találják majd meg, okosabb a visszavonulás, talán a következőnél szerencsénk lesz.
A készítők különlegesen nagy hangsúlyt fektetnek a véletlenszerűségre, az összecsapások ezért a legkisebb mértékben se lesznek megrendezettek. Lehet, hogy zavartalanul átérünk a város túloldalára, de az is előfordulhat, hogy minden méterért meg kell majd harcolnunk, üssük le a rohadékokat, verjük be a koponyájukat, és csonkítsuk meg őket, csak a lövöldözést kerüljük. A hang odavonzza a többieket, csendes, gyors munkát kell végeznünk, ha másnap még emberként akarunk ébredni.
A szemtől szembeni csaták gyönyörködtető változatossággal tárják majd elénk a zombiirtás nyers pillanatait. Nekifutásból letalpalhatjuk az ellenséget, üthetjük őt ököllel, beleverhetjük a fejét a térdünkbe, majd előkapva a baseball ütőt, vagy a fejszét, végleg szétloccsanthatjuk az agyát. De használhatjuk előnyünkre a környezetet is, ha felénk rohan egy zombi, térjünk ki előle, markoljuk meg gyorsan a grabancát, és nyársaljuk fel a kapu kiálló tüskéire. Szép halált ezek a dögök még csak ne is reméljenek. Érdekesség pedig, hogy tudunk majd saját fegyvereket is készíteni, fogjunk meg egy sokkolót, és kössük rá egy franciakulcsra, a pofon és az áramütés kétszeres sebzést okoz.
A fő történeti szál mellett lesznek mellékküldetések is. A városban járva ezernyi feladat vár ránk, ha meghallunk egy üvöltést a közelből, vagy egy zajt a síri csöndben, keressük meg a forrását, túlélőkre, barátokra lelhetünk. Lesz egy rész például, mikor hősünkkel egy régi házakkal teli negyeden vágunk át, már majdnem magunk mögött hagynánk az egészet, mikor meghallunk egy sikolyt. A mellettünk lévő házból jön, az ablakok be vannak deszkázva, az ajtó belülről eltorlaszolva, felmászunk egy villanyoszlopra, majd az erkélyen át bemegyünk, hátha találunk még túlélőket. Alig teszünk meg azonban néhány lépést, és egy zombi már el is kapja a lábunkat, a harcnak a szomszéd szobában szóló rajzfilm ad morbid hangulatot, rátaposunk az ellenség fejére, mire az érett görögdinnyeként reped majd szét. A közeli szekrényből aztán meghalljuk a sikoly forrását, a vállfára akasztott kabátok mögött egy kislányt fogunk találni. „Menj el. Apu most beteg. És nagyon mérges.” - mondja majd.
A város lehangoló képet fog mutatni. Az utcák szemetesek lesznek, minden sarkon holttestek hevernek majd, a házak ablakai be lesznek törve, és nem találunk egy autó se, amit használni tudnánk. Úgy érezzük majd, mintha évtizedek teltek volna el a fertőzés kitörése óta, és akkor még nem láttuk a legrosszabbakat. A mocsok legmélyén mutáns szörnyek lakoznak, háromméteres, emberszabású, őrjöngő vadállatok.
Karóránk minden nap pontban 21 órakor csipogni fog. Ez jelzi a napnyugta pillanatát, ha feljön az éj, a városban elszabadul a pokol. A korábbi viszonylagos béke megszűnik létezni, a vadászból üldözött lesz, az élőholtak hatalmas csoportban bújnak elő rejtekhelyeikről, minden este egyre agresszívabban, és éhesebben. Lopakodnunk kell, csendben megbújva a sötétben, lámpát kapcsolni nem szabad, különben azonnal végünk. A játék egy hangos szívdobbanással, és egy hirtelen felvillanó fénnyel jelzi majd, ha mellénk ér valaki, és közel a lebukás, ez lesz hősünk hatodik érzéke, ami annyiszor megment majd minket a haláltól.
A látvány gyönyörű lesz. A Dying Light a Techland saját fejlesztésű motorját, a Chrome Engine 6-ot használja, az 5-ös olyan címeket hajtott, mint a Call of Juarez: Gunslinger, a Dead Island, a Dead Island: Riptide és a Hellraid, ha azok tetszettek, akkor ettől biztosan leteszed a hajad. Persze csak akkor, ha PC, Playstation 4 vagy Xbox One lapul a szobádban, a jelenlegi konzolok jövő ilyenkor ugyanis csak árnyékai lesznek majd az újak teljesítményének, koromfekete füst, csodálatos színek, tű éles kép, minden, amit csak el tudunk majd képzelni.
A Dying Light egy vérbeli túlélő horror lesz. A feszültség üvölt majd a játék minden pillanatából, nem lesz kötelező harcolni senkivel, csak azokat kell kinyírnunk, akik az életünket veszélyeztetik. Néha lopakodnunk kell majd, néha kiállni, harcolni, mint egy megtorló, néha pedig a legjobb lesz, ha szaladunk. Az eddig elhangzottak alapján méltó utódra lelt a Dead Island, reméljük, hogy a történet, és a játék is olyan izgalmas, és változatos lesz, mint az eddig látott bemutatók. Ha ez sikerül, akkor megvan a jövő év legjobb zombis játéka.
Kapcsolódó cikkek
Nem tudja valaki hogy mikor lesz a megjelenése ?
Ezek pedig: parkour + napszakváltozás + fejlettebb látvány. ÉS ennyi.
Ha viszont ezeken kívül megmarad a DI-féle mellékküldik tömege és színvonala (hozd el a kislánynak a sziget túlfelén lévő plüssmaciját, stb) akkor majd megint mindenki hirtelen rájön, hogy mégsem eszik olyan forrón a kását.
Saját vélemény nem kell ám lehurrogni emiatt ^^. Akinek tetszik az úgy is játszik majd vele.
Az írás jó lett amúgy, igaz az egész a 12 perces vidi alapján lett írva, de attól még jó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.